טיסות לתאילנד

טיסות לתאילנד

תאילנד הפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי מועדף. מאות אלפי אם לא מיליוני תיירים מכל העולם מגיעים אל בנגקוק הבירה מידי יום וממשיכים משדה התעופה המרכזי של בנגקוק אל מגון יעדי משנה ברחבי המדינה או באמצעות טיסות המשך מקומיות או באמצעות אמצעי התחבורה היבשתיים של תאילנד.

ככל שעלתה הפופולאריות של תאילנד על מפת התיירות הבינלאומית כך גדלו בהתאמה מספר הטיסות המגיעות אליה מיעדים שונים ברחבי העולם. כיום כל חברת תעופה המכבדת את עצמה מפעילה קו טיסות לתאילנד. רוב הטיסות מגיעות כאמור לבנגקוק הבירה, אך יש מספר חברות שאף מטיסות את הנוסעים ליעדים מרוחקים יותר בתוך המדינה (אך זה לרוב חריג).

טיסות ישירות מישראל– כיום אל-על מפעילה קו טיסה ישיר בין ישראל לבין בנגקוק. הטיסות הללו נחשבות לטיסות בטוחות ונוחות העומדות בסטנדרטים הביטחוניים של אל-על, אך הן אינן חביבות על רוב התיירים הצעירים מאחר והן נחשבות ליקרות יחסית בייחוד בהשוואה לטיסות המתחרות של חברות אירופאיות.

טיסות עם "קונקשן"– רוב הטיסות לתאילנד כוללות טיסות "קונקשין" כלומר החלפת מטוס באחת מבירות אירופה השונות. כלומר מדובר על טיסה ליעד אירופאי כלשהו עם חברה זרה, שם ממתינים מספר שעות בשדה התעופה ומשם ממריאים בטיסה ישירה לתאילנד. הקונקשן הכי קורב שניתן לעשות בטיסות לתאילנד הוא קונקשין בעמאן באמצעות חברת הטיסה הירדנית "אייר ג'ורדניאן". כיום ניתן לעשות קישורים לטיסות לתאילנד בכל בירה אירופאית, החיסרון הוא הגדלת זמן הטיסות והשהייה בדרכים מאחר וקונקשן באירופה למעשה מצריך אתכם לטיסה בכיוון ההפוך. לעיתים זמן ההמתנה של הקונקשן הוא מספר שעות המתנה בשדה התעופה, ולעיתים שעות ההמתנה יכולות להתארך אף ללילה (במקרה כזה לרוב חברות התעופה מסדרות לכם לינה באחת מבתי המלון הסמוכים לשדה התעופה). אפשרות נוספת היא הרחבת זמן הקונקשן למספר ימים ואז אתם מרוויחים גם טיול באחת הבירות האירופאיות אליהם הגעתם. כמובן שהדבר מצריך אישור ותיאום מול חברת התעופה- לרוב אם להן בעיות מיוחדות עם נוסעים שרוצים להרחיב את הקונקשן שלהם על פני מספר ימים (ואין בעיה לתאם זאת מאחר והטיסות לתאילנד מאירופה הן טיסות סדירות היוצאות אחת למספר ימים).

מסלולי טיסה– דבר נוסף שכדאי לשים אליו לב ושמטיילים ישראלים רבים אינם נותנים עליו את הדעת הוא מסלול הטיסה של החברה הזרה. מסלולי הטיסה של אל-על לעולם לא עוברים בשטח האווירי של מדינות ערב אויבות (מטעמים ברורים) לעומת זאת חברות טיסה זרות אינן רואות בכך כל בעיה ומסלולי הטיסה שלהם מתוכננים כך שעוברים מעל מדינות אויב או לכל הפחות מדינות שאינן ידידותיות ובלשון נעימה: לא חובבות דרכונים ישראלים בשדות התעופה שלהן.. כמובן שהדבר אינו צריך לעניין אתכם על עוד הטיסה ישירה וללא בעיות מיוחדות, הבעיות מתחילות כאשר לא עלינו יש תקלה במטוס, יש צורך לבצע נחיתת חירום באחד מנמלי התעופה של ארץ אויב וכד'. כך מצאו את עצמם מספר מטיילים ישראלים עושים חניית ביניים בלתי מתוכננת בשדה התעופה של דמשק לפני מספר שנים. לרוב סיפורים אלו נדירים ומסתיימים גם בשלום, אך מלווים במספר שעות מורטות עצבים שיכולות להרוס את כל החופשה.

טיסות המשך מבנגקוק– רוב התיירים מגיעים כאמור אל שדה התעופה המרכזי בבנגקוק ומשם יוצאים ישירות בטיסה פנימית לאחד היעדים התיירותיים בתאילנד בצפון או בדרום. טיסות הפנים בתאילנד הן זולות ונוחות מאוד, ולכן משתלמות (בייחוד אם אתם מגיעים לזמן קצר ורוצים להספיק לבקר גם בצפון גם בדרום- אזור האיים וגם באזור בנגקוק). קיימות טיסות פנים למגוון יעדים כמו צ'אנג מאי, קו סאמוי, פוקט ואחרים.

 

הוסף תגובה