פנסילבניה, ארצות הברית – Pennsylvania

פנסילבניה, ארצות הברית – Pennsylvania

פנסילבניה היא מהמושבות הראשונות שהוקמו באמריקה לאחר גילויה על ידי המתיישבים הראשונים, ואחת מבין 13 המושבות שמרדו בשלטון הבריטי והביאו להכרזת העצמאות של ארצות הברית שהוכרזה בפילדלפיה שבמדינת פנסילבניה עצמה. הנה לכם מדינה שכולה עצמאות והיסטוריה אמריקאית- לא בכדי מכנים אותה "אבן הפינה של אמריקה".

פנסילבניה – כרטיס ביקור
שם מלא: הקהילייה של פנסילבניה
מדינה: ארצות הברית
עיר בירה: האריסבורג
העיר הגדולה ביותר: פילדלפיה
שטח: 119,283 קמ"ר
אוכלוסייה: 12,281,000 נפש
מטבע: דולר אמריקאי
שפה: אנגלית

פנסילבניה – מידע כללי
פנסילבניה היא המדינה השישית בגודלה מבחינת אוכלוסייתה בארצות הברית. היא ממוקמת לחופה המזרחי של הפדרציה ונחשבת ל"אבן הפינה" של ארצות הברית כולה. בפנסילבניה הוכרזה העצמאות של ארצות הברית בעיר פילדלפיה שם התכנסו כל נציגי 13 המושבות הראשונות והכריזו בראשותו של ג'ורג' וושינגטון נשיאה הראשון של ארצות הברית על עצמאותה בשנת 1776 ב"היכל העצמאות" כמוכן בפנסילבניה נערכו הדיונים הראשונים על חוקת ארצות הברית והיא נחתמה במדינה לאחר הכרזת העצמאות. פנסילבניה נחשבת המדינה השנייה שנכנסה לברית 12 המושבות הראשונות של ארצות הברית והיא נקראת על שמו של ויליאם פן אשר קיבל את הזיכיון על שטח האדמה עליו הוקמה המדינה מידי המלך צ'ארלס השני. פירוש שמה של העיר בלטינית היא "היער של פן" (על שם בעל זיכיון הקרקע המקורי).

פנסילבניה – קצת היסטוריה
עוד בטרם הגיע האדם הלבן לאזור פנסילבניה הוא יושב על ידי שבטים אינדיאנים שישבו באזור במקדמה דנה. לאחר הגיעם של מגלי יבשות במאה ה-17 הקהילה האירופאית הראשונה שישבה באזור הייתה של יוצאי שבדיה. בהמשך אף הגיעו מתיישבים הולנדים ובריטים ששלטו באזור. את הזיכיון להקים מושבה באזור קיבל כאמור וויליאם פן מהמלך צ'רלס השני בראשית המאה ה-18. הוא הקים את מושבת פנסילבניה הקרויה כאמור על שמו והכריז בה על חופש פולחן ודת.

בשל היותה בעלת חופש דת ופולחן היא משכה אליה מתיישבים רבים והפכה להיות חשובה ומשפיעה באזור. בשנת 1776 הייתה פנסילבניה אחת מבין 13 המושבות שמרדו בבריטניה והכריזו בכך על מלחמת העצמאות של ארצות הברית. מבחינת מניין המשובות הייתה פנסילבניה למושבה השנייה שאשרה את חוקת ארצות הברית (אשר נחקקה ונחתמה בתחומיה).

פנסילבניה – מה לראות ומה לעשות?

פילדלפיה (Philadelphia)- העיר הגדולה ויש יאמרו החשובה ביותר בפנסילבניה היא פילדלפיה. העיר בה הוכרזה עצמאותה של ארצות הברית, נחקקה ונחתמה בה החוקה הפדראלית והייתה לאורך השנים לסמל של חירות, צדק וההוויה האמריקאית היא ללא ספק אחד הסמלים החשובים בתרבות ובהיסטוריה האמריקאית. האמריקאים כמו שרק האמריקאים יודעים לא פספסו את המומנטום ופילדלפיה כולה מושתת על טהרת ה"עצמאות", ה"חוקה" וה"חופש". אולם הכרזת העצמאות, אולם חתימת החוקה, מושבו של "פעמון החירות" ואחרים זוכים שם לכבוד של מלכים ותעשיית תיירות שלמה סובבת את האירועים ההיסטוריים של הכרזת העצמאות של ארצות הברית בעיר שכולה חגיגית יום עצמאות אחד גדול.

פיטסבורג (Pittsburgh)- עיר הבירה של מדינת פנסילבניה אשר איבדה את תואר ה"עיר הגדולה ביותר" לטובתה של פילדלפיה היא אינה עיר מעניינת במיוחד. מדובר בעיר אמריקאית טיפוסית של כ-300 אלף תושבים. בפיטס בורג קהילה יהודית גדולה של כ-40,000 יהודים כמו גם 200 משפחות ישראליות החיות בה חלקם של תושבים ישראלים שירדו מהארץ והשתקעו בחו"ל וחלקם אקדמאים הלוקחים חלק במחקר האקדמי באוניברסיטה של פיטסבורג ובמרכז הרפואי בעיר.

הרשי (Hershey)- אחת העיירות הטעימות והמתוקות בעולם אשר שמה כשם מותג השוקולד המצליח ביותר בארה"ב מותג השוקולד Hershey's. השוקולד "של הרשי" הוא השוקולד האהוב ביותר בארצות הברית אשר מיוצא כבר שנים רבות לארצות שונות ובניהן גם ישראל וזוכה לפופולאריות רבה. הכפר שכבר מזמן לא מהווה את מוקד הייצור של הרשי היה בעבר מרכז הייצור ועל כל העיירה הקטנה מושתת על טהרת השוקולד ובה נמצא "עולם השוקולד של הרשי" מעין מרכז מבקרים הבנוי כלונה-פארק ענק שכולו שוקולד והגשמת חלומות מתוקים בעיר שהריח בה הוא תמיד ריח מתוק של שוקולד.

הארץ ההולנדית- אזור מוכר ואהוב על תיירים בו מרוכזים כפרים רבים של בני כתות האיימיש (Amish) והמנוניטים אלו שני זרים ייחודיים בנצרות אשר מאמניהן מרוכזים בעיקר באזור הארץ ההולנדית ושמקורותיהם בהולנד. בני זרמים אלו חיים בקהילות מסוגרות בעלות אורח חיים מיוחד אשר נראה כאילו הזמן בו עצר מלכת. האמונה שלהם האדוקה ביותר, אורחות החיים עתיקים הפכו את הקהילות בהם הם חיים לאתרי תיירות מרתקים עבור תיירים רבים שבאים לחזות ב"פלא" התרבותי הזה. בכל העיירות הללו ישנם מרכזי מבקרים הפתוחים לקהל הרחב ומציגים את סגנון החיים הייחודי של בני הקהילות הללו, לבושיהם המיוחדים, מאכליהם ותרבותם.

 

הוסף תגובה