צילום: Klaus Nahr

חוף אנג'ונה הממוקם בחלקה הצפוני של מדינת גואה בהודו נחשב לאחד החופים הפופולאריים והעמוסים ביותר בהודו בכלל ובגואה בפרט. אנג'ונה התפרסמה במיוחד הודות למסיבות הטראנס המתקיימות בה כל ערב בעונה. סצינת המסיבות באנג'ונה היא מטורפת והחל משעות הערב מתקיימות שם מסיבות טראנס בכמה מוקדים – והרבה מטיילים פשוט עוברים ממסיבה למסיבה עד השעות הקטנות של הלילה וממשיכים ל After Party הנמשכת לשעות הבוקר והצהריים של יום המחרת, רוב המסיבות באנג'ונה מתקיימות על חוף הים.

אנג'ונה מציעה למבקרים חוף ים נחמד שלמען האמת הוא אינו החוף היפה ביותר בגואה ומידי פעם המים שם יכולים להיות סוערים, המון גסטהאוסים פזורים לאורך החוף ובכפר עצמו – וטווח המחירים שם הוא בין 200 רופי לחדר פשוט ביותר ועד ליותר מ-1000 רופי לחדר מפנק יותר, בשיא עונת התיירות – סביבות חודש דצמבר המחירים באנג'ונה עולים בצורה קיצונית ומאוד קשה למצוא שם מקום סביר לישון.

באנג'ונה תמצאו מספר רב של מסעדות – מכל הסוגים והמינים, בעקבות האופי התיירותי של המקום וכמות גדולה של תיירים מערביים והמון ישראלים, הרבה מהמסעדות שם מציעות אוכל מערבי, ובהרבה מקומות תוכלו לראות שלטים בעברית ותפריטי מסעדה מתורגמים המציעים אוכל ישראלי. בנוסף תמצאו באנג'ונה מסעדות הודיות טובות ומסעדות דגים, חלק מהמסעדות ממוקמות על קו החוף וחלקן פזורות במקומות שונים בתוך הכפר עצמו.

באנג'ונה ההתניידות ממקום למקום היא בעיקר על גבי אופנועים וקטנועים – ניתן לשכור שם אופנוע כמעט בכל מקום, מספיק שתפנו לבעל הגסטהאוס שבו אתם שוהים ותבקשו 'Bike' ותוך מספר דקות יגיע אדם על קטנוע שישמח להשכיר לכם אותו. המחירים לקטנוע פשוט מתחילים בכ- 150 רופי ליום וניתן לקבל הנחה משמעותית אם שוכרים למספר גדול של ימים מראש. אין שם צורך ברישיון לאופנוע ומומלץ מאוד להזהר – קרו שם מספר גדול של תאונות בהן היו מעורבים תיירים שרכבו על אופנועים.

אנג'ונה התפרסמה גם הודות לשוק הפשפשים המתקיים בה מידי יום רביעי בעונה ונקרא Wednesday Market. בכל יום רביעי – המקום ללכת אליו הוא השוק והחל משעות הבוקר הוא מתמלא באנשים. השוק ממוקם בחלקו הדרומי של הכפר, ממש בסמוך לחוף וכולל מאות דוכנים המציעים סוגים שונים של סחורות ומנוהלים על ידי סוחרים אשר רבים מהם מגיעים לגואה בעונה במיוחד בשביל לקחת חלק בשוק. תמצאו שם מגוון של מוצרים המוצעים למכירה – בדים, תכשיטים, פסלים, ציורים ועוד.. בלב השוק קיימת מסעדה הצופה אל הים בה תוכלו לנוח קצת מהעומס בשוק ולהתרענן עם בירה קרה. מוסיקה רועשת מתנגנת באופן קבוע ברקע..

מלונות מומלצים באנג'ונה

באנג'ונה תמצאו מגוון גדול של אפשרויות לינה – החל מאחסניות פשוטות עם שירותים משותפים ותנאים בסיסיים ביותר המיועדות בעיקר למטיילים עם תקציב מוגבל דרך גסטהאוסים ומלונות פשוטים וזולים, חלקם ממוקמים ממש על קו החוף, ועד למלונות מפנקים ברמה מערבית ובמחירים יקרים יותר.

Hotel Regent Laguna
Hotel Regent Laguna
המלון ממוקם במרכז אנג'ונה, כ- 2 ק"מ משוק הפשפשים, וכולל מסעדה טובה, חניה פרטית ללא תשלום, בריכת שחייה חיצונית וגינה נעימה, החדרים כוללים מיזוג, טלוויזיה שטוחה ואינטרנט אלחוטי והרמה גבוהה.
Fairfield by Marriott Goa Anjuna
Fairfield by Marriott Goa Anjuna
מלון ברמה גבוהה הממוקם בלב האזור המעניין ביותר באנג'ונה, ממש קרוב להכל. החדרים מאובזרים ברמה גבוהה מאוד, הבריכה גדולה ומושקעת והמסעדה מגישה אוכל מקומי לצד מנות מערביות. מלון מתאים לנופש עם ילדים.
Casa Anjuna
Casa Anjuna
מלון בוטיק מפנק ברמה של ארבעה כוכבים בלב אנג'ונה המציע רמת אירוח מודרנית עם חדרים מסוגים שונים ובריכה נעימה מוקפת גנים. כל החדרים כוללים מיזוג, טלוויזיה שטוחה וכמעט בכולם יש מרפסת שקטה הצופה לאזור הבריכה או הגנים.

מזג אוויר באנג'ונה

גואה הממוקמת בדרום הודו על חוף הים הערבי מושפעת ממזג אוויר המאפיין את חלקה הדרומי של תת היבשת ומאופיין בחום עז ולחות גבוהה בחודשי הקיץ, ומזג אוויר נעים יותר בחודשים אוקטובר עד אפריל כאשר תחילת העונה המומלצת לביקור בגואה היא בסביבות אמצע – סוף חודש אוקטובר, מחוץ לעונה מזג האוויר ממש לא נוח והרבה מהמקומות בגואה סגורים כך שממש לא מומלץ להגיע לאזור מחוץ לעונה. שיא העונה בגואה ובאנג'ונה בפרט הוא לקראת סוף השנה האזרחית, מזג האוויר נוח ולקראת סוף דצמבר עונת התיירות מגיעה לשיא ויחד איתה גם המחרים.

אנג'ונה הוא חוף עם אופי פרוע ורועש, המון ישראלים מגיעים מכל רחבי הודו לתקופת המסיבות ובעונה ניתן למצוא שם התקהלויות של מטיילים ישראלים כמעט בכל גסטהאוס או מסעדה – אנשים המחפשים חוף שקט עשויים מאוד לא לאהוב את מה שהם ימצאו שם בשיא העונה ולכן אם מסיבות ובלגן זה לא הקטע שלכם לא מומלץ לישון שם בשיא העונה, תמיד אפשר לישון בחוף אחר, שקט ורגוע יותר ולהגיע לאנג'ונה מידי פעם בערב למסיבות.