הגלריה הלאומית לאומנות מודרנית, רומא

הגלריה הלאומית לאומנות מודרנית, רומא

הגלריה הלאומית לאומנות מודרנית (Galleria Nazionale d'Arte Moderna) הוא אחד האתרים הטובים ביותר לביקור לכל חובב אומנות מודרנית המבקר ברומא. המוזיאון המכונה בפי תושבי המקום בקיצור GNAM (ראשי התיבות של האותיות הראשונות בלעז) הוא היכל המעלה על נס את יצירות האומנות המודרנית של העת החדשה.

המוזיאון ממוקם בוויה דלה בל ארטי, הוא מכיל לא פחות מ-75 אולמות תצוגה שונים האוצרים ומציגים לקהל הרחב יצירות אומנות שראשיתן במאה ה-19 דרך המאה ה-20 ועד יצירות חדשות שנוספו לתצוגת המוזיאון ממש בשנים האחרונות של המאה ה-21.

ראשיתו של המוזיאון בשנת 1887, אז החליטה ממשלת איטליה המאוחדת להקים מוסדות תרבות במדינה ובניהם גם את הגלריה הלאומית לאומנות מודרנית. המשכן הנוכחי נבחר והוקם בשנת 1915 ומאז כאמור הפך לאחד המוזיאונים המוכרים והמפורסמים באיטליה.

התערוכה בגלריה– המוצגים בגלריה מסודרים כאמור ב-75 אולמות תצוגה נפרדים. מתחם המוזיאון חולק למספר אגפים לפי אזוריה השונים של איטליה. בכל אזור מוצגות יצירות של אומנים איטלקיים המגיעים מאזורים אלו. בנוסף הוקצו גם שטחים לאומנים "זרים" ושם מוקמו יצירות שהובאו אל המוזיאון ונוצרו על ידי אומנים מחוץ לגבולות איטליה. ניתן למצוא במוזיאון גם תערוכה ייחודית המוקדשת ליצירות אומנות שנעשו במסגרת עשור לעליית הפאשיזם באיטליה- ניתן לראות בתערוכה זו איך השינויים המשמעותיים והטלטלות שחלו על איטליה במהלך המאה ה-20 באו לידי ביטוי ביצירות האומנות של אומנים איטלקים באותה תקופה.

הגלריה הלאומית לאומנות מודרנית – מידע שימושי

כתובת: Viale delle Belle Arti, 131

שעות פתיחה: ימים: א',ג',ד',ה',ו',שבת- בין השעות 08:30-19:30. יום ב'- המוזיאון סגור.

מחיר כניסה: כרטיסי כניסה ניתן לרכוש בקופת המוזיאון. המחיר: 9 יורו למבוגר.

דרכי הגעה למוזיאון: באוטובוס- ניתן לקחת את אחד הקווים הבאים: 88,95,490,495. ברכבת התחתית: עליכם לעלות על קו A ולרדת בתחנת Flaminio הנמצאת ממש סמוך למוזיאון. לתחנת Flaminio שהיא תחנה משולבת של רכבת תחתית (מטרו) ורכבת בין עירונית תוכלו להגיע גם באמצעות קו הרכבת של רומא ויטרבו.

אתר רשמי: http://www.gnam.beniculturali.it/index.php?en/1/home
 

 

הוסף תגובה