מוזיאון הביוב, פאריז

מוזיאון הביוב, פאריז

מוזיאון הביוב של פריז (Musée des Égouts de Paris) ממוקם ברובע השביעי של העיר, בסמוך לגדות הסיין, מתחם המוזיאון עצמו ממוקם בסמוך לגשר אלמה (Prot Alma). אין ספק שמדובר במוזיאון המציע לחשוף בפני התיירים המבקרים בעיר האורות, עולם הנסתר בדרך כלל מעין התיירים. "מוזיאון הביוב" הוקם מטעם עיריית פריז שהחליטה לערוך סיורים מודרכים מטעמה בעולם התת קרקעי של פריז. מערכת הביוב של פריז נחשבת לאחת ממערכות הביוב המסועפות בעולם. מדובר על מערך תת קרקעי הכולל כיום תעלות באורך כולל של 2,100 ק"מ הנפרשות על מספר מפלסים.

המוזיאון מציע למבקרים בו טיול בתעלות הביוב של פאריז על כל המשתמע מכך… התיירים מבקרים במתחם תת קרקעי המגולל את ההיסטוריה של מערכת הביוב של פאריז שהחלה את דרכה במאה ה-13 כמערכת ביוב פתוחה, ורב בימיו של נפוליון בונפרטה הפכה להיות מערכת תעלות מקורה. כיום התעלות כמובן כולן מקורות ומערך הביוב כבר השתפר, ועדיין הסיור בתעלות כולל ביקור במספר תעלות ביוב מהסוג הישן שכיום משתמשים בהן רק לתצוגה ומי הביוב כבר אינם זורמים בהן עוד.

מעבר לסיור ניתן לראות תצלומים שונים מגלגוליה ההיסטוריים של מערכת הביוב של פריז, לראות אמצעים שונים לטיפול ותחזוקה שוטפת של המערך הלוגיסטי המורכב הזה ולהרגיש ולו למספר שעות כשרברבים… אין ספק שאחרי שתראו איך נראית סתימה בביות של פאריז הסתימה בשירותים שלכם תראה לכם פתאום עניין של מה בכך.

הביקור במוזיאון מומלץ בעיקר למי שכבר ראה הכל ומחפש טיול וביקור במקום בלתי שגרתי. אין ספק שהמוזיאון הזה יכול לתפוס לעצמו מקום של כבוד במצעד המוזיאונים הביזאריים ביותר בעולם.

מוזיאון הביוב של פאריז – מידע שימושי

כתובת: Pont de l'Alma, rive gauche, Face au 93 quai d'Orsay

ימי פעילות: המוזיאון פתוח בימים א',ב',ד',ה', שבת.

שעות פעילות: בחודשי הקיץ המוזיאון פתוח בין השעות 11:00-17:00 ובחודשי החורף בין השעות 11:00-16:00.

 

הוסף תגובה