מוזיאון דאורסי, פריז

מוזיאון דאורסי, פריז

מוזיאון דאורסי (Musee d'orsay) הוא אחד המוזיאונים הפופולאריים בעולם לאומנות מודרנית. המוזיאון ממוקם בתחת הרכבת הישנה של פריז שהיא מקום מדהים בפני עצמו המושכת אליה מבקרים הבאים להתרשם מעצם הארכיטקטורה המלהיבה של התחנה שעומדת במקומה עוד מראשית המאה העשרים (שנת 1900 ליתר דיוק). עם התקדמות התחבורה והתחדשות הרכבות התחנה חדלה מלהיות מותאמת מבחינה ארכיטקטונית לעומסי הרכבות בעת המודרנית והתחנה כולה הפכה ללא מתאימה עוד להסעת נוסעים בתצורת תחבורת הרכבות המודרנית. עיריית פאריז שקלה מה לעשות עם המבנה העצום והמרשים, על הפרק עמדה האופציה להרוס את המתחם כולו, או שימצא למתחם ייעוד חלופי.

למרבה המזל ממשלת צרפת החליטה להפוך את המתחם המרהיב למוזיאון דאורסי לאומנות, מתחם התחנה הישן שופץ והותאם לצורך כך, ובשנת 1986 נפתח המוזיאון במעמד רשמי של ממשלת צרפת ובנוכחותו של הנשיא הצרפתי דאז מיטראן. בדרך זו חובבי האומנות בצרפת ובאירופה הרוויחו עוד מוזיאון אומנות פופולארי הממוקם כיום באחד המבנים המרשימים בפריז.

מוזיאון דאורסי נפרש על שתי קומות של מבנה תחנת הרכבת הישן. הוא מכיל אוסף עצום של יצירות אומנות מהמחצית השנייה של המאה ה-19 ועד העשורים הראשונים של המאה ה-20. המוזיאון מכיל מגוון של סגנונות אומנותיים ויצירות של מיטב הציירים מהעת המודרנית. ניתן להתרשם מסגנונות ציור אימפרסיוניסטיים, ריאליסטיים, יצירות ניאו קלאסיות ובעלות מוטיבים רומנטיים. כחלק מן האוסף הייחודי במוזיאון ניתן למצוא יצירות אומנו של ציירים מפורסמים כמו ואן גוך, מונה, מאנה, רנואר ואחרים.

מוזיאון דאורסי – מידע שימושי

כתובת: Rue de Lille 75343, Paris

שעות פתיחה: יום א' בין השעות: 09:00-18:00, ימים ג-שבת בין השעות: 10:00-18:00 ביום ב'- המוזיאון סגור.

כרטיסי כניסה: מבוגר (מעל גיל 25): 8 יורו, צעירים (18-25) 5.5 יורו, ילדים ונוער (מתחת לגיל 18)- בחינם.

דרכי הגעה: ניתן להגיע באמצעות המטרו (הרכבת התחתית) יש לרדת בתחנה Solferino המצויה בסמוך לגדת נהר הסיין, באוטובוסים ניתן לקחת את אחד הקווים הבאים: 24,63,69,83,94

אתר רשמי: http://www.musee-orsay.fr 

 

הוסף תגובה