צילום: darkobajic

פאלולם (Palolem) הוא החוף הדרומי ביותר בגואה הנמצא לא הרחק מגבולה הדרומי של מדינת גואה עם מדינת קרנטקה. יש שיגידו שחוף פאלולם הוא החוף היפה ביותר בגואה או אפילו בהודו, ובאמת אחרי מעבר על רוב חופי גואה אני בטוח שגם אתם תרגישו כך.

פאלולם הוא חוף טרופי יפהפה עם חול לבן, מים נעימים ודקלים פזורים בכל עבר. מהחוף תוכלו להבחין באי קטן וירוק אשר בשעות הערב כשמגיעה שעת השפל של הים הוא מתחבר ליבשה וניתן לבקר בו לאחר הליכה קצרה של מספר דקות מהחוף.

פאלולם הוא חוף מעט שונה משאר חופי גואה – בעיקר הודות לאווירה השלווה והשקטה שבו.
אם אתם מחפשים שלווה, שקט, מסעדות טובות ורביצה על החול במשך רוב הזמן אז זה המקום בשבילכם. לא תמצאו בפאלולם מסיבות, ברים או חיי לילה מטורפים, לא תוכלו לשמוע שם מוסיקה רועשת ולראות אנשים רוקדים במסיבות פולמון על החוף אבל תוכלו להנות משאנטי וסתלבט אמיתי על אחד החופים היפים בהודו.

פאלולם ידוע בתור חוף עם מסעדות מצויינות – חלקן ממוקמות ברחוב היורד אל הים וחלקן על החוף עצמו. תוכלו למצוא שם מסעדות דגים טובות, אוכל מערבי וכמובן אוכל הודי. רוב המטיילים בוחרים לשבת במסעדות הפזורות על החוף עצמו בשל האווירה שבהן – אך אל תפספסו את המסעדות הנמצאות בכפר עצמו.

המגורים בפאלולם הם בעיקר בבקתות עץ גבוהות הנקראות Coco Huts וממוקמות ממש על החוף, חלקן במרחק של מטרים ספורים מקו המים ובמרביתן יש מרפסת קטנה. התנאים בבקתות אלה הם בסיסיים ביותר הן כוללות למעשה מיטה, מאוורר ומנורה – השירותים והמקלחות משותפים.

בשנים האחרונות החלו להופיע בפאלולם בקתות משודרגות הכוללות תנאים טובים יותר – חלקן עם מקלחת צמודה, שתי קומות ומרפסת גדולה המשקיפה אל הים, כמובן שהמחירים של בקתות כאלה גבוהים משמעותית מהביקתות הסטנדרטיות הנמצאות לכל אורך החוף.

אם אתם מחפשים תנאים יותר מפנקים תוכלו למצוא גסטהאוסים בכפר עצמו (יש גם כמה על קו החוף), אך קחו בחשבון שהמחירים יהיו גבוהים יותר.

לסיכום, פאלולם הוא חוף שלא כדאי לוותר עליו. גם אם אתם אנשי מסיבות והגעתם לגואה בשביל הבלגן מומלץ להגיע לפאלולם למנוחה טובה לפני או אחרי הבלגן ולהנות מהשקט האמיתי שגואה יכולה להציע.

מתי להגיע

הזמן הטוב ביותר לביקור בחוף פאלולם הוא בין חודש אוקטובר לפברואר שזו העונה המומלצת בכלל לביקור בגואה, כאשר שיא העונה הוא בחודשים נובמבר-דצמבר, בתקופת סוף השנה רוב המטיילים עוברים לאזור אנג'ונה וואגטור לתקופת המסיבות והחוף נשאר שקט.

הוסף תגובה