קופיפי, תאילנד – Koh Phi-Phi

קופיפי, תאילנד – Koh Phi-Phi

האי קופיפי (האי פי-פי) המצוי באזור דרום תאילנד הוא ללא ספק אחד האיים היפים ביותר במדינה כולה ובפרט באזור האיים שבדרום מזרח אסיה. האי הוא למעשה שני איים הנמצאים במרחק של 50 ק"מ מפוקט. שני האיים הגדולים מיושבים והאזור כולו הפך בשנים האחרונות לאזור מטויל ומתוייר מאוד אך הוא עדיין חביב במיוחד עבור המטיילים הסולידיים יותר המחפשים אזור של שקט ומרגוע.

האי הגדול פיפי דון (Phi-Phi Don) איבד בשנים האחרונות מעט מייחודיותו כאי בתולי ופרוע, תנופת הבנייה המואצת של בתי מלון ואכסניות וגלי תיירים גדולים הרסו במידת מה את השקט והשלווה ששררו כאן לפני שנים מספר, אך אין ספק שעדיין מדובר בגן עדן מרשים.

נופיו של האי הגדול מאופיינים במצוקי גיר תלולים התוחמים את האי וביניהם מפרצים קסומים, חופי חול זהוב ועצי דקל טרופיים סוככים מעל ולאורך קו החוף, יוצרים ביניהם עשרות פינות חמד שקטות ונפלאות להנאתם של הנופשים והמטיילים.

האי הקטן קו פי-פי Ley מפורסם בעיקר בזכות אזור ה- Maya Bay שזכה לפרסום בזכות כך שבו צולמו מרבית הסצנות לסרט הקולנוע "האי" בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו. בין אם ראיתם ובין אם לא מומלץ להגיע לאזורים אלה על מנת להיווכח במו עיניכם באחת מיצירות הפאר של הטבע האנושי.

בשנת 2004 היה קופיפי אחת מאזורי האסון המרכזיים בו הכו גלי הצונאמי הענקיים שהחריבו תשתיות רבות ברחבי האי והסבו מכה אנושה לתשתיות התיירות בעיר. כיום מספר שנים אחרי, רוב הנזקים שוקמו ולא נותרו כמעט שרידים לאסון הנורא ההוא שכמעט מחק את גן העדן הזה לחלוטין.

רוב המטיילים המבקרים בקופיפי לא מרבים בטיולים באזור (וחבל!) הפעילות המרכזית באזור היא שכיבה על החולות הקסומים "ותפיסת שמש". יחד עם זאת שוניות האלמוגים היפות שנמצאות סביב האיים קוראות לחובבי הצלילה (גם למשנרקלים מתחילים) לצלול וליהנות משוניות נפלאות ודגים ייחודיים.

באזור יש לא מעט מועדונים של ספורט ימי וחברות שמוציאות טיולים מאורגנים ושיט בסירות לאזורים הפחות מתוריים של קופיפי בעיקר לאזור האי הקטן קופיפי ליי המיושב בדלילות ולאזור מפרץ מאיה הקסום. מומלץ לצאת לראות את אזורי הטבע המרשימים של האזור בין שיזוף הבטן לשיזוף הגב.

לינה – באזור קופיפי יש לא מעט מלונות, גסטהאוסים, בונגלוס ואזורי קמפינג לאורך החוף. תוכלו למצוא מלונות וחדרים במחירים זולים מאוד ויחד עם זאת גם חדרים יקרים (אך עדיין יחשבו זולים יחסית לעלויות בארץ).

תחבורה – לקופיפי ניתן להגיע דרך פוקט. מעבורת יוצאת מפוקט לקו פי פי פעמים ביום. אורך השיט הוא שעתיים (מרחק של 50 ק"מ).

הוסף תגובה