קארטרה אוסטראל, צ'ילה (Carretera Austral)

קארטרה אוסטראל, צ'ילה (Carretera Austral)

אין מטייל ישראל שטייל בדרום אמריקה שלא שמע את המושג: "קארטרה אוסטראל" או לפחות את המושג "קארטרה בטרמפים"… רוב המטיילים גם הוסיפו לרשימת הצ'ק ליסט של הטיול שלהם את טיול ה"קארטרה בטרפים" שהפך בשנים האחרונות לטרק של ממש באזור דרום צ'ילה עבור ישראלים רבים.

"קארטרה אוסטראל" היא דרך עפר (קארטרה= דרך/כביש בספרדית) המתפרשת לאורך של כ- 1100 ק"מ ועוברת ברובה באזור פטגוניה המרהיב של דרום צ'ילה. על אף שמדובר "רק" בדרך עפר ללא ספק מדובר באחת הדרכים היפות ביותר בעולם כולו ובדרום אמריקה בפרט העוברת על פני נופים עוצרי נשימה של הרים נישאים, אגמים, נהרות, מפלים וכל שאר פלאי עולם שלובים זה בזה בפאזל מרשים המאגד בתוכו את כל הקסום והיפה בטבע הפראי של דרום אמריקה.

קיימות שתי דרכים מרכזיות על מנת לנסוע לאורך ה"קארטרה אוסטראל". הפשוטה יותר היא לשכור רכב בצפון הדרך ולהחזירו בדרום, אך מדובר באופציה יקרה מאוד ולא בהכרח משתלמת. האופציה השנייה והאהובה על רוב הישראלים היא לנסוע בטרמפים לאורך הקארטרה אוסטראל. דרך זו שהפכה בשנים האחרונות לאחד "משיאי" הטיול של כל ישראלי משוחרר צה"ל טרי בדרום אמריקה היא "שם דבר" בקרב מו'צילרים רבים.

הדרך המסורתית היא להתחיל את המסע בצפון הקארטרה ליד העיירה צ'איטן (אך כמובן ניתן לעשות זאת גם בכיוון ההפוך). המתודולוגיה מאוד פשוטה- הרימו את ידכם וחכו שיעצור לכם נהג צ'יליאני חביב שיסכים להעמיס אתכם על מכוניתו. כמובן שלאורך כל הקארטרה תחליפו לא מעט טרמפים מה שיביא לצבירת אינספור חוויות של נסיעה על גג של טנדר, בתוך תא מטען של משאית, דחוסים בקבינה קטנה, בין גידולי תבואה או תירסים ועוד… כאשר המטרה היא לצבור כמה שיותר חוויות ביזאריות לאורך המסע.

הנסיעה לאורך הקארטרה אוסטראל אורכת בין 4 ל-10 ימים הכל תלוי בקצב ההתקדמות שלכם ובמזל שלכם- כלומר כמה טרמפים יעצרו לכם וכמה רחוק יקחו אתכם… אם אתם בוחרים לעשות דרך זו בטרמפים כדאי שתתכוננו ללינה בשטח או בעיירות לאורך הכביש מאחר ולא תמיד תדירות הרכבים גבוהה ויכולות לעבור שעות לא מעטות עד שיגיע רכב הטרמפ המיוחל.

לאורך המסלול יש לא מעט אטרקציות טבעיות בהן מומלץ לטייל, ובין טרמפ לטרמפ חשוב כמובן לא לשכוח להביט לימין ולשמאל ולהתפעל מהנוף עוצר הנשימה באחת הדרכים היפות ביותר בעולם! כמו כן קיימת כאן הזדמנות פז להכיר את התושבים המקומיים, לשוחח איתם (לדוברי ספרדית כמובן…) וללמוד קצת על אורח החיים של תושבי האזור. –וכמובן (ואולי הכי חשוב…) לא לשכוח לסמן "וי" בצ'ק ליסט על ה"קארטרה בטרמפים")…

אזהרת מטיילים: "הקארטרה בטרמפים" הפכה במרוצת השנים לאחת החוויות המפורסמות בקרב ישראלים בדרום אמריקה. יחד עם זאת נסיעה בטרמפים טומנת בחובה לא מעט סכנות בכל מקום בעולם. על כן יש לנקוט משנה זהירות בעלייה על טרמפים לאורך הדרך, יש לעלות לטרמפים בקבוצות ובווודאי שלא לעשות את הדרך הזו לבדכם!

הוסף תגובה