פוקון, צ'ילה – Pucon

פוקון, צ'ילה – Pucon

פוקון נחשבת לאחת מעיירות הנופש היפות והיוקרתיות שבצ'ילה. היא קנתה לה את שמה בזכות מיקומה הפסטורלי על רכס הרי האנדים למרגלותיו של הר געש פעיל בשם וולקן וייאריקה. הר הגעש שנוטה להתפרץ אחת לכמה שנים ואפילו החריב את העיר הפרוסה למרגלותיו מספר פעמים בעבר, מהווה אטרקציה תיירותית בשל מסלולי ההליכה המעפילים לפסגתו וההזדמנות האמיתית לראות לבה גועשת.

בנוסף ללוע הר הגעש הפעילות הוולקנית מסביבו יוצרת מעיינות חמים שהם אטרקציה נוספת שמושכת אליה תיירים רבים (גם נופשים ולא רק מוצ'ילרים) ועל כן קיימים במקום גם לא מעט מלונות יוקרתיים לצד הוסטלים זולים ונוחים.

האטרקציות הרבות בפוקון ומעינותיה החמים הפכה אותה לאתר נופש והעלה במקצת את המחירים שבה ועל כן היא יקרה מעט יותר משאר הערים של צ'ילה. הלינה בה יקרה מעט יותר ומחיה (אוכל וכו') לא זולה גם כן ויחד עם זאת הפער אינו כל כך משמעותי.

ענף תיירותי רווח נוסף בפוקון הינו השכרת הרכבים או ציוד לטיול לקראת אזורי דרום צ'ילה, פטגוניה וארץ האש. יש בה סוכנויות תיירות וטיולים רבים המציעים השכרת רכבים רגילים ורכבי 4X4 הנלקחים באזורים אלו לתקופה בה יכולים השוכרים לטייל איתם בדרום המדינה ולהחזירם בדרום בסוכנות מקבילה מבלי לבזבז זמן בהחזרתם לפוקון. בדרך זו למעשה הפכה פוקון בשנים האחרות למעין "גשר" בין צפון ומרכז צ'ילה לבין דרום המדינה – אזורי פטגוניה וארץ האש המרהיבים והעמוסים במוצ'לירים לאורך כל השנה.

הר הגעש וולקן וייאריקה המשקיף על פוקון מתנשא לגובה של 2850 מטרים ופסגתו מושלגת. הוא מהווה אטרקציה בשל היותו הר געש פעיל, נמוך יחסית, מושלג שניתן להעפיל לפסגתו בקלות יחסית ולחזות בו מעשן, כל אלה בצירוף נופים מרהיבים הופכים אותו לאחד הטרקים המפורסמים ויפים ביותר בצ'ילה. הטיפוס עליו הוא למעשה טראק חד יומי שעל אף שאינו מצריך מיומנויות מיוחדות של טיפוס הרים הוא בהחלט לא פשוט ומפרך והמטפסים צריכים לפלס דרכם בשלג ובקרח המפארים את ההר המרשים.

הוסף תגובה