מפרץ האלונג, וייטנאם – Halong Bay

מפרץ האלונג, וייטנאם – Halong Bay

אזור מפרץ האלונג הוא אחד האזורים היפים והמתוירים ביותר בוייטנאם. הוא מתפרש על שטח של 1500 קמ"ר בפינה הצפון מזרחית של וייטנאם ומורכב מלא פחות מ-3000 איים הממוקמים ברחבי המפרץ. האיים המבצבצים בגדלים שונים מתוך מימי המפרץ התכולים מורכבים ממערות, נקרות ושאר עיצובי טבע מרשימים שבליית המים והרוח עשו בסלעי הגיר המרכיבים את האיים במרוצת השנים.

האתר הנפלא הזה שהוא באמת אחד מהשיאים בטיול ברחבי וייטנאם הוכרז ע"י ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמית הראוי לשימור בשנת 1994.

אזור מפרץ האלונג מרוחק כ- 4 עד 5 שעות נסיעה מהאנוי הבירה. בהאנוי מוצעים מטעם סוכנויות המטיילים טיולים מאורגנים לאזור מפרץ האלונג הכוללים תחבורה לאזור המפרץ, שיט, לינה ואוכל. מומלץ לקחת את אחד מהסיורים המאורגנים הללו מאחר וכל דרך עצמאית אחרת כנראה ותצא עבורכם הרבה יותר יקרה ותצריך מכם כאב ראש לוגיסטי שבטח לא תרצו להטריח עצמכם בו במהלך חופשתכם.

קיימים שני סוגים של טיולים מאורגנים היוצאים מהאנוי, האחד סיור יומי והשני סיור של יומיים. הסיור של היומיים מומלץ יותר כי מספיקים לראות הרבה יותר מקומות וליהנות מהחוויה המרשימה וייחודית, אך כמובן שהכל תלוי במסגרת מספר הימים שיש לכם להקצות לאזור זה.

ניתן לבחור בשני סוגי שיט, האחד מהיר יותר על סירות דמויות סירות מנוע אשר מביאות אתכם ליותר מקומות ואיים בפחות זמן והאחר בסירות סיניות מסוריות עם משוטים אשר יש יאמרו שהן יותר מסורתיות קלאסיות ואולי אפילו רומנטיות אבל אין ספק שלא יובילו אתכם הרחק מקו החוף. הנקרה המרשימה והמפורסמת ביותר באזור מפרץ האלונג היא נקרת "האנג דאו גו" (Hang Dau Go) אש בתרגום חופשי לעברית שמה הוא: "מקום נחיתת הדרקון הגדול בים". הנקרה היא ענקית ומורכבת משלושה חללים גדולים ומרשימים מאוד במעבה האי. הנקרה קרויה על שם הדרקון האימתני שעל פי האגדה יצר את כל האיים והמפרץ באמצעות זנבו הענק והמתנופף. בין אם אכן כך היה ובין אם לא אין ספק שמדובר במקום מרהיב ביופיו ובתופעת טבע (או תופעת דרקון) מרשימה ביותר.

אטרקציה נוספת מרתקת באזור מפרץ האלונג היא כפרי הדייגים הצפים על מימי המפרץ. כפרי דייגים צפים אלו הם תופעה מרתקת של בתים הבנויים על גבי רפסודות עץ צפות עליהן מקיימות משפחות שלמות (הורים וילדים) את אורח חייהם. הבית הצף שט על מימי המפרץ באזורים הרגועים בהם המים שקטים ברוב ימות השנה, משק הבית מתנהל כסדרו (לפעמים גם חיות המשק חיות יחד עם המשפחה) כאשר אבי המשפחה לרוב דייג מתפרנס מדיג. לרוב הדגים מאוכסנים בכלובים גדולים הממוקמים מתחת לפני הים וכך משתמרים טוב יותר ומוצאים משם על ידי הדייג רק כאשר הוא מעוניין למוכרם.

הוייטנאמים מנסים מאוד לשוות לאזור מפרץ האלונג מראה של אטרקציה תיירותית מערבית ומודרנית ובשנים האחרונות ברחבי האזור מתחילה להתפתח תעשייה תיירותית שלמה, יש כאן כבר לא מעט מלונות המציעים מקומות לינה, יש סיורי שיט הכוללים במסגרת השיט גם ארוחות צהריים וכד' הכל למען התייר שיהיה מאושר (ולמען הכיס הוייטנאמי שרוצה להרוויח מהטבע שבירך אותו במפרץ מרשים כזה).

הוסף תגובה