ונקובר, קנדה – Vancouver

ונקובר, קנדה – Vancouver

ונקובר היא אחת הערים החשובות והגדולות בדרום מערב קנדה. בירת פרובינציית קולומביה הבריטית זוכה רק בשנים האחרונות לכבוד הראוי לה. עם גלי תיירות הולכים ועולים, עם אירוח של אירועים ספורטיביים חשובים כמו אולימפיאדת החורף של שנת 2010 ודירוג שנתי כעיר השלישית באיכות חייה בעולם ונקובר הולכת וצוברת תאוצה. היא הופכת להיות אחת הערים המרכזיות והחשובות בקנדה כולה, אטרקציה תיירותית הן בזכות המגוון התרבותי שבה, הן בזכות נופיה המרהיבים, אתרי הטבע והנפלאים והן בזכות מיקומה הטבעי כאשר משלושת עבריה מקיף אותה הים התכול שבין מיצר ג'ורג'יה לרכס הרי החוף.

ונקובר – כרטיס ביקור
שם: ונקובר
מדינה: קנדה
חבל ארץ: קולומביה הבריטית
שטח: 114 קמ"ר
אוכלוסייה: 611,000 נפש
שפות: אנגלית, צרפתית
מטבע: דולר קנדי
אקלים: מזג האוויר בונקובר הוא מהנוחים והנעימים בקנדה כולה המתאפיינת לרוב במזג אוויר קר וקשה בעיקר בעונת החורף. ונקובר נחשבת לעיר השלישית במדרג החורף החם בקנדה. כמויות הימים בהם הטמפרטורות נופלות בה מתחת ל-0 היא נמוכה יחסית, כמות המשקעים קטנה (בהתחשב לכמויות המשקעים הגדולות המאפיינות את קנדה) ועונת הקיץ בה (היא גם עונת התיירות) היא מהחמימות והנעימות בקנדה.

ונקובר – מידע כללי
ונקובר היא עיר גדולה, חשובה ומרכזית בקנדה הממוקמת לחופה המערבי של קנדה בדרום מערבה של פרובינציית קולומביה הבריטית. העיר נקראת על שמו של ג'ורג' ונקובר שהיה קצין בצי החוקר הבריטי שנשלח במאה ה-18 לאזור חופה המערבי של יבשת אמריקה הצפונית על מנת לחוקרה ולגלות את האזורים שעד אז טרם נודעו לעולם הישן באירופה.

המטרופולין של ונקובר המונה לא פחות מחצי מליון תושבים נחשב למטרופולין הגדול ביותר במערב קנדה ולשלישי בגודלו בקנדה כולה. העיר נחשבת לאחת הערים הטובות למחייה בעולם ובכל שנה היא נבחרת לאחת משלוש הערים הטובות ביותר למחייה בעולם כולו. איכות החיים בה היא מהטובות בעולם, התיירות בה משגשגת, היא מוכרת לעולם בתור אזור תעשיית סרטים מרכזי ביבשת אמריקה הצפונית לאחר הוליווד וניו-יורק ובחורף 2010 אף התקיימה בה אולימפיאדת החורף מה ששם אותה על מפת ספורט החורף העולמי, הביא לגל של תיירות חורף כמו גם לשיפוצים נרחבים ברחבי העיר כיאה לעיר אשר נבחרת לארח מפעל ספורטיבי בסדר גודל שכזה.

ונקובר – תחבורה
בניגוד לערים גדולות אשר יושבות במרכז מטרופולין ענק כונקובר, לונקובר אין כבישים ראשיים ומהירים העוברים בתוככי העיר וכולם מקיפים אותה מכל עבריה. מאחר והעיר מוקפת בשלושה צדדים בים הכבישים בה מכילים מערכת גשרים מורכבת המקשרת אותה עם יתר הערים הסמוכות לה. בתוככי העיר פועלות מספר חברות אוטובוסים פרטיות, אך אמצעי התחבורה הנוח ביותר הוא "רכבת השמיים" (Sky Train). על אף ששמה מזכיר שם של רכבת הרים בלונה פארק, "רכבת השמיים" הוא שמה של הרכבת הקלה של ונקובר אשר נבנתה בשנת 1986 ונושאת את התואר- הרכבת הקלה הארוכה בעולם. הרכבת בנויה ברוב חלקיה על מסילה מוגבהת (ומכאן שמה) היא נוסעת באופן אוטומאטי לחלוטין (ללא נהגים). ניתן להגיע באמצעותה ל-33 תחנות הנמצאות על שני מסלוליה הראשיים הצבועים בצבעים "כחול" ו"צהוב". מומלץ מאוד להשתמש באמצעי תחבורה זה הנחשב למהיר, הנוח ביותר להתמצאות והזול ביותר.
בתוך ונקובר נסללים כבר שנים עשרות רבות של קילומטרים של שבילי אופניים (לא פחות מ-170 ק"מ!) מה שהופך את הנסיעה באופניים לאופציה לא מופרכת לניידות בתוך העיר בעיקר לאזורים קרובים. ניתן להשכיר אופניים בלא מעט חנויות בונקובר (מומלץ להשוות מחירים!).

ונקובר – מה לראות ומה לעשות?
פארק סטנלי (Stanley Park)- פארק סטנלי הוא הריאה הירוקה של ונקובר. הוא משתרע על פני שטח עצום מצפון- מערב לאזור מרכז העיר. הפארק הוא מפגש מרהיב של מים כחולים, ירוק והמון אנשים שאוהבים לבלות וליהנות מן הטבע תוך חינוך ושמירה על איכות הסביבה ואקולוגיה. מלבד כרי הדשא רחבי הידיים בפארק קיימים שני אגמים הנראים שונים מאוד מן הנוף האורבאני המוכר כל כך של ערים מטרופולניות מודרניות. בתוככי הפארק מספר אטרקציות לכל המשפחה- שבילי אופניים, סירות להשכרה, מתחמי בילויים לילדים וגולת הכותרת האקווריום הענק של וונקובר שהוא המקום לראות מגוון יצורים ימיים נדירים המתקיימים במעין חיקוי לסביבתם הטבעית מאות מטרים מתחת לפני הים.

הגשר התלוי בפארק קפילאנו (Capilano Bridge)- אחת האטרקציות הנפלאות והבלתי נשכחות באזור ונקובר הוא הגשר התלוי מעל נהר קפילאנו. הנהר הגועש זורם במעמקי קניון עמוק ותלול. הגשר התלוי נמתח מעל הנהר וחוצה את הקניון מעברו האחד לעברו האחר. אורכו של הגשר כ-137 מטרים והוא תלוי בגובה של כ-70 מטרים מעל התהום הנפערת אל תוככי הקניון. מדובר באחת הגשרים התלויים המפורסמים, הארוכים והמרהיבים בעולם. מעבר לנוף עוצר הנשימה הנשקף ממרומי הקניון, מעבר לתלילות העצומה והתחושה של ההליכה באוויר מספק הגשר התלוי אטרקציה אתגרית מהנה לכל המשפחה. גדולים כקטנים יזכרו את הפסיעה על הגשר התלוי כחוויה בלתי נשכחת!

צ'יינהטאון (Chinatown)- אחת השכונות הצבעוניות ביותר בונקובר היא שכונת צ'יינהטאון. בדומה לערים רבות בעולם הרובע של צ'יינהטאון מרכז תחתיו קהילה סינית גדולה הנחשבת לאחת הקהילות הגדולות והחשובות ביבשת אמריקה הצפונית. ביקור ברובע צ'יינהטאון של ונקובר מזמין את התייר למעין "טעימה" של "מיני-סין". האזור נראה ממש כשכונה בלב בייג'ין הסינית. תוכלו למצוא כאן שווקים סינים אותנטיים להפליא, מקדשים סינית הבנויים על פי מיטב האדריכלות הסינית ומסורת הפאנג-שווי, מסעדות סיניות רבות עם אוכל סיני מסורתי ועוד. בתוך שכונת צ'יינהטאון תוכלו לחזות גם במבנה הצר בעולם. בניין סאם קיי (Sam Kee Building) הוא האוחז בתואר המוזר "הבניין הצר בעולם". רוחבו של המגדל הגבוה הוא 1.80 מטרים בלבד! אין ספק שמדובר באטרקציה אדריכלית בקנה מידה בינלאומי ולכן מומלץ לחזות בה בין אגרול לשיעור אכילה במקלות סינים.

המוזיאון הימי של ונקובר (Vancouver Maritime Museum)- אם תמיד חלמתם על מסעות ברחבי האוקיינוס, שודדי ים, פיראטים וספינות טרופות המוזיאון הימי של ונקובר הוא המוזיאון האולטימטיבי עבורכם. המוזיאון כולו מספר את סיפורה של ונקובר וראשית ההתיישבות בה מהזווית הימית. שם של ונקובר כעיר השוכנת לחופיו של האוקיינוס השקט נקשרה בלא מעט פרשיות ימיות מפורסמות של ספינות אשר ניסו לחצות את האוקיאנוס בדרכן אל המזרח הרחוק וסין, שורה של שודדי ים ופיראטים אשר פעלו לחופיה ועוד. כל הסיפורים הללו שחלקם נשמעים כאילו יצאו מספרי הרפתקאות מסמרי שיער של שודדי ים אצורים בתוך מוזיאון נפלא עם שלל מוצגים, ספינות טרופות, שרידים אמיתיים ותיאור אורחות חייהם של שודדים ים בשר ודם שפעלו באזור. המוזיאון מותאם לכל המשפחה וכולל לא מעט פעילויות ואטרקציות לילדים.

שכונת גזטאון (Gastown)- שכונת גזטאון היא "העיר העתיקה" של ונקובר. השכונה הממוקמת צפונית לצ'יינהטאון הייתה לאחת השכונות הראשונות בוונקובר. האגדה מספרת שבמאה ה-19 הגיעה לכאן מחפש זהב בשם גאזי ג'ק. בין המוני מחפשי הזהב שגדשו באותה עת את אזור החוף המערבי של ארצות הברית הגיעה אותי ג'ק אל חופי ונקובר כשבאמתחתו חבית וויסקי אחת. הוא הבטיח למקומיים שאם יקימו לו פאב כאזור בילוי הוא יספק את השתייה. זקני ונקובר מספרים שתוך 24 שעות הוקם לו פאב לפות שהיה לפאב הראשון של ונקובר ועד כמה שהדבר נשמע מצחיק גם המבנה הראשון בעיר. מכאן החלה להתפתח השכונה הראשונה של ונקובר שפרנסי העיר השכילו לשחזרה ולטפחה החל משנות ה-70 אז הוכרז המקום כאתר תיירות, החלו בו עבודות השימור והטיפוח וכיום מדובר באחד האזורים התיירותיים ביותר והנעימים ביותר לטיול בעיר.

 









הוסף תגובה