גואיאקיל, אקוודור (Guayaquil)

גואיאקיל, אקוודור (Guayaquil)

גואיאקיל היא העיר הגדולה ביותר באקוודור (אפילו גדולה יותר מקיטו עיר הבירה). העיר שוכנת לחופה המערבי של אקוודור ומכילה יותר מ-2 מליון תושבים! העיר היא לא מרכז תיירותי והיא מצטיינת יותר בתור היותה כרך סואן ותחנת מעבר עבור רוב המטיילים המגיעים אליה מאזורים שונים באקוודור בדרך
לאיי גלפאגוס המצויים אי שם בלב האוקיינוס השקט אך שייכים טריטוריאלית לאקוודור.

העיר גואיאקיל שוכנת על גדות נהר גדול וטיילת נפלאה מפארת את גדותיו. במקום יש לא מעט רשתות של חנויות מערביות, רשתות אוכל מהיר ואוכל מערבי נפלאות, שווקים ומרכזי קניות גדולים כיאה לכרך סואן של שני מליון תושבים. יש כאן כל מה שחיפשתם לאורך טיול בכפרים נידחים ולא מצאתם: קולנוע, חנויות בגדים, אוכל מהיר, מקדונלדס, וקנטאקי פרייס צ'יקן (KFC) לחובבי האוכל האמריקאי…

חיי הלילה של גואיאקיל תוססים וערים מאוד, יש כאן לא מעט מרכזי בילויים, מועדונים, פאבים ומסעדות אשר זוכים להתעוררות ממשית בסופי שבוע (אם כי הם פתוחים כמובן לאורך כל ימות השבוע). אומנם זו לא הסיבה המושכת תיירים ומטיילים לגואיאקיל, אך בזמן ההמתנה לטיסה לגלפאגוס זה לא רע להוריד איזה כוס בירה טובה.

תחבורה בגואיאקיל היא מילת המפתח! רוב המטיילים מגיעים לכאן פשוט כי המקום "בדרך" משם לכאן או מכאן לשם… יש בגואיאקיל טרמינל אוטובוסים ענק ממנו יוצאות נסיעות לכל רחבי אקוודור. אוטובוסים רבים עושים כאן עצירות בייניים להתרעננות ומכאן תוכלו להגיע כמעט לכל יעד אקזוטי ככל שיהיה ברחבי אקוודור:לוחה, מונטניטה, קיטו (הבירה) הם רק חלק מהיעדים אליהם יוצאת תחבורה סדירה לאורך כל שעות היום מתחנה המרכזית הנמצאת מחוץ למרכז העיר ומצריכה נסיעה במונית או אוטובוס מקומי עד אליה.

שדה תעופה גדול המצוי גם הוא מחוץ לאזורי מרכז העיר הוא עורק תחבורה חשוב בגואיאקיל. רבים יוצאים מכאן בטיסות פנימיות אל עבר חופשה באיי גלפאגוס שהם יעד תיירותי מועדף. ניתן לקחת טיסות לאיים גם מקיטו הבירה אך רוב הטיסות עושות בגואיאקיל עצירת ביניים לאיסוף עוד נוסעים ועל כן אם תתפסו את הטיסה מכאן הדבר יחסוך לכם לא מעט כסף!

הוסף תגובה