אנאפורנה, נפאל – (Annapurna)

אנאפורנה, נפאל – (Annapurna)

אנאפורנה הוא רכס בהרי ההימלאיה הנפאלי ונחשב לאחד מאתרי התיירות המרכזיים בנפאל עבור חובבי הטיולים והטראקים. הרכס הנישא לגבהים עצומים מורכב משורת פסגות הממוספרות   על פי גובהן ומושלגות בכל ימות השנה. הפסגה הגבוהה ביותר היא פסגתו של ה"אנאפורנה 1" שמתנשאת לרוב של 8091 מ' ונחשבת לפסגה ה-10 בגובהה בעולם כולו.

רכס הרי האנאפורנה והשטחים המקיפים אותם אוגדו משנת 1986 כשמורת טבע המכילה את אזורי הטרקים היפים ביותר בנפאל ויש שיאמרו בעולם בכולו. (Annapurna Conservation Area Project – ACAP) כל האזור הוא אזור הראוי לשימור על ידי הממלכה הנפאלית ועל כן קיימת הגבלה על כמות התושבים המקומיים המורשית להתגורר במקום (האמת שבקור כזה לא ברור מי רוצה לגור).

פוקארה (Pokhara) היא העיירה המרכזית השוכנת בסמוך לרכס הרי האנאפורנה על גדותיו של אגם "פאווה" ומהווה נקודת מוצא טובה לכל הטרקים והמסלולים הנפלאים הנמצאים באזור. פוקארה מהווה עבור רוב המטיילים בסיס הצטיידות בציוד מזון ומים כמו גם מקום מנוחה בין טרק לטרק. פוקארה היא מעוז המטיילים השני בחשיבותו אחרי קטמנדו ומהווה מפגש לישראלים רבים המטיילים באזור

הטרקים המומלצים באזור האנאפורנה

טרק "האנאפורנה בייס קמפ" (Annapurna Base Camp) – הוא אחד הטרקים היפים והמומלצים באזור רכס האנפורנה. הוא יוצא בסמוך לפוקארה ומתמשך עד לבסיס היציאה אל עבר הטיפוס לרכס האנאפורנה (מדהים כמה צריך לטפס עד להגיע לבסיס הטיפוס לרכס עצמו). הטרק המתמשך כ-8 ימים נחשב ל"קל" יחסית, אך עדיין מכיל לא מעט ימים של טיפוס אינטנסיבי לגובה רב בתנאי אקלים די קשים. הרווח מן המאמץ הוא נופים עוצרי נשימה של פסגות הימלאיה מושלגות ונופים שלא נמצאו עוד מילים לתארם.

טרק "סובב אנאפורנה" (Around Annapurna)– זהו אחד הטראקים הארוכים באזור והוא כולל מסלול מעגלי בן 260 ק"מ המקיף את כל רכס הרי האנאפורנה ונמשך כ-14 יום. טרק סובב אנאפורנה הפך לאחד הפופולאריים ביותר באזור והנוחים ביותר לטיול בעיקר הודות לעובדה שלאורך כל מקטעיו ניתן למצוא כפרים אשר מתקיימים על "טהרת הטרק" ולכן יש בהם מסעדות קטנות והוסטלים בהם ניתן ללון ואין צורך \כמעט בשום תחנה להקים אוהל סיירים. לאורך הטראק ניתן לצפות בנופים המרשימים של רכס הרי ההימלאיה המושלגים ולצפות גם אל עבר רמת טיבט הצחיחה בגבול שבין נפאל וטיבט.

טרק הג'ומסום (Jomsom Trek)- טרק הג'ומסום נחשב לחלק מתוך טרק "סובב האנאפורנה" והוא טרק קל יחסית ומתאים גם למיטבי לסת ולמטיילים מבוגרים יותר ופחות הרפתקנים. זהו טרק קצר יחסית האורך כחמישה ימים בלבד היוצא מהכפר ג'ומסום ועושה את כל תחנותיו בכפרים קטנים בהם יש אפשרות לינה מסודרת ונוחה. מסלול ההליכה הוא לרוב לא קשה ומאתגר במיוחד והוא למעשה מתחקה אחר התוואי של נהר קאלי גונדאקי ומסתיים באזור המעיינות החמים של "טאטו פאני" ומשם נוסעים ישירות לפוקארה.

רפטינג על נהר הקאלי גנדאקי (Kali Gandaki) – נהר הקאלי גנדאקי הוא נהר שוצף וגועש הזורם לא הרחק מאזור פוקארה ברחבי שמורת האנאפורנה. קצב זרימתו משתנה בהתאם לעונות השנה והתקופה בו הוא בשיא זרימתו היא בעיקר לאחר המונסונים בחודשים אוקטובר- דצמבר. הרבה סוכנויות מטיילים מציעות טרקים של רפטינג על נהר הקאלי גנדאקי העורכים כ-5 עד 6 ימים של שייט על הנהר במקטעים שונים (סוערים יותר וסוערים פחות) לינה ובישול בשטח ועוד. הרפטינג על נהר הקאלי גנדאקי נחשב לאחת מאפשרויות הרפטינג המומלצות והפופולאריות בנפאל והן מתאימות לא רק "לנועזים" שמבינכם. יחד עם זאת כמובן כיאה לרפטינג צריך להתכונן להירטב, לחתור בעוז במים גועשים, לישון ולאכול בשטח וכל המשתמע מכך. יש לא מעט סוכנויות מטיילים המוציאות טיולים מאורגנים של רפטינג כזה חלקן אף סוכנויות ישראליות המוציאות טיולים רק לישראלים (באווירת טיול שנתי…)

הוסף תגובה