שמורת מפלי ארוואן- אתר "שבעת המפלים"

שמורת מפלי ארוואן- אתר "שבעת המפלים"

שמורת מפלי ארוואן (Erawan National Park) הוא אתר טבע יפיפייה הממוקם בחלקה המערבי של תאילנד, הפארק הלאומי משתרע על פני שטח עצום של כ-550 קמ"ר המצויים מרחק של כ-70 קילומטרים מקנצ'בורי. שמה של שמורת ארוואן (הנגזר אגב מן הכפר הקטן ארוואן המצוי מרחק של קילומטרים ספורים ממנה) יצא למרחוק בזכות יופיו המרהיב והאטרקציות הטבעיות שהוא טומן בחובו. רוב המטיילים מגיעים לשמורה באמצעות טיולים מאורגנים היוצאים מבנגקוק לכיוון העיר קנצ'בורי, או באמצעות טיולים חד יומיים היוצאים מקנצ'בורי עצמה לאזור השמורה.

במתחם הפארק הלאומי של ארוואן יש המון מה לראות. הטבע המרהיב של השמורה הוא האטרקציה המרכזית. האזור נטוע בלב ליבו של מעין יער קסום וצמחיה עבותה המהווה בית גידול לבעלי חיים רבים ומגוונים החיים בה בהנאה ובשלווה את חייהם ואף לא מפחדים יתר על המידה מבני האדם המבקרים במקום. "שליטי" האזור הם בעיקר הקופים החביבים אותם ניתן לראות לאורך כל המסלול והם מלווים את התיירים באופן חביב וידידותי למדי.

מסלול הטיול המרכזי בשמורת ארוואן הוא מסלול "שבעת המפלים". אורכו של הסלול כ-3 קילומטרים והוא מהווה למעשה מסלול הליכה בו הולכים המטיילים לאורך כשבע בריכות קסומות מעשי ידי הטבע (כנראה באמצעות שחיקת הסלע באמצעות זרימת המים לאורך שנים). הבריכות היפות נשפכות זו לתוך זו בשעה מפלים קטנים ויוצרים מראה מלבב של בריכות קסומות בצבע טורקיז אשר מימיהן טובים לרחצה (על אף שטמפרטורת המים קרה מאוד). בסופם של שבעת המפלים נשפכים המים לנהר הקוואי יאי הממשיך לזרום אל מחוץ לתחומי השמורה.

לצד המפלים ישנם במקום גם אזור של מערות שאף הן נחצבו בסלע באופן טבעי כנראה על ידי זרם המים ששחק את הסלע לאורך מאות ואלפי שנים. ניתן להיכנס לסיור בתוככי ארבעת המערות הפתוחות לביקור הקהל הרחב. המערות נעימות וקרירות ומהוות מפלט נעים ונוח ממזג האוויר החם המאפיין את תאילנד בעיקר בעונתה החמה.

אתר "שבעת המפלים"- מידע שימושי

אל אתר שבעת המפלים (שמורת ארוואן) ניתן להגיע או באמצעות טיול מאורגן (טיולים מאורגנים שכאלה יוצאים הן מבנגקוק והן מקנצ'נאבורי). לרוב מדובר בטיולים חד יומיים מקנצ'נאבורי ובטיולים הכוללים לינה באזור קנצ'נאבורי כאשר יוצאים מבנגקוק. בטיולים שכאלה לרוב המחיר כולל הסעות לשמורה, תשלום על הכניסה לאתר ואף לעיתים ארוחת צהריים במקום.

בגלל שאזור שמורת ארוואן נחשב לאתר תיירותי רשמי בתאילנד ישנה גם אופציה להגיע למקום בצורה נוחה יחסית על ידי תחבורה ציבורית. ניתן לעלות על אוטובוס היוצא מקנצ'נאבורי לכיוון הכפר ארוואן אשר אחת מתחנותיו היא ממש בפאתי השמורה, משם ניתן לרכוש כרטיס בקופות השמורה (הכניסה כמובן בתשלום) ובסוף היום לתפוס את אותו האוטובוס בכיוון ההפוך.

שמורת ארוואן פתוחה לקהל הרחב משעות הבוקר המוקדמות (06:00 בבוקר) ועד שעות אחר הצהריים (18:00). האתר כאמור מהווה מוקד משיכה עיקרי לתיירים באזור מערב תאילנד ועל כן צפויים עמוסים בעיקר בעונת הקיץ ובשעות העומס (צהריים). ימי אמצע השבוע צפויים להיות עמוסים פחות (כי אז תיירות פנים מתוך תאילנד לא מגיעה לרוב). ניתן ללון גם באזור השמורה, אם כי המלונות באזור קנצ'נאבורי עדיפים יותר.
 

 

הוסף תגובה