שיקגו, ארצות הברית

שיקגו, ארצות הברית

שיקגו היא אחת הערים הגדולות והחשובות בארצות הברית. על גדות אגם מישיגן היפה נפרשת שיקגו עם קו הרקיע הייחודי עמוס גורדי השחקים המפארים אותו, עם מגוון אטרקציות ופעילויות לאורך כל ימות השנה. ארץ מולדתם של ה"שיקגו בולס"- אחת הקבוצות הטובות בליגת ה-NBA האמריקאית ושל הנשיא אובמה שעשה בה את צעדיו הראשונים בדרך למרוץ הנשיאות המפואר שלו.

שיקגו – כרטיס ביקור
שם: שיקגו
מדינה: אילינוי
פדרציה: ארצות הברית
שטח: 606 קמ"ר
אוכלוסייה: 2,833,000 נפש
מטבע: דולר אמריקאי
שפה: אנגלית

שיקגו – מידע כללי
שיקגו היא העיר הגדולה ביותר במדינת אילינוי. המטרופולין של שיקגו רחב ידיים ונחשב למטרופולין השלישי בגודלו בארצות הברית. שיקגו ממוקמת על גדות ימת מישיגן באזור ה"מערב התיכון" של ארצות הברית. היא מהווה מרכז תרבותי, כלכלי ואקדמי חושב ותיירים רבים שמים אותה על מפת הביקור שלהם בארצות הברית הן בשל היותה עיר מרכזית ומעניינת והן בשל מקומה האסטרטגי בין החוף המזרחי לחוף המערבי דבר ההופך אותה לאטרקטיבית במיוחד עבור המטיילים שיוצאים לטיולי "מחוף לחוף" בארצות הברית. שיקגו מלאה באטרקציות תיירות, פסטיבלים ואירועים לאורך כל ימות השנה. סגנון הבנייה הייחודי בה המאופיין בגורדי שחקים שהיו לגורדי השחקים הראשונים בארצות הברית סייע לה למתג עצמה בתור אחת הערים המרשימות בארצות הברית ובעלות "קו רקיע" ייחודי הנשקף בעיקר משייט בימת מישיגן הנפלאה.

שיקגו – התמצאות
שיקגו הממוקמת בקצה הדרומי של ימת מישיגן היא עיר שעל אף גדולה לא קשה להתמצא בה. המרכז ההיסטורי של העיר מכונה "הלולאה" (The Loop) זאת בשל מסילות הרכבת העילית המקיפות אותו מכל עבריו בצורת לולאה. הלולאה מכילה בתוכה נקודות עניין רבות והיא ללא ספק המרכז בו מתנהלים מרבית חיי התיירות של העיר. הלולאה נחשבת למרכזה של העיר והשכונות בעיר מכונות על פי מיקומן ביחס ללואה (כך ניתן למצוא את השכונה "הצפונית", "הדרומית" וכד'). במרכזה של הלולאה נמצאת הצטלבות רחובות "מדיסון" ו"סטייט" (Madison St.\State st.) שהיא "נקודת האפס" ביחס לחלוקת מספרי הרחובות בעיר. מהצטלבות הרחובות ממוספרים הרחובות לכל כיוון (צפון, דרום, מזרח ומערב) דבר המקל על התמצאות במפה הכללית של שיקגו אפילו מבלי לדעת את שמות הרחובות עצמם.

שיקגו – תחבורה
שיקגו היא אחת הערים העמוסות ביותר בארצות הברית. בשל היותה צומת חשובה בין מזרח למערב ומרכזי מטרופוליני חשוב היא מהווה צומת מפגש למסילות רכבת רכבות החוצות את ארצות הברית ממזרח למערב. רוב מסילות הברזל עוברות בשטחה של שיקגו, המוני מכוניות נכנסות אליה מידי יום מה שהופך אותה לעמוסה ופקוקה ברוב שעות היממה. אפילו המקומיים עצמם ממעטים להיכנס אל תוככי שיקגו ברכב פרטי אלא מעדיפים להחנות את הרכבים בחניונים מרוחקים ממרכז העיר ואף בפרבריה ולהיכנס את תוך העיר רק באמצעות הרכבת העילית הנוסעת ברחבי העיר ומרושתת בצורה טובה ונוחה. שלא כמו ברוב הערים בארצות הברית בהן יש רכבת תחתית, הרכבת בשיקגו היא רכבת עילית ברובה ומוכנה בפי המקומיים "L". הרכבת מרושתת על פני כל העיר ומגיעה עד לפרבריה. היא נוסעת במספר קווים המחולקים על פי צבעים לצורך נוחות ההתמצאות. חלק מהמסילות כאמור עיליות (מעל פני הקרקע) וחלקן תחתיות. מומלץ לנסוע רק ברכבת ה-L דבר שחוסך פקקים רבים ומפנה זמן רב יותר לטיול.

שיקגו – מה לראות ומה לעשות?
אזור הלולאה (The Loop)– אזור הלולאה הם שם כולל למתחם העסקים המרהיב של שיקגו התחום כולו במסילות ברזל בצורת לולאה. מרכזה ההיסטורי של שיקגו המאופיין בסגנון הבנייה האופייני לשיקגו- גורדי שחקים. עוד בטרם תופעת הבנייה לגובה הייתה רווחת בכל ארצות הברית שיקגו הייתה חלוצה בתחום וזאת בשל אסכולה אדריכלית ייחודית שהתפתחה בה בראשית המאה הקודמת וכונתה "אסכולת שיקגו" שחיפשה דרך לשקם את העיר משריפה גדולה שפקדה אותה במהירות, יעילות ובעלות נמוכה. כיום מתקיימים סיורים מודרכים באזור הלולאה השמים דגש על אורח החיים במקום, ובעיקר על הארכיטקטורה המקומית.

פארק המילניום (The Millennium Park)– כמו בערים רבות בעולם גם בשיקגו החליטו לקבל את פני המילניום החדש (שנת 2000 למי ששכח) בפארק חדש בסגנון אומנות מודרנית ויש שיאמרו אף מדע בדיונית. הפארק שנפרש על פני שטחים עצומים מלא ביצירות אומנות ומונומנטים שהכינוי "לא מהעולם הזה" מקבל עבורה משמעות חדשה. על טיב האומנות או האסטטיקה ניתן להתווכח, אך אין ספק שמדובר באזור מרשים. מעבר לטיול הנעים במדשאות רחבות הידיים של הפארק ושבילי ההליכה והאופניים הנעימים לא ניתן להתעלם מפלאי הארכיטקטורה ושלל האטרקציות במקום.

אזור המייל המופלא (The Magnificent Mile)- תופתעו לשמוע אבל "המייל המופלא" הוא פשוט חלק מתוך רחוב מישיגן (Michigan St.) שנחשב לאחד ממרכזי הקניות והבילוי הטובים ביותר בשיקגו. קטע הרחוב עמוס בחנויות יוקרה, בוטיקים של חברות האופנה, ההנעלה וההלבשה היוקרתיות ביותר בעולם בכלל ובארצות הברית בפרט. בנוסף כאשר תהלכו בין החנויות ותביטו בחלונות הראווה הרימו ראשכם והתרשמו גם מהארכיטקטורה היפה מסביב. בתוך תחומי ה"מייל המופלא" ישנם לא מעט מונומנטים ובניינים עתיקים ומרשימים השווים מבט. ייחודי מאוד הוא מגדל שיקגו טריביון ((Tribune Tower אשר נבנה בשנת 1922 ובעליו שהיה בעל עיתון ביקש מעובדיו העיתונאים להביא סלעים ואבנים ממקומות חשובים ומשמעותיים שהיו בהם ברחבי העולם במסגרת עבודתם העיתונאית. העובדים המסורים עשו כמצוותו וכיום משובצים במבנה אבנים רבות מנקודות עניין מרתקות כמו הטאג' מאהל, הפירמידות במצריים, מגדל דויד בירושלים ואפילו אבן מהירח! ליד כל אבן ייחודית תוכלו למצוא לוח המתאר מהיכן הובאה ושובצה בבניין היפה.

גן החיות של פארק לינקולן (The Lincoln Park Zoo)– אחת מהריאות הירוקות היפות ביותר ורחבות הידיים של שיקגו הוא פארק לינקולן עצום המימדים המשתרע על שטח של כמעט 5 קמ"ר מצפון לאזור הלולאה ולחופיו של אגם מישיגן היפה. אזור הפארק מלא באטרקציות לכל המשפחה: מדשאות רחבות ידיים, אגמים נפלאים, מגרשי ספורט בילוי ופנאי, גן בוטני מרהיב וגולת הכותרת: גן החיות של לינקולן. גן החיות הנפלא המכיל לא פחות מ-1000 בעלי חיים שונים ומגוונים פותח את שעריו לכל המבקרים לאורך כל השנה ובחינם! מומלץ להעביר כאן מספר שעות ולבלות בכל האטרקציות של פארק לינקולן ובייחוד בגן החיות כמובן.

אקווריום שד (Shedd Aquarium)– אקווריומים ומוזיאונים תת-ימיים הם אטרקציה מוכרת בארצות הברית. האקווריום של שיקגו הוא אחד הוותיקים בארצות הברית ונפתח כבר בשנות השלושים של המאה הקודמת. האקווריום הוא למעשה גן חיות מימי המכיל מיכלי זכוכית ענקיים המהווים חיקוי לבתי הגידול התת-מימיים המקוריים של אלפי בעלי חיים אשר מקום מוצאם הוא במעמקי הימים והאוקיינוסים. תוכלו למצוא כאן זנים שונים ומגוונים של דגים, לוויתים, דו חיים, מחלקה מיוחדת של צמחי מים ואלמוגים ועוד!

תצפית מגדל סירס (Sears Tower)– מגדל סירס בולט מאוד בקו הרקיע המרהיב של שיקגו וזה ממש לא במקרה. הבניין מתנשא לגובה עצום של כ-440 מטרים וזאת מבלי להחשיב את אנטנות הענק המותקנות על הגג שלו המאריכות אותו בעוד כמעט 100 מטרים! הבניין הענק שבנייתו הושלמה בשנת 1973 היה באותם ימים לבניין הגבוה בשיקגו, בארצות הברית ובעולם כולו. כיום כבר נבנו גבוהים ממנו, אך הוא עדיין מזדקר לתפארת וממרום המרפסת הנמצאת בגובה של כ-400 מטרים מעל פני הים ניתן לצפות על קו אזור המטרופולין של שיקגו ולכיוון אגם מישיגן. התצפית מרהיבה ומומלץ מאוד לעלות ביום עם ראות טובה אז ניתן לצפות ממש למרחוק.

טיול בעקבות משפחת אובמה– הנשיא האמריקאי הפופולארי שמוצאו הוא משיקגו הפך להיות לאטרקציה תיירותית מספר אחת עבור המוני אמריקאים. ביתו בשכונת הייד פארק בשיקגו הפך מוקד עליה לרגל, על אף שהנשיא המכהן העתיק את מקום מגוריו לבית הלבן. בנוסף לא מעט בתי עסק בסביבת אזור מגוריו מתהדרים בשלטים שטוענים שאובמה נהג להיות לקוח קבוע שלהם, כך תוכלו לבקר בחנות הספרים של אובמה, מסעדה בה היה נוהג אובמה לאכול ועוד. ישנן אפילו סוכנויות טיולים שמוציאות "טיולי אובמה" מיוחדים… למשוגעים לעניין בלבד!

 

הוסף תגובה