שוק פראטונאם, בנקוק

שוק פראטונאם, בנקוק

שוק פראטונאם (Pratunam Market) או אחד השווקים הפופולאריים ביותר בבנגקוק בירת תאילנד. כאשר המילה שוק נזרקת לאוויר בהוויה הישראלית אנו מדמיינים רוכלים הניצבים בדוכנים תחת השמש הקופחת ומציעים את מרכולתם הכוללת פירות וירקות לכל דורש, כל זאת באווירת קניות חמה, לחה ומיוזעת.

שוק פראטונאם הוא בדיוק כל מה שלא עולה במוחכם כאשר אנו חושבים על שוק. היתרון הראשון בשוק פראטונאם הוא שמדובר בשוק גדול ומקורה אשר לנו הישראלים יותר יזכיר קניון מאשר שוק. הקניות במתחם ענק ומקורה ובקיץ אף ממוזג, בשילוב עם מחירי רצפה סטייל שוק הם ללא ספק שילוב מנצח עבור התייר הישראלי הממוצע.

לא בכדי הפך שוק פראטונאם לאתר תיירות של ממש, החביב מאוד על הישראלים שמוצאים בו הכל. הדוכנים בשוק פראטונאם מציעים לתיירים מגוון רב של מוצרים: ביגוד, הלבשה, הנעלה, בישום, צעצועים, מוצרי אלקטרוניקה, קוסמטיקה ועוד. הכל (או לכל הפחות הרוב) מזויף ומהווה כדברי המקומיים Original Copy (העתק מקורי) של המקור. החיקויים כאן הם ברמת דיוק גבוהה, עם כי רמת האיכות לא תמיד גבוהה גם כן, ולכן מאוד מומלץ לבדוק את הסחורה לפני שתעזבו את הדוכן (למשל לא טריוויאלי שלחולצה ארוזה בניילון יש גם חלק קדמי וגם חלק אחורי, או שני שרוולים.. בדקו זאת!).

המחירים בשוק פראטונאם מאוד נמוכים וזולים, ולכן אלמנט ההתמקחות בשוק הוא יחסית שולי. הסוחרים מראש נוקבים במחיר נמוך ביותר, ולכן קשה להוריד אותם מעבר לכך. נסו להתמקח איתם מעט, אך בנימוס, ובאם המחיר אינו מוצא חן בעיניכם המשיכו הלאה. יש המון דוכנים, רובם מציעים סחורה דומה ולכן מתישהו תמצאו את הסחורה שתהלום את מבוקשכם הן מבחינת האיכות והן מבחינת המחיר.

במתחם השוק של פראטונאם תוכלו למצוא גם קומת מסעדות ואוכל שם תוכלו לעשות הפסקה מן הקניות וההמולה של האנשים הגודשים את קומות הקניות בהמוניהם לאורך כל שעות היום.
בנוסף תוכלו למצוא כאן מתחם של מנוחה, בית קפה ואפילו מתחם מסאז'ים בו תוכלו לזכות במסאז' מפנק לכתפיים או לרגליים על מנת לטעון את עצמכם בכוחות חדשים על מנת להרים את כל שקיות הקניות.

שוק פראטונאם – מידע שימושי

כתובת: השוק ממוקם בין רחובות Ratchaprop ו- Perchburi.
שעות פתיחה: השוק פתוח מידי יום בין השעות 09:00 עד שעה 23:00 רצוף. עם זאת מוטב להגיע בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב אלו השעות העמוסות פחות בשוק. שעות הצהריים בו עמוסות להחריד והציפות כאן גבוהה במיוחד.
דרכי הגעה: הדרך הטובה ביותר להגיע לאזור שוק פראטונאם הוא באמצעות "רכבת השמיים", יש לרדת בתחנת Chidlom או Ratchathe. השוק נמצא לא הרחק משם.

 

הוסף תגובה