רכבת השמיים, בנגקוק

רכבת השמיים, בנגקוק

רכבת השמיים (Sky Train) היא ללא ספק אחד מהחידושים המרעננים של תחבורת תאילנד בכלל ובנגקוק בפרט, והיא יכולה ממש להיחשב כאטרקציה תיירותית בפני עצמה. ראשית תיירים רבים מאז פתיחת הרכבת מבלים זמן רב בנסיעה בקווי רכבת זו שהיא הנוחה והיעילה ביותר כיום להתנייד בתאילנד, ושנית מאחר ומדובר ב"רכבת שמיים" הנוסעת בגובה רב מעל פני הקרקע היא מספקת מראות מרשימים של העיר מנקודת תצפית לא רעה בכלל.

עד הגעתה של רכבת השמיים הייתה בנגקוק עיר פקוקה ועמוסה אשר נשלטה ביד רמה על ידי נהגי המוניות והטוק-טוק שהסיעו את התיירים ממקום למקום תוך שהם תוקעים אותם בכלל הפקקים העירוניים- חוויה מוטלת בספק (בעיקר בעונת הקיץ החמה והדביקה). פתיחתה של "רכבת השמיים" חוללה מהפכה של ממש בתחבורת בנגקוק. מדובר באחת הרכבות המהירות האזור מזרח אסיה, היא נוסעת על פסים שממוקמים בגובה רב על גשרים ייעודיים שנבנו במיוחד או על גגות הבתים ובכך היא אינה מפריעה לתחבורה העירונית וחוסכת לעצמה את הפקקים וההשתלבות במערך הרמזורים הסבוך גם ככה.

הרכבת יעילה מאוד ומרושתת כעת בשלושה קווים וארבעים תחנות על פני העיר כולה (או לפחות על פני רוב האזורים שלתייר הממוצע יש מה לחפש בהם). קל מאוד להתמצא בה והיא מרווחת מאוד, נקייה מאוד, ממוזגת (שזהו יתרון משמעותי ובלתי מובן מאליו בבנגקוק) והכי חשוב זולה!
עלות הנסיעה ברכבת היא כ-15-40 לנסיעה בודדת וניתן לרכוש כרטיס "חופשי יומי" בעלות של 120 באט (הכרטיס מספיק ליממה שלמה!)

"רכבת השמיים" תהיה אחד העזרים החשובים ביותר בטיולכם בלב בנגקוק והיא מומלצת ועדיפה הרבה יותר על פני כל אמצעי תחבורה אחר. עשו לעצמכם טובה וודאו איזה קו של הרכבת מוביל אתכם אל יעד הטיול הבא שלכם, חסכו לעצמכם בדרך זו שעות רבה של המתנה בפקקים בחום המיוזע של בנגקוק.

אתר הרכבת למידע נוסף ולמסלולים: www.bts.co.th/en/ticket_new.asp
 

 

הוסף תגובה