רחוב ערב, סינגפור – Arab Street

רחוב ערב, סינגפור – Arab Street

רחוב ערב הוא האזור המוסלמי של סינגפור שם מרוכזים רוב תושביה המוסלמיים של המדינה. היא מתרכזת במספר רחובות מזרחית לרוב אורצ'רד.

בהגיעכם אל אזור ערב מיד תבחינו בהבדל, האווירה תהיה כאילו הגעתם למחוזות עלילותיו של עלי באבא או לסצנה מתוך אלאדין. התרבות המוסלמית ניכרת ברחובות האווירה מזרחית, הסוחרים עוסקים בעיקר בסחר בטקסטיל, ובתעשיית הבגדים והבדים המובאים לכאן בעיקר מאזור אינדונזיה.

ברחובות העיר תוכלו למצוא גם סממנים אסלאמיים אחרים כמו מחרוזות התפילה האסלאמיות המורכבות מ-99 חרוזים (מספר השמות והכינויים של אללה) או תמציות פרחים כיפות חאג' (העלייה לרגל המסורתית למכה) ועוד.

באזור ערב יש לא מעט מסגדים יפים אשר מייחדים את האזור מבחינה ארכיטקטונית. הגדול בהם הוא מסגד הסולטאן (Sultan Mosque) לא קשה לזהותו הודות לכיפות המוזהבות המעטרות על חלקו העליון. המבנה יפה בעיקר מבחוץ, מבפנים הוא מרשים הרבה פחות ועל כן מומלץ להצטלם ולהמשיך הלאה. מסגד מאלאבאר מוסלים ג'אמה-את' (Malabar Muslim Jama-Ath Mosque) המצוי אף הוא באזור הוא קטן הרבה יותר אך יפה ומיוחד.

התקופה הטובה ביותר להגיע לאזור הרובע הערבי היא בחודש הרמאדאן (עקב האיסור לעבר שנה במסורת האסלאמית מועד חודש הרמאדאן משתנה משנה לשנה). במהלך החודש נערכות סעודות שבירת צום כמנהג המסורת מידי ערב. שעות בין הערביים במהלך חודש הרמאדאן הן מהשעות היפות ביותר. אווירת חג יורדת על הרובע מידי ערב וניחוחות הבישול עולים מן הסירים של הבתים והמסעדות המקומיות.

המסעדות המקומיות באזור רחוב עב מצטיינות בבישול הודי מוסלמי, ואף באוכל אינדונזי (עקב המהגרים הרבים והסוחרים המגיעים מאינדונזיה בעקבות מסחר הטקסטיל הענף). מעולים בעיקר הם דוכני האוכל שנמצאים ברחוב בבוסורה (Bussorah St.) אין ספק שדוכנים אלו לא יותירו אף אחד מכם רעב!

הוסף תגובה