רון-אלפ, צרפת – Rhone-Alpes

רון-אלפ, צרפת – Rhone-Alpes

רון-אלפ הוא ללא ספק אחד מחבלי הארץ המתוירים והיפים ביותר בצרפת. אנחנו הישראלים ששלג תמיד משמח אותנו (בייחוד כאשר הוא לא כמה פתיתים ספורים) יכולים ללא ספק למצוא ברון-אלפ את פסגת שאיפותינו (תרתי משמע) החבל המכיל בתוכו את פסגות האלפים הצרפתיים היפות ביותר טומן בחובו הרפתקאות רבות, נופים עוצרי נשימה של ירוק הטבול בשלג שטרם נמס מפסגות ההרים וכמובן המון עיירות פסטוראליות שהשקט והשלווה היא חלק בלתי נפרד מקסמן.

רון-אלפ – כרטיס ביקור
שם: רון-אלפ
מדינה: צרפת
מחוז/ חבל ארץ: רון-אלפ
שטח: 43,698 קמ"ר
אוכלוסיה: 6,021,000 נפש
שפה: צרפתית
מטבע: יורו (מטבע האיחוד האירופי

רון-אלפ – מידע כללי
רון-אלפ הוא אחד מתוך 26 חבלי הארץ המרכיבים את מדינת צרפת. הוא ללא ספק אחד מהחבלים היפים והמתוירים ביותר בצרפת. רון-אלפ נפרש על שטח עצום הסמוך לגבולה המזרחי של צרפת עם שוויץ ובדרום עם איטליה וכולל בתוכו שטחים נרחבים מהאלפים הצפוניים הגבוהים וגם מהאלפים הפרובנסייאליים הנמוכים הסמוכים לחבל פרובאנס. מקור שמו של החבל "רון-אלפ" הוא על שם נהר ה"רון" הגדול הזורם בשטחו ועל שם הרי האלפים הצרפתיים המעטרים את חלקיו הנרחבים ביופיו. חבל רון-אלפ ידוע בקרב תיירים רבים בתור אזור הסקי האולטימטיבי בצרפת. עם פתיחת עונת הסקי נפתחים עשרות מועדוני הסקי המצויים בשטחו לשמחתם של עשרות אלפי התיירים הגודשים אותם מידי חורף, כמו כן עקב המצאות הרי האלפים הצרפתיים בשטחו הוא אטרקטיבי מאוד בקרב מטפסי הרים וכובשי פסגות שהרי פסגת המון בלאן- הפסגה הגבוהה ביותר באלפים הצרפתיים ובאירופה המערבית מצויה בשטחו של ה"רון-אלפ" מה שמהווה מוקד משיכה אטרקטיבי נוסף.

רון-אלפ – מה לראות ומה לעשות?
מון בלאן (Mont Blanc)- ההר מון בלאן (או בתרגום לעברית: "ההר הלבן") הוא הפסגה הגבוהה ביותר בין האלפים הצרפתיים המתנשאת לגובה של 4,807 מטרים מעל לפני הים. הר המון בלאן ידוע בתור הפסגה הגבוהה ביותר בכל מערב אירופה מה שהופך אותה למוקד תיירותי לחובבי טיפוס ההרים וגלישת הסקי. ההר מצוי בחבל הרון-אלפ חלקו בשטחה של צרפת וחלקו האחר בשטחה של איטליה (נסו לא לשאול את המקומיים משני עברי הגבול בשטחה של מי מצויה הפסגה- הם מתווכחים על כך כבר שנים). על המון בלאן יש לא מעט אתרי סקי והטיפוס אל פסגתו מעסיק מטפסי הרים רבים מכל העולם הבאים לכבוש את היעד פעם אחר פעם. מתחת למון בלאן יש את "מנהרת המון בלן" מנהרה עצומה החפורה לאורך של 11 קילומטרים ומחברת את צרפת ואיטליה. זוהי גם אחת הדרכים הקצרות והנוחות ביותר לחצות את האלפים הצרפתיים מצד לצד ולקצר את הנסיעה בצורה משמעותית.

ליון (Lyon)- ליון היא העיר השנייה בגדולה בצרפת (אחרי פריז הבירה) ונושאת בתור בירת חבל רון-אלפ. נהר הרון על שמו קרוי החבל חוצה את העיר לאורכה ומחלק אותה לשני חלקים. העיר עתיקה מאוד (נבנתה במאה הראשונה לספירה בתקופת הרומית) ומכאן שבעלת מבנים ארכיטקטוניים מרשימים ביניהם קתדראלות וכנסיות מהיפות בצרפת המתוארכות לימים מוקדמים מאוד בהיסטוריה ולתקופות שונות ומכאן גם שעיצובן האומנותי והאדריכלי מגוון ונפרש על פני שנים רבות. בליון קהילה יהודית ענפה (מעל 30 אלף יהודים החיים כיום בעיר) ברחבי העיר פזורים מעל 30 בתי כנסת ויש כאן לא מעט אפשרויות לאוכל ומסעדות כשרות לטובת התיירים שומרי המסורת. ליון היא נקודת מוצא טובה לטיולים ברחבי האזור ובפרט בהרי האלפים הצרפתיים.

דרך האלפים הגבוהים (Route Des Grandes) – דרך האלפים הגבוהים היא אחת הדרכים היפות העוברות על פסגות ובין הרי האלפים הצרפתיים בגובה רב. זוהי דרך נפלאה העמוסה בנופים קסומים של שלג העוברת בין כפרים פסטוראליים המצויים במחוזות שכוחי אל בין נופים מרהיבים של ירוק המעורבב בפיסות שלג שמסרבות למוס לאורך כל השנה. הדרך עוברת בפסגות שגובהן נע סביב 2000 מטרים ובעונת החורף היא חסומה לגמרי ואף מסוכנת לנסיעה ברכב פרטי. עם בוא האביב כאשר השלג נמס ונפתחים הצירים שהיו חסומים לאורך החורף הנסיעה בדרך היא ללא ספק אחת הנסיעות המרהיבות שהאלפים הצרפתיים יכולים לספק למבקרים בהם. כאשר תחלפו בדרך המפותלת והקשה לנסיעה, כאשר הרכב שלכם "ייחנק" ותדרשו למשוך הילוכים על מנת שישרוד את העליות בוודאי תשמחו לדעת שדרך האלפים היא מקטע מתוך מרוץ הטור-דה-פראנס המסורתי (מרוץ רוכבי האופניים הגדול והמפורסם של צרפת). אלפי רוכבי אופנים נוסעים מידי שנה בדרך האלפים בדרכם במרוץ כאשר ללא ספק מקטע זה ידוע בתור המקטע הקשה והמאתגר ביותר בכל המרוץ.

אנסי (Annecy)- אנסי היא עיירה אלפינית הממוקמת בלב האלפים הצרפתיים במחוז סבואה הגבוהה שהוא אחד מ-8 המחוזות המרכיבים את אזור הרון-אלפ. הייחודיות באנסי היא בציוריות שלה ובתעלות המים העוברות בכל חלקיה. אין כמעט מדרכות באנסי, בטח שלא כבישים. הצרפתים והמטיילים במקום מכנים את אנסי "וונציה של הצרפתים" ויש אמת בדברם, ולגבי אנסי ללא ספק ניתן לומר שחיקוי עולה על המקור. אנסי היה ציורית ומרשימה, עמוסה במבנים עתיקים הצבועים בצבעי פסטל צבעוניים מה שמוסיף מימד נוסף של פסטוראליות לאזור הנפלא ולפסגות הנישאות הסובבות את העיירה הנפלאה הזו שיכולה להיות ללא ספק אחת הפנינות הבלתי נשכחות במסעכם באזור האלפים הצרפתיים.

גרנובל (Grenoble)- מכירים את אותן תמונות קלאסיות המופיעות בספרי תיירות על אירופה, של עיר אירופאית קלאסית עם צריחים של כנסיות וקתדראלות אשר על רקע המבנים האורבאניים נישאים הרים גבוהים ומושלגים? אז גרנובל היא ללא ספק עיר שכזו- פאר היצירה כאשר הטבע והאדם משלבים כוחות. גרנובל היא אחת מערי הנופש הנחשבות והידועות באזור האלפים הצרפתיים. היא אחת העיירות הקרובות ביותר להר המון בלאן ועל כן משמשת נקודת יציאה לטרקים של טיפוס לעבר פסגתו. במקום תוכלו למצוא מגוון סוכנויות טיולים שישמחו להנעים את זמנכם במגוון טיולים מאורגנים באזור.

 




הוסף תגובה