קראקס, ונצואלה (Caracas)

קראקס, ונצואלה (Caracas)

קראקס היא בירתה המרתקת של ונצואלה. היא שוכנת בצפון המדינה לחופה הצפוני של ונצואלה והיא ללא ספק אחת הבירות המעניינות והמרתקות אם כי גם המסוכנות ובעלות אחוזי הפשיעה הגבוהים ביותר בדרום אמריקה.

קראקס מונה 5 מליון תושבים ונחשבת לבירה ענקית, מרתקת, אמריקנית וחדשנית מאוד. יש בה גורדי שחקים, תנופת בנייה והשקעה עצומה בפיתוח ובתנופת בנייה של השנים העשורים האחרונים וזאת הודות לעושר הרב של ונצואלה זאת הודות לשדות הנפט המכניסים מיליארדים לקופת המדינה.

קראקס שהייתה עיר קולוניאליסטית ספרדית בעבר כבר מאוד שונה מיעודה המקורי ושרידים מעטים של קולוניאליזם עדיין ניכרים בה. הקולוניאליזם שאופיין בבתים נמוכי קומה, ורחובות מרוצפים באבנים משתלבות פינו את מקומם לטובת אוטוסטראדות ומבנים ענקיים המגרדים את שמי הבירה קראקס.

השרידים המרכזיים מתקופת הקולוניאליזם מתרכזים בעיקר בכנסיות וקתדראלות עתיקות מהמאות השבע עשרה והשמונה עשרה שנבנו בימי הכיבוש הספרדי את האזור ובטרם קיבלה ונצואלה את עצמאותה.

לצד גורדי השחקים ותנופת הבנייה יש לא מעט אזורים עניים מאוד בקראקס בה ענייני העיר חיים את חייהם בקושי ובדלות רבה. העוני הרווח באזורים אלה מעלה את רמת הפשיעה בצורה מסוכנת באזורים הללו של קראקס מה שמעלה את רמת הפשיעה בעיר כולה. לא מומלץ להסתובב באזורים נידחים של העיר בלילה, ובכלל מומלץ להסתובב רק באזורים התיירותיים מאוד ולא לטייל בשכונות שכן קיימות סכנות של שוד וחטיפות של פושעים שרוצים לשפר את מצבם הכלכלי.

בתי המלון וההוסטלים הזולים מצויים באזורים העניים יותר של העיר, אך לא מומלץ להתאכסן בהם בגלל רמת הפשיעה הגוברת. מומלץ להתרכז באזורים התיירותיים יותר על אף שמחירי הלינה שם יהיו יקרים מעט יותר.

התחבורה בקראקס מתבססת על הרכבת התחתית היעילה של העיר כמו גם על אוטובוסים ומוניות. יש לשים לב לתופעה של מוניות לא רשמיות שמעלות את הסיכוי לחטיפה ושוד ועל כן הימנעו מנסיעה בכלי רכב שאינם מוכרים כמוניות רשמיות או משויכים לרשת של תחבורה ציבורית רשמית.

בקראקס שדה תעופה בינלאומי גדול שם נוחתות טיסות ממגוון יעדים ברחבי העולם. עקב מערכת היחסים הסבוכה של וונצואלה עם העולם המערבי עקב עלייתו של הרודן והאנרכיסט הוגו צ'באס כיום מערכת היחסים עם ישראל סבוכה וטיסות מישראל אינן נוחתות בוונצואלה.

הוסף תגובה