קניון קולקה, פרו (Canon del Colca)

קניון קולקה, פרו (Canon del Colca)

קניון קולקה הוא אתר תיירות טבעי פופולארי מאוד בחופה הדרומי של פרו. הקניון נמצא בסמוך לעיר אריקיפה שהיא העיר השנייה בגודלה בפרו (אחרי לימה הבירה) ונמצאת בדרום המדינה. קניון קולקה הוא ללא ספק האטרקציה התיירותית המשמעותית ביותר הנמצאת בסביבת העיר ולמטיילים המגיעים לאזורי החוף הדרומי של פרו כדאי שלא להחמיץ ביקור בפארק הזה ולחוות את החוויות שלמקום יש להציע.

הקניון הוא אתר טבעי ומרשים ויש הטוענים שהוא הקניון העמוק ביותר בעולם. הוא כפול בעומקו מהגראנד קניון האמריקאי אך אם זאת פחות מרשים כי קירותיו אינם ישרים. המקום מזמן לא מעט אטרקציות תיירותיות לאוהבים הטרקים והטיולים. יש מספר אפשרויות טיול באזור ומספר טרקים מומלצים. ניתן לרדת לעומקו של הקניון בהליכה רגלית (ירידה תלולה ולא פשוטה להליכה). במעמקי הקניון שוכן נווה מדבר והנוף מתחתית הערוץ מרשימה מאוד (אך רבים יעידו שלא מצדיקה את הירידה המפרכת, ואת העובדה שכל ירידה היא גם תחילתה של עלייה בדרך חזרה…) בעומק הקניון מצויים מעיינות חמים המאפשרים רחצה נעימה מעין "פרס" על המאמץ המפרך. תצפית מפורסמת בקניון קולקה נקראת "קרוז דה לקונדור" (Cruz del Condor) בתרגום חופשי "צלב הקונדור". מדובר בתצפית יפה על הקניון בו ניתן לראות את עופות הקונדור המרשימים של דרום אמריקה. העופות הדורסים יוצאים עם שחר (ולכן מומלץ להגיע מוקדם בבוקר) ולחזות בהם משחרים לטרף וחגים מעל הקניון העמוק. התצפית היא מקום ידועה מאוד ועל כן עמוסה במטיילים גם אלו העצלנים שלא ימשיכו אחר כך למעמקי הקניון.

תחבורה לאזור קניון קולקה יוצאת מהעיר אריקיפה שהיא העיר הגדולה השוכנת בקרבת מקום. לאתר יש תחבורת אוטובוסים סידרה לאלו המעדיפים להגיע באופן עצמאי. התחבורה מגיעה עד לעיר קבנקונדה ממנה ניתן להתחיל את טרק הירידה למעמקי הקניון. אפשרות אחרת היא יציאה במסגרת של טיול מאורגן עם מיניבוס תיירים המביא אתכם עד לאתר עצמו, במידה והסיור כולל מדריך תטיילו במקום ותחזור לעת ערב לאריקיפה.

הוסף תגובה