קיוטו, יפן – Kyoto

קיוטו, יפן – Kyoto

קיוטו היא בירתה התרבותית של יפן ואחת הערים החשובות ביותר מבחינת התרבות, המורשת והמסורת היפנית מה שאומר שלתיירים יש כאן המון מה לראות ולכן לא פלא שהיא נחשבת לאחד המקומות החשובים ביותר והאטרקטיביים ביותר בקרב תיירים המבקרים ביפן.

קיוטו- כרטיס ביקור

שם: קיוטו
מדינה: יפן
חבל ארץ: קנסאי
מחוז: קיוטו
שטח: 827 קמ"ר
אוכלוסייה: 1,464,000 נפש
מטבע: ין יפני

מבחינה היסטורית קיוטו הייתה בירתה של יפן בין השנים 749-1868 מה שהביא את הקיסרים היפנים לפתח ולפאר אותה עד מאוד. יש בה לא פחות מ-1600 מקדשים בודהיסטים והיא בנויה כהעתק של שיאן הסינית שהייתה בימי הקמתה של קיוטו עיר הבירה הסינית. למזלם של היפנים (וגם של התיירים) נותרה העיר בשלמותה ולא נהרסה ונמחקה כמו ערים אחרות (דוגמת טוקיו) בהפצצות האמריקאיות במהלך מלחמת העולם השנייה. העובדה שניצלה מההפצות המאסיביות של האמריקאיים הותיר בה מבנים עתיקים וארכיטקטורה יפנית מסורתית נפלאה ולכן היא מהווה היום למעשה אלטרנטיבה לערים היפניות הגדולות והמתועשות כמו טוקיו ואוסאקה שהן דגם הערים היפניות החדשות בעוד קיוטו היא עיר יפאנית קלאסית עתיקה בה ניתן ליהנות ולהתרשם מהבנייה, התרבות והמסורת היפנית במיטבה.

תחבורה- קיוטו

בליבה של העיר קיוטו שוכנת "תחנת קיוטו" היא מרכז התחבורה הראשי של העיר ושל כל המטרופולין והמחוז הקרוי על שמה המקיף אותה. מדובר במרכז תחבורתי בקנה מידה שאנחנו לא מכירים בישראל. הוא מכיל קניון, מלון, מסעדות, משרדים ממשלתיים, קולנוע ועוד המתפרשים על 15 קומות (!!!) ובין השאר כמובן מאגדים תחת קורת גג אחת את כל קווי הרכבות והאוטובוסים המקשרים את קיוטו עם כל פינה ביפן.

בנוסף ברחבי העיר קיימת רשת אוטובוסים נרחבת ונוחה זאת בנוסף לרכבת תחתית יעילה מאוד השימושית לתושבי העיר ולתיירים כאחד. בנוסף המקומיים נוהגים לנוע ממקום למקום באמצעות אופניים ולבעלי כושר ורצון יכולה להיות אופציה זו זולה, נעימה ונוחה מאוד.

לינה- קיוטו

קיוטו היא עיר תיירותית ויש בה מקומות לינה רבים ברמות פאר ומחירים משתנים. רוב מקומות הלינה הטובים בטווח מחירים סביר נמצאים בצפון העיר. ככל שהולכים ומתקרבים למרכז העיר ולאזור "תחנת קיוטו" המלונות נעשים מפוארים יותר ויקרים הרבה יותר.

אתרים שכדאי לראות בקיוטו-

פגודת הזהב- (Kinkaku-Ji) הפגודה המרשימה הנמצאת בלב גן יפיפה הפכה במרוצת הנים להיות אחד הסמלים החשובים של קיוטו כמו גם של יפן כולה. היא מרשימה ביותר ומצופה כולה זהב. פגודת הזהב נבנתה במאה ה-14 והייתה למקדש זן חשוב בתרבות היפנית. בשנת 1950 הפגודה נשרפה כליל בפעולה מכוונת וזדונית של אחד הנזירים שכנראה היה לוקה בנפשו. הפגודה הקיימת כיום היא העתק מדוק של הפגודה המקורית שניצבה במקום מאז המאה ה-14. הפגודה והגן היפיפה הם אטרקציה תיירותית דתית בשילוב עם גני טבע ונופים מרשימים ביותר.

הארמון הקיסרי (Imperial Palace)- זוהי למעשה האטרקציה התיירותית המרכזית הממוקמת בלב קיוטו. (כל שאר אתרי התיירות מצויים בחלקה המרוחקים יותר). ארמון הקיסרות הנוכחי הניצב כיום בלב קיוטו נבנה במאה ה-19 וניתן לבקר רק במסגרת סיור מודרך.

מקדש אלף הפסלים (Sanjusangen Do) אחד המקדשים היפים ביותר בקיוטו. המקדש הממוקם במזרח העיר מכיל לא פחות מ-1001 פסלים של קאנון שהיא אלת הרחמים היפנית. האגדה מספרת שלקאנון יש 1000 ידיים ומאחר וכל אחד מהפסלים שונה כל אחד יכול למצוא את הקאנון שלו בין כל הפסלים.
אזור גיון (Gion)- הוא איזור הבילוי המסורתי הלילי המפורסם של קיוטו. יש כאן מספר בתים עתיקים ורחובות יפניים מסורתיים בו אם לעיתים ניתן לראות גיישה יפנית אמיתית כמיטב המסורת. בנוסף יש במקום לא מעט מסעדות ומקומות בילוי נחמדים באווירה מסורתית.

מקדש קיומיזו (Kiyumisu Dera)- מקדש קיומיזו הוא מקדש יפני מסורתי מקסים המצוי בשוליה של קיוטו וממוקם על גבעה נישאה המספקת נקודת תצפית טובה על קיוטו עצמה. האזור כולו נפלא ומתאים מאוד לביקור, יש כאן סמטאות ורחובות צרים ויפים שנעים ללכת בהם לאיבוד ולהערות באוכלוסייה היפנית המקומית.

השווקים המסורתיים של קיוטו- בקיוטו מספר שווקים מסורתיים ייחודיים ביופיים, גודלם ומרכולתם העשירה. כמו הרבה דברים בקיוטו גם השווקים המקומיים הצליחו לשמור על הצביון המסורתי של השוק היפני כפי שהתקיים לפני שנים רבות. שוק המזון של קיוטו הוא שוק המתפרש על רחוב צר שאורכו 400 מטרים בין הרחובות טראמצ'י וטאקאקורה בו יש דוכני אוכל רבים המציעים את מרכולתם ובאמצעות דוכני השוק ניתן להכין ארוחה יפנית דשנה על כל ממרכביה. אם תשימו לב תוכלו לראות את הקשר המיוחד שבין המוכרים לבין הקונים. על פי התרבות היפנית לכל משפחה יש את החנות הקבועה בה היא קונה את מוצרי המזון שלה במשך דורות ועל כן מתפתחים יחסי אמון הדדי וקרבה בין המוכר לבין הקונה. שוק נוסף הוא השוק הסיטונאי של קיוטו אשר ענק בהרבה משוק המזון מדובר בשוק גדול מאוד המתחלק למספר מחלקות וכאן הקנייה האי ממש חגיגה לעניים- תוכלו לקנות מכל הבא ליד וכל שחלמתם או העליתם על דעתכם לאכול.

הפסטיבלים של קיוטו– קיוטו היא עיר הפסטיבלים היפנית. מעצם היותה בירה במשך למעלה מאלף שנה ומרכז תרבותי חשוב מתקיימים בה לאורך השנה מאות פסטיבלים כאשר החשובים בהם הוא פסטיבל האאוי מאצורי (Aoi Matsuri) המתקיים בכל שנה ב-15 במאי ונחגג לכבוד התפילות שנשאו במאה השישית לאלים על מנת לעצור את מזג האוויר הקיצוני וההרסני שהתחולל באותם שנים. פסטיבל אחר הוא הגיון מאצורי (Gion Matsuri) המתקיים ב-17 ביולי והוא מהידועים והגדולים שבפסטיבלי יפן. המונים נוהרים לפסטיבל זה מכל קצוות יפן לחזות בטקסים ובאירוע השיא של המצעד הענק. פסטיבל הדאמון-ג'י גוזאן אוקוריבי (Damon-ji Gozan Okuribi) אשר מתקיים ב-16 באוגוסט ומציין את הפרידה מנשמותיהם של האבות הקדמונים ומאופיין בהדלקת מדורות ענק ומצעדים עם לפידים ברחבי כל קיוטו.

הוסף תגובה