קו טאפו- "האי של ג'יימס בונד", תאילנד

קו טאפו- "האי של ג'יימס בונד", תאילנד

אחד האתרים המפורסמים ביותר באזור דרום תאילנד הוא "האי של ג'יימס בונד". המקומיים מכנים אותו בשמו האמיתי קו טאפו (Ko Tapu). מדובר במעין סלע צר וגבוהה המתנשא לגובה של 20 מטרים ובוקע ממש מתוך הים במרחק של כ-200-250 מטרים מהחוף. הצוק ממוקם במפרץ פנג נגה באזור קראבי, הוא ממוקם ממש אל מול חוף קו קאופינג קה וזוהי גם נקודת התצפית הטובה ביותר על הסלע המפורסם. למי שתוהה ועד כה לא הבין מה הקשר בין ג'יימס בונד לסלע הצוקי בדרום תאילנד נספר ונמלא חור בהשכלה שבשנות ה-70 צולמו באזור מספר קטעים מתוך הסרט המפורסם "האיש בעל אקדח הזהב" שהוא אחד מהשלאגרים בסדרת ג'יימס בונד האגדית. הסלע הייחודי תפס את עיני הצופים שהחלו לחפשו ותרו אחריו, ומשמצאו אותו באתר ההסרטה אל מול חופי קו קאופינג קה במפרץ פנג נגה, הפכו אותו לאתר מפורסם אליו "עולים לרגל תיירים רבים".

וודאי כאשר תגיעו למקום המראה יראה לכם מוכר, גם אם לא צפיתם בעצמכם בסרט. המראה המרשים באמת של הצוק הגבוהה הבוקע מלב ים הוא באמת אחד המראות המזוהים והמפורסמים מן המקום. לצד הסלע המפורסם ישנם עוד לא מעט איים צוקיים קטנים המזדקרים מתוך הים ומשווים למקום מראה פסטוראלי. יש גם לא מעט מערות קטנות המשוות למקום אווירה של גן עדן. ניתן לצאת לשייט קצר בסירת מנוע או בסירת קנו ולהתקרב את ה"סלע של ג'יימס בונד" אך וודאי תתאכזבו לשמוע שלא ניתן לטפס על האי עצמו שכן בסיסו צר ואין למעשה מקום לעגון בסמוך לו.

כל אזור מפרץ פנג נגה הוגדר על ידי התאילנדים כשמורת טבע ופארק לאומי ועל כן האזור זוכה לתהליכי שימור ועידוד תיירות מפותחים.

 

הוסף תגובה