קורדובה, ארגנטינה – Cordoba

קורדובה, ארגנטינה – Cordoba

קורדובה אולי היא אינה בירת ארגנטינה אך אין זה מפריע לה להתהדר בתארים של "בירתה הקולוניאלית" או "עיר ההשכלה של ארגנטינה" זאת בזכות האוניברסיטאות הרבות הממוקמות בה והחיים הסטודנטיאלים העשירים והצעירים של אחת הערים היפות והידועות בארגנטינה.

קורדובה ממוקמת למרגלות רכס ההרים הידוע בשמו סיירה צ'יקה. קרבתה לרכס הרי האנדים כמו גם קרבתה היחסית לחבל הפמפס ממצבים את קורדובה כיעד מועדף על מטיילים רבים לתחילת מסעם לכיוון האנדים. טרקים רבים אל נופיה המרשימים הסובבים את העיר יוצאים ממרכז העיר ומטיילים רבים מעדיפים להשאיר בהוסטלים בעיר את הציודים הכבדים ולצאת לטרקים של מספר ימים עם תיק קל בלבד.

העיר השקטה לאורך ימות השבוע וסוערת יותר בסופ"שים מורכבת מבנייה קולוניאלית טיפוסית. מדרחובים נפלאים מיפים את יופייה החיצוני עד מאוד. נחמד מאוד לטייל בין הרחובות של העיר, לספוג את האווירה הנשקפת מבעד לכל בית ציורי וכל סגנון בנייה ארכיטקטוני ייחודי הנשקף גם בכנסיות הפזורות בה עוד מימי המאה ה-17.

תחבורה קורדובה נחשבת עיר מרכזית ויעד תיירותי מובהק ועל כן בתחנה המרכזית של העיר ישנם אוטובוסים המחברים את העיר עם יעדים תיירותיים נוספים ברחבי המדינה וניתן לרכוש בה כרטיסי אוטובוס (בדרגות תיירות משתנות) לנסיעות ארוכות, כולל מיטות. הנסיעה בתוך קורדובה מתנהלת באמצעות מוניות פנימיות אשר מורשות לעצור רק בתחנות מוניות מוסדרות (לכן אל תתפלאו אם תסמנו להם עם היד והנהגים לא יעצרו…)

מה עושים? קורדובה מציעה מגוון סיורי יום לכפרים הסובבים אותה, סיורים מאורגנים בעזרת מדריך מומלצים אך לא מחויבים. ניתן להיעזר במוניות או תחבורה מקומית ולצאת להסתובב באזור, בכפרים הסובבים את העיר הגדולה ובטבע המרשים המורכב מיערות, אגמים ונהרות. לא רחוק מקורדובה מצויה עיירת הולדתו של המהפכן צ'ה גווארה. עיירת אלטה גרסיה ממוקמת מרחק לא רב מקורדובה ומכילה מוזיאון קטן לכבוד המהפכן הגדול שהתגורר במקום מספר שנים בשנות ילדותו (לחובבי המהפכן בלבד…). מטיילים רבים אוהבים לבצע צניחות חופשיות מעל קורדובה. מועדוני צניחה חופשית רבים מציעים את האטרקציה במחירים לא נורא זולים (אך בהחלט לא מופרעים לחלוטין). עשו סקר שוק מקדים לפני שאתם קופצים על או אל המציאה… וודאו כי הסוכנות בטוחה ומקצועית ומה כוללת הצניחה החופשית.

חיי הלילה של קורדובה עשירים ותוססים אף הם. על אף שלאורך היום ובייחוד בסוף השבוע נראית העיר כמנומנמת מאוד היא מתעוררת לחיים עם רדת החשיכה אז נפתחים הפאבים הרבים הממוקמים במרכז העיר כמו גם מועדוני הריקודים הנמצאים מחוץ לה. העיר מתמלאת באוכלוסייה המקומית של הסטודנטים הצעירים מה שמוסיף לאווירה הייחודית והסטודנטיאלית של המקום.

הוסף תגובה