קופס הארבור, אוסטרליה

קופס הארבור, אוסטרליה

קופס הארבור (Coffs Harbour) היא עיר לחופו של החוף המזרחי באוסטרליה על הדרך שבין סידני לבריזבין, במדינת ניו סאות' ווילס. קופס הארבור לא נוצצת במיוחד, ועם זאת יכולה להיות נקודת עצירה נחוצה וראויה למטיילים שלא רוצים לנסוע הרבה מידי ביום אחד בדרך צפונה לכיוון ביירון ביי הצפונית לה מרחק של 5 שעות נסיעה. לקופס הארבור חופי ים יפים וגם נקודת עניין נפלאה בדמות אי הציפורים המושך אליו ציפורים רבות בעונת הקינון וגם תיירים ומבקרים רבים בעקבותיהם. מטיילים רבים לא נשארים כאן זמן רב מידי, ולרוב מסתפקים בשני לילות של הפסקה בנסיעה המפרכת.
 
קושי נוסף בקופס הארבור הוא המבנה של העיר המחולק לשלושה שלישים עיקריים, כאשר השליש המעניין ביותר את התיירים, שליש החופים הוא השליש המזרחי והמרוחק ביותר ממרכז העיר, מתחנת האוטובוסים ומכל נקודת עניין אחרת שאינה שייכת לחופים. לפיכך בניגוד לשכנותיה מצפון ומדרום שבהן ניתן לשוטט בקלות ללא צורך להזדקק לרכב או לתחבורה ציבורית, בקופס הארבור רכב פרטי או תחבורה ציבורית הם הכרחיים. במצב שבו התחבורה הציבורית אינה תכופה ומסתיימת יחסית מוקדם, מרבית המטיילים נאלצים להישאר בשליש החופים הקרוב ביותר לים, אך מרוחקים מיתר האטרקציות שיש לקופס הארבור להציע.
 
מה כדאי לראות ולעשות בקופס הארבור

קו החוף– לאורך קו החוף של קופס הארבור מספר חופים מצוינים האהובים במיוחד על הגולשים. האזור המומלץ ביותר והקרוב ביותר לאזור המלונות וההוסטלים הוא אזור הג'טי ביץ' (Jetty Beach) החוף המצוי בצמוד לנמל ולמרינה היפים של קופס הארבור מושך אליו את מרבית התיירים גם אטרקציית אי הציפורים מאנטונברד (ראו להלן) הופך את האזור הזה לחוף המרכזי של העיר. מעט צפונית לחוף ג'טי תוכלו למצוא את חוף פארק גם הוא רחב ידיים ומרהיב ביופיו.

 

אזור המרינה של ג'טי ביץ' (Jetty Beach Marina)מזרחית למסילת הרכבת של קופס הארבור ליד חוף ג'טי והאי מאטונברד תוכלו למצוא את המרינה היפיפייה של קופס הארבור. במרינה עוגנות סירות מפרש רבות, יאכטות גדולות וסירות דייגים. בין המזחים יש גם מספר מסעדות שמתמחות איך לא בדגים ובפירות ים וגם שולחות פיקניק ואזורי קמפינג. כיף ללכת על המזרח לאורך הנמל והמרינה עד לאי מאטונברד המצוי מזרחית למרינה. אזור זה יפה במיוחד בשקיעה הצובעת את המרינה בשלל צבעים נפלאים.

 

 האי מאטונברד (Muttonbird Island)זהו האי שיתגלה לנגד עיניכם כבר בהגיעכם לאזור חוף ג'טי הוא נשקף מעברה המזרחי של המרינה ומרשים ביופיו ובצעו הירוק. האי קרוי על שם אלפי הציפורים המקננות בו בעונת הקינון ולכן הוא גם מוכרז כשמורת טבע שיש להישמע בה להוראות הכתובות בפירוש על השלטים ותמציתן היא הליכה רק על שביל הטיפוס על האי וכמובן לא להפריע ולפגוע בציפורים המקננות. על האי מקימות מידי שני אלפי זוגות ציפורים את קינן בצורת בור בתוך האדמה שם מטילות הן את הביצים שלהן מקננות על האי ושם מלמדות את הגוזלים שלהם להתחיל לעוף ולפרוש כנפיים. ניתן לטפס על האי שהוא למעשה גבעה קטנה. השעה היפה ביותר לטיפוס היא שעת בין הערביים, אז הנוף הנשקף ממעלה הגבעה של השמש השוקעת והצובעת את המרינה בשלל צבעים יפה במיוחד, ואם לא די בכך בשעות בין הערביים חוזרות הציפורים אל קינן, ומדהים לראות איך כל אחד יודעת בדיוק לאן עליה לשוב, ומוצאת את קינה באופן מדויק. בצידו השני של האי, אם ממשיכים עם השביל עד סופו, תתגלה לעיניכם מעין מרפסת מגודרת על צידו המזרחי והתלול. המרפסת צופה על כל האוקיינוס המרהיב שיפתח ללא גבולות לנגד עיניכם. זו גם נקודה מצוינת להשקיף על דולפינים ולווייתנים בעונה.

 

הבננה הגדולה של קופס הארבור (The Big Banana)אחד מסמליה ומסמלי ההיכר של קופס הארבור היא הבננה הגדולה שניצבת בצפון העיר באמצעה של כיכר גדולה כבר משנות ה-60. הבננה ממוקמת בשליש הצפוני של העיר, רחוק מאזור ההוסטלים של המטיילים ומהחופים המתויירים דבר המצריך לא מעט נסיעה בתחבורה ציבורית על מנת לחזות ב"פלא". אין מדובר באטרקציית חובה, אך כן מדובר בסמל עירוני ואזורי. הבננה הענקית עשויה בטון צבועה בצהוב (מן הסתם..) וכתוב עליה "קופס הארבור" אם חפצתם להצטלם עימה, זה בהחלט אפשרות חביבה עבורכם…

 
טיולים
שביל הליכה מומלץ ונחמד באזור קופס הארבור הוא השביל שנפרש לאורכו של נחל קופס (Coffs creek)השביל מכונה- Coffs creek habitat walkונמשך כשישה קילומטרים מאזור מרכז העיר (השליש המרכזי של העיר) לאורך גדות נחל קופס החוצה את העיר בין חלקה המרכזי לחלקה הדרומי ומסתיים בנקודת שפך הנחל אל הים באזור הגבול שבין חוף ג'טי לחוף פארק.

איך מגיעים
קופס הארבור נמצאת על קו החוף והכביש המהיר (כביש מספר 1- Pacific highway), תחנת הרכבת של קופס הארבור נמצאת על קו החוף בסמוך לחוף ג'טי ולמרינה בחלקה הדרומי של העיר ואילו תחנת האוטובוסים נמצאת במרכז העיר. ניתן להגיע לקופס הארבור ברכבת, אך הדרך היעילה ביותר שגם מביאה אליה את מרבית התיירים היא באמצעות אוטובוס התיירים של חברת גרייהאונד במסלולו בחוף המזרחי בין סידני לבריזביין (ראה הרחבה במאמר על התחבורה באוסטרליה). האוטובוסים של גרייהאונד עוצרים בקופס הארבור שלוש פעמים ביום והיא יכולה להיות תחנה נוחה לעצירה בין סידני לבריזביין. בתוך העיר פועלת רשת אוטובוסים, לא נוחה ושאינה בתדירות גבוהה במיוחד. מרבית ההוסטלים מספקים הסעות מאזור התחנה המרכזית (שם עוצר אוטובוס גרייהאונד) ועד להוסטלים הממוקמים באזור הדרומי של העיר והמעט מרוחק.

מחירים
אזור ההוסטלים והמלונות של קופס הארבור מרוכז ברובו באזור הדרומי של העיר בסמוך לג'טי ביץ'. שם ניתן למצוא הוסטלים בכל קשת המחירים הכל מחדרי דורמס (Dorms)זולים וכלה בחדרים זוגיים עם שירותים צמודים. ניתן למצוא די הרבה חלופות מתאימות ללינה וכולן לא יקרות במיוחד, או לפחות לא יקרות ביחס למקומות אחרים השוכנים מצפון ומדרום לאורך קו החוף. חדר זוגי עם שירותים ומקלחת צמודים מתחיל מסביבות 80 דולר אוסטרלי ומעלה.

אוכל
אם אתם משתכנים באזור ההוסטלים ברדומה של העיר אתם רחוקים הרבה מעבר למרחק הליכה ממרכז העיר כך שתאלצו להסתפק ברצועת המסעדות החביבה, אך הבהחלט לא מספיקה שנמצאת בסמוך לחוף ג'טי. שם תוכלו למצא כמה מסעדות בעיקר הודיות ואסייתיות, פיצרייה קטנה אחת ומסעדה איטלקית. המחירים יחסית גבוהים, ורוב המסעדות עושות משלוחים (בתשלום) אופציות המזון הזולות יותר (רשתות כמו דומינוס פיצה או מקדונלדס) מרוחקות באזור במרכז העיר, וגם דומינוס שעושה משלוחים עושה זאת בתשלום יחסית גבוה. אם לא די בכל אלו המסעדות נסגרות מוקדם, רוב המטבחים כבר נסגרים בסביבות 21:00 כך שאנחנו מקווים שתהיו רעבים מוקדם.

מזג אוויר בקופס הארבור
קופס הארבור נהנית מהאקלים הנוח של החוף המזרחי האוסטרלי. האקלים בקופס הארבור מחולק לארבע עונות ההפוכות בדיוק למועדי העונות בישראל. שיא עונת הקיץ היא בחודשים דצמבר-פברואר כאשר הסתיו הוא בין החודשים מרץ עד מאי ואילו החורף הוא בחודשים יוני-אוגוסט. תקופת האביב היא בחודשים ספטמבר ועד סוף נובמבר. מומלץ לבקר באזור קופס הארבור מתקופת האביב ועד עונת הקיץ. כמובן שאם חשקה נפשכם בשכשוך או גלישה במימי האוקיינוס הקרירים כדאי שתעשו זאת כמה שיותר קרוב לעונת הקיץ, מאחר ומי האוקיינוס קרים מאוד!

הוסף תגובה