קוסקו, פרו – Cusco

קוסקו, פרו – Cusco

קוסקו היא כל מה שמטייל ישראלי בדרום אמריקה צריך. תארים רבים הודבקו לעיר המדהימה הזו כולם מפארים אותה בסופרלטיבים והאמת עם יד על הלב- כולם מגיעים לה.  נאמר על קוסקו שהיא בירת בני האינקה העתיקה, שהיא אחת הערים היפות בפרו, בני האינקה כינו אותה "טבור העולם" (פירוש המילה "קוסקו" בשפת הקצ'ואה של בני האינקה). אמרו עליה שהיא "מדינת היהודים", מרכז מפגש למוצ'ילים ותל-אביב האלטרנטיבית. כל השמות והתארים מתאימים לה, הולמים אותה ומפארים את קוסקו’ אחת הערים שלא תשכחו מטיולכם.

קוסקו, אשר ממוקמת בעמק ניסתר בתוך שרשרת האנדים בנויה בגובה של לא פחות מ-3,300 מטרים מעל פני הים! היא מוקפת בהרים עוצרי נשימה מסביבה, עוטפות אותה אטרקציות רבות שהיא נקודת מוצא מיטבית אליהן כאשר הגדולה והחשובה היא כמובן אתר המאצ'ו פיצ'ו, העיר הנסתרת של בני האינקה.

קוסקו בימי תור הזהב שלה הייתה בירת ממלכת האינקה. בני האינקה שחיו בה לפני מאות שנים  פיארו אותה ובנו אותה באופן ייחודי על מנת שתשרוד את רעידות האדמה והפעילות הסיסמית שמתחת לפני השטח. ברחבי העיר עדיין מצויים לא מעט שרידים שהם זכר לתרבות האינקה המפוארת ששלטה במקום. מומלץ לצאת לסיור ברחבי העיר, לאתרי המקדשים ושרידי ששולת האינקה. המקומיים מוציאים סיורים מודרכים כאלה על גבי אלפאקות שזו גם חוויה מיוחדת.

בסביבת קוסקו יש לא מעט אטרקציות אקסטרים שישראלים מאוד מאוד אוהבים לעשות. יש הזדמנות לקפיצות בנג'י (בקוסקו קפיצת הבנג'י הגבוהה ביותר בדרום אמריקה- 120 מטרים של שכרון חושים!) סנפלינג מפלים, רפטינג נהרות ועוד שלל אטרקציות שממש לא מתאימות לבעלי לב חלש.

הנקודה הישראלית בקוסקו חשובה גם היא. למעשה אין כאן נקודה ישראלית… יש כאן גוש ישראלי מאסיבי. ללא ספק הישראלים כבשו את קוסקו והיא משמשת כנקודת מפגש להמוני המוצ'ילרים שמטיילים ברחבי היבשת. בכל נקודת זמן מלאה קוסקו בהמוני ישראלים האוכלים במסעדות ישראליות, ישנים בהוסטלים בבעלות ישראלית, יוצאים לטראקים מסוכנויות תיירות של ישראלים ואפילו שומעים במועדוני הלילה מוסיקה ישראלית בעברית (אומנם מפגרת במספר שבועות אחרי הפלייליסט העדכני של גלגל"צ אבל ללא ספק הכי מעודכנת בדרום אמריקה).

אווירת ה"ישראלידה" אופפת את קוסקו ואין בכך כל רע. אנחנו הישראלים אוהבים להיפגש ואוהבים כשאוהבים אותנו. רוב המסעדות ובתי העסק בקוסקו (גם אלה שלא עונים לשמות ישראלים כמו "הבית של פיסטוק", "הבית של קישקשתא" או "חביתוש") מתהדרים לפחות בתפריט או ברושור בעברית לטובת הישראלים. זה המקום לאכול אוכל ישראלי כמו שווארמה ופלאפל ולהיזכר בניחוחות של המטבח של אמא שמחכה לכם בבית.

התחבורה
בקוסקו נוחה ויעילה מאוד. כיעד תיירותי יש בה שדה תעופה בסמוך לה, אך רוב המטיילים הישראלים מגיעים אליה באוטובוס מיעדים שונים ברחבי היבשת המפעילים אליה קווי אוטובוס ישירים. התחבורה בתוך העיר מתבססת על מוניות עם תעריפים אחידים ליום וללילה. התעריפים אינם יקרים ועל כן מומלץ להשתמש במוניות בייחוד בלילה כי לא כל כיף ללכת לאיבוד בתוך עשרות הסמטאות הסבוכות של קוסקו.

הוסף תגובה