קוסטה דל סול היא ללא ספק אחת מרצועות החוף היפות ביותר המקיפות את אגן הים התיכון. רצועת החוף שלא בכדי קרויה "חופי השמש" מאופיינת במפרצונים קסומים לאורך חופה המערבי של ספרד. הספרדים זיהו כבר מזמן את הפוטנציאל של האזור והפכו אותו לריביירה של ממש עמוסה בבילויים, מלונות וכפרי נופש.

קוסטה דל סול – מידע כללי

אזור קוסטה דל סול (או בתרגום לעברית- חוף השמש) הוא רצועת חוף בחלקה המזרחי של ספרד (לאורח חופי הים התיכון) באורך של 200 קילומטרים המתחילה מאזור מצר ג'יבלרלטר (הנקודה הדרומית ביותר בספרד) ועד העיר לוולז-מלגה. היא אחת הקוסטות (רצועות החוף) התיירותיות והיפות ביותר בספרד והיא ממוקמת ברוב שטחה באזור פרובינציית מלאגה. וכוללת בשטחה ערים רבות והתיישבות של למעלה משני מליון אזרחים ספרדים.

קו החוף של קוסטה דל סול כיום נחשב לרכוש ציבורי ולא ניתן לבנות מבנים פרטיים במרחק של עד 100 מטרים מחוף הים ולכן רצועת החוף פתוחה לקהל הרחב ומאופיינת בחופים מרהיבים וכפרי נופש נפלאים. לאורך השנים הלכו והתפתחו באזור קוסטה דל סול והמפרצים היפים המפארים אותו שרשרת של כפרים שנבנו לאורך קו החוף. כפרים אלו הבינו במרוצת השנים את הפוטנציאל התיירותי העצום הטמון באזור היפה שטוף השמש ובעל תנאי מזג האוויר המיטביים והשכילו להפוך אותם לשורה של כפרי נופש מלונות פאר ומועדוני קיט להמונים שגודשים את המקום בעיקר בעונת הקיץ.

חופיה היפים של קוסטה דל סול הממוקמים כל אחד במעין מפרצים זעירים לאורך חוף הים התיכון היו לקרקע פורייה בידי מאות יזמים שהקימו כאן מלונות פאר, כפרי נופש והפכו את המקום לריביירה ספרדית של ממש כמתחרה פוטנציאלית לאחותה הריביירה הצרפתית, ואם לומר את האמת היא הופכת לפופולארית יותר ויותר בשנים האחרונות.

קוסטה דל סול- מה לראות ומה לעשות?

אזור קוסטה דל סול עמוס כאמור בכפרי נופש ומלונות פאר. הבילוי העיקרי של התיירים המגיעים לאזור הוא בילוי של בטן גב על חופי הים הקסומים של האזור. חופי הים באזור ידועים לכל האירופאים בטיבם, בשמש השוטפת אותם ובתנאי מזג האוויר הנוחים לאורך כמעט כל ימות השנה. האקלים השורר במקום הוא אקלים ים תיכוני טיפוסי מה שהופך את הבילוי על החוף הים לחוויה של ממש.

בילוי נוסף הפופולארי מאוד ברחבי קוסטה דל סול הוא מלחמות השוורים המסורתיות של הספרדים. מלחמות השוורים המתקיימות באופן מסורתי מזה שנים רבות והם חלק אינהרנטי מהתרבות הספרדית מתנהלות לאורך תקופת התיירות במספר ערים מרכזיות באזור קוסטה דל סול. מלחמות השוורים הפכו בשנים האחרונות להיות סלע מחלוקת מרכזית בין חובבי הז'אנר הרואים בו ספורט לאומי של ממש בספרד לבין מגני בעלי החיים שטוענים שמדובר בהתעללות מתועבת בבעל חיים חסר ישע. בין כך או כך מתנהלים קרבות אלו לקולות ההשתאות של הקהל שיוצא מגדרו באצטדיונים מיוחדים בהם יש זירה בה נאבק המטדור (לוחם השוורים) עם השוורים הזועמים (ממש כמו בסרטים!) לכל צליליה של מוסיקה ספרדית טיפוסית.

עם רדת הלילה הופכת קוסטה דל סול לאחד האזורים השוקקים ומלאי הבילויים של ספרד. לאורך כל החוף הופכים מועדוני הנופש לזירות בילויים עד השעות הקטנות של הלילה. לאורך החופים יש לא מעט פאבים מסעדות מועדונים ואזורי בילוי, כיאה לאזור המושתת כולו על תיירות ותיירים. לעולם לא יהיה לכם משעמם בקוסטה דל סול, היא יודעת לשעשע אתכם ולבדר אתכם עם רדת החשיכה ועד אור הבוקר.

לחובבי הבילויים הספרדיים המסורתיים יותר, מועדוני הפלמנקו באזור קוסטה דל סול מומלצים אף הם. ריקודי הפלמנקו והבולרו הם מהמאפיינים החשובים ביותר למוסיקה המסורתית הספרדית. מדובר בריקודים בעלי קצב ייחודי בו רוקדות הרקדניות לבושות בשמלות מיוחדות ומהודרות ונוקשות בקסטנייטות מיוחדות. לחובבי מוסיקת עולם מומלץ מאוד לבקר באחד ממועדוני הפלמנקו המקומיים. מצד שני חשוב לקחת בחשבון שמדובר במועדוני פלמנקו לתיירים ועל כן המופעים שתצפו בהם מאוד ממוסחרים ותיירותיים. אם תרחיקו מעט לאזור הכפרים הפחות מתוירים יתכן ויתמזל מזלכם ותוכלו לחזות בריקודי פלמנקו מסורתיים כמיטב המסורת הספרדית.

קוסטה דל סול – תחבורה

את אזור קוסטה דל סול משרתים שני שדות תעופה עיקריים. שדה התעופה הבינלאומי הראשי הוא שדה התעופה "פאבלו פיקאסו" (הקרוי על שם האמן הדגול שהוא יליד האזור), שדה התעופה השני והקטן יותר הוא שדה התעופה ג'יבלרטר. סביר כי אם תנחתו בטיסות מישראל או מאזור מערב אירופה תנחתו בשדה התעופה פאבלו פיקאסו. על שהערים הגדולות באזור (והגדולה בהן מלגה) מחוברות לרשת מסילות הברזל הארציות התנועה ברחבי קוסטה דל סול מושתת בעיקר על רכב פרטי. במקום יש רשת כבישים טובה, ואף כביש אגרה מרכזי וגדול החוצה את כל האזור מדרומו ועד לצפונו. כמובן שישנם גם קווי אוטובוס שמקשרים בין היעדים המרכזיים וכפרי הנופש, אך אם ברצונכם לטייל במרחבים של האזור מומלץ לשכור רכב פרטי.

הוסף תגובה