אזור קוסטה ברווה הוא מהיפים שבחופי ספרד. רצועת החוף הפראית מהווה מפגש מרתק שבין הרים סלעיים למים תכולים. על רקע המפגש הדרמטי נבנו לא מעט עיירות נופש וקיט עם בתי מלון המנצלות את תפארת החופים ותנאי מזג האוויר המשובחים, אך לצד תעשיית התיירות המשומנת היטב ניתן למצוא כאן גם לא מעט ערים עתיקות, מבצרים וכפרי דייגים המהווים פנינות תרבות פסטוראליות שהוצאו ממש מספר של אגדות.

קוסטה ברווה – מידע כללי

קוסטה בראווה היא רצועת חוף פראית לחופי הים התיכון המשתרעת לאורך של כ-150 ק"מ במדינת קטלוניה הממוקמת בדרום ספרד. האזור מרוחק כ-60 קילומטרים מברצלונה הבירה ונחשב לאחד מאתרי התיירות היפים והפופולאריים בספרד. על אף שיש שיאמרו ששנות התהילה של אזור קוסטה ברווה היו בשנות השישים ושבעים אז נודעו חופיה של קטלוניה כמקומות בילוי אופנתיים של העשירון העליון (תרמה לכך רבות העובדה שהאמן הספרדי הדגול סלבדור דאלי הקים באזור את בית הקיט שלו ונהג לנפוש בו בימי הקיץ החמימים) גם היום כמו בעבר נהנה המקום מפופולאריות רבה בקרב תיירות פנים בקרב הספרדים הנופשים בו בעונת הקיץ כמו גם תיירות מכל אזורי מערב אירופה וגם מישראל שהפכה את האזור ליעד תיירותי המומלץ על ידי סוכני התיירות. קוסטה בראווה בפירוש לעברית הוא "החוף הפראי" מביקור במקום והסתכלות על רצועת החוף המרהיבה הזו לא ניתן להתעלם מכך ששמה הולם אותה בצורה מושלמת. האזור מאופיין גיאוגרפית ברכסי הרים פראיים היורדים בתלילות אל חופי הים ויוצרים מעין מפרצים ומפרצונים פראיים של סלעים הצונחים אל תוך הים בתלילות מפתיעה. כל המפגש הזה שבין עוצמתיות ההרים לבין חוף הים הסלעי יוצר יצירות אומנות שרק בטבע בכבודו ובעצמו יכול לייצר. לאורך קו החוף פזורות ערים עתיקות ושרידים של מבצרים ישנים שהוקמו בימי קדם ולאורך כל תקופות ההיסטוריה באזור שהיה חשוב מבחינה אסטרטגית למתיישבים שאכלסו את קו החוף הספרדי. המצודות שנבנו לאורך החוף מהוות היום בעיקר אטרקציות תיירותיות והן פזורות בין החופים הנפלאים ומשוות עוד פן נוסף לדרמטיות הפראית המאפיינת את האזור.

קוסטה ברווה – מה לראות ומה לעשות?

חירונה – (Griona)

בירת אזור קוסטה ברווה היא העיר "חירונה" (Girona). בעיר הבירה תוכלו למצוא מבנים עתיקים מאחר והיא החלה להיבנות עוד בתקופת הרומאים. ביקור בעיר מחזיר אותנו לתקופה הרומאית אז נהגו להקיף את הערים בחומות ביצורים ולבנות בה קתדראלות גותיות עצומות. החומה עודנה עומדת על תילה ואילו הקתדראלות הגותיות מפארות עד היום את רחובותיה של חירונה. סמטאותיה של חירונה צרות ופתלתלות והסיור בהם משיב את המהלך בהם אל ימי הביניים הגותיות שהיו תור הזהב של כל אזור קטלוניה בספרד.

כפרי הדייגים

לאורך החופים של אזור קוסטה ברווה הן חוויה נפלאה לאוהבים שלווה ופסטוראליות. כפרי הדייגים הללו מסורתיים מאוד והביקור בהם מהווה חוויה תרבותית נפלאה ושונה. כמובן שהאטרקציה המרכזית היא ארוחת צהריים (או ערב) דשנה על טהרת הדגים. יש בכפרי הדייגים מסעדות דגים מעולות בעלות אופי ביתי מסורתי כמו גם מסעדות יוקרתיות ותיירותיות יותר, שכל אחד יבחר את הטעים עבורו (שכן על טעם ועל ריח אין להתווכח).

עיירת הקיט בלאנס (Blanes)

זוהי עיירת חוף נפלאה לחופי קוסטה ברווה המפורסמת בעיקר בזכות בורסת הדגים ומכירות הדגים הפומביות המתנהלים באזור הנמל שלה. עם הגעתם עד לבלאנס עשו לעצמכם טובה ובקרו בנמל הדיג של העיר המהווה גם את מקום מושבה של "בורסת הדגים" המקומית. הביקור כאן הוא חוויתי מדובר על אזור גדול בו נערכות מידי יום ולאורך כל שעות היום מכירות פומביות של דגים ושאר מאכלי ים ויצורים שלא ידעתם שהים מכיל. כל החיות נמכרות טריות למרבה במחיר. גם אם לא תחליטו להציע הצעות ולחזור הביתה עם תמנון כזה או אחר הביקור יכול להוות חוויה תרבותית מעניינת ושיעור מאלף בזואולוגיה ימית.

בסאלו (Besalu)

אחת הערים המרתקות באזור קוסטה ברווה היא העיר העתיקה בסאלו. העיר שנראית כאילו הוצאה כרגע מתקופת ימי הביניים בנויה היום ממש כמו שהייתה לפני מאות שנים כעיר מבצר מוקפת חומה ובה מבנים עתיקים, ביצורים רחבים וכנסיות עתיקות. מסיור רגלי שניתן לערוך במקום (העיר קטנה וניתן לסייר בה ברגל- ואף מומלץ לעשות כן) ניתן לחוש את אווירת ימי הביניים האופפת את המקום. בעיר שנראה כאילו הזמן בה עצר מלכת ניתן לדמיין איך מכל פינה צץ אביר לבוש שריון ברזל כבד ורכוב על סוס בדרכו להציל איזו נסיכה הכלואה בראש מגדל. אין ספק שביקור בעיר ציורית שכזו הוא חוויה לכל מי שגדל על סיפורי האבירים בשנות ילדותו.

פיגארס (Figueres)

זוהי עיר הנמצאת צפונית לחירונה והיא נושאת בתואר המכובד של עיר הולדתו של הצייר נודע סלבאדור דאלי. הצייר הספרדי זכה לתהילת עולם בעיקר בזכות ציורי השעונים והאובייקטים ה"נוזלים" שלו. צורת הציור הייחודית שלו והסגנון הסוריאליסטי קנו לו שם בכל העולם כאחד מגדולי הדור ומהציירים האימפרסיוניסטיים של המאה ה-20. דאלי, יש אומרים שאב את ההשראה לציוריו הנוזלים מחופיה הפראיים של קוסטה בראווה שבהם ההרים ממש "נוזלים" אל תוך מימי הים התיכון. בין כך או כך העיר פיגראס מנצלת את הפריט הביוגראפי המרתק הזה ובמקום הוקם על ידי דאלי עצמו "מוזיאון דאלי". את המבנה לא תוכלו לפספס הוא צבוע בצבע וורוד זועק (כמיטב הסגנון האוונגרדי של דאלי) במקום מוצגות מיטב יצירותיו ואין ספק שהביקור בו הוא מההזויים והמוזרים שתחוו כמיטב המסורת של האומנות המודרנית והסוריאליסטית- חובה לחובבי אומנות.

אמפוריה ברוואה (Empuria Brava)

העיר אמפוריה בראבה היא אחת הערים היפות ביותר באזור קווסטה בראווה היא ממוקמת קצת מזרחית לעיר פיגראס ובנויה ממש על שפת הים. ייחודיותה של העיר הוא בתעלות המים הנפלאות שנחפרו לאורכה ולרוחבה באופן מלאכותי. הספרדים משווים אותה לעיר התעלות המפורסמת בעולם "ונציה" ייתכן שיש בכך דמיון, אך ללא ספק החיקוי אינו עולה על המקור. ניתן לבצע במקום שיט נחמד בין התעלות של העיר וליהנות מהאווירה הפסטוראלית השורה במקום.

הוסף תגובה

Booking.com