צ'יצ'ן איצה, מקסיקו (אתר עתיקות מאיה) – Chichen Itza

צ'יצ'ן איצה, מקסיקו (אתר עתיקות מאיה) – Chichen Itza

צ'יצ'ן איצה הוא אחד מאתרי עתיקות המאיה המרשימים, הגדולים והמרהיבים במקסיקו. הוא אחד מאתרי התיירות העמוסים באזור חצי האי יוקטן ומאכלס מידי יום אלפי מבקרים הפוקדים אותו ובאים להתרשם מפלאי הארכיטקטורה של בני תרבות המאיה שחרבה לפני מאות שנים.

אתר העתיקות צ'יצ'ן איצה הממוקם כשעתיים נסיעה מקנקון על הכביש המחבר את קנקון ומרידה הוגדר כאתר מורשת עולמי מטעם ארגון אונסק"ו של האו"ם והוא ללא ספק אחד מאזורי השימור והשחזור היפים ביותר לתרבות המאיה הענפה שהייתה פרוסה לפני מאות שנים בכל רחבי יבשת אמריקה המרכזית.

לצד היופי המרשים ללא ספק בכל חלקיו של האתר יש כאן מלאכת שימור אינטנסיבית מאוד ותהליכי שחזור רבים ועל כן יש הטוענים שהאתר איבד קצת מהאוטנטיות המקורית שלו (להבדיל מאתרים כמו "טיקאל" בגואטמלה או סאיל הממוקם לא הרחק מצ'יצן איצה).

צ'יצן איצה הוא אתר תיירות לכל דבר, במקום מתקיימות הדרכות של מדריכים מקומיים, מופעים אור קוליים ומיצגים מרשימים מאוד. כל אלה מאוד טובים לתעשיית התיירות הפורחת סביב המקדשים המרשימים ך קצת פוגמים בחוויה הארכיאולוגית והאוטנטית.

ברחבי האתר המתפרש על שטח רב ניתן לחזות בלא מעט פירמידות ומקדשים משוחזרים של בני המאיה. במרכז האתר ניצבת פירמידת קוקולקאן הענקית שהיא גם הפירמידה היחידה עליה ניתן לטפס. היא משוחזרת ויפה להפליא ונבחרה בשנת 2007 לאחד משבעת פלאי העולם המודרני.

לצד הפירמידה המרכזית ברחבי האתר יש עוד מזבחות, מקדשים קטנים וחדרים בהם נהגו לבצע פעילות פולחנית ויש הסוברים שגם להקריב קורבנות אדם לאלים של בני המאיה.

איך להגיע? בגלל מרכזיות האתר והפעילות התיירותית הענפה סביבו לא קשה להגיע לצ'יצ'ן איצה- טיולים מאורגנים יוצאים כמעט מידי יום מכל ערי החוף של יוקטן: קנקון, פלאיה דל כרמן, טולום. כל סוכנויות הנסיעות בערים אלו יציעו לכם טיולים מאורגנים. יחד עם זאת ניתן גם להגיע באופן עצמאי עם קווי האוטובוס הסדירים היוצאים מהתחנות המרכזיות לכיוון מרידה ועוצרות בפאתי האתר שם ניתן לשכור מדריך מקומי או לטייל בכוחות עצמכם.

מחיר כניסה- מחיר הכניסה כ- 10 דולרים (ניתן לשלם בדולרים עקב התיירות האמריקאית הענפה באזור בקנקון).

הוסף תגובה