צ'אנג-מאי, תאילנד- Chiang Mai

צ'אנג-מאי, תאילנד- Chiang Mai

צ'אנג מאי הממוקמת בצפון תאילנד היא ללא ספק אחד האזורים המתוירים והמרכזיים ביותר בצפונה של המדינה ועל כן היא מכונה בפי רוב המטיילים "בירת הצפון". העיר הוקמה במאה ה-13 לספירה ומשמעות שמה- "העיר החדשה". העיר המרוחקת 700 ק"מ מבנגקוק הבירה שונה ממנה אלפי מונים. מטיילים רבים המגיעים אל צ'אנג-מאי לאחר ביקור בבנגקוק מספרים על חוויה של "תאילנד אחרת". העיר היושבת על גדות נהר הפינג אומנם עמוסה וסואנת (כיאה לעיר הגדולה ביותר בצפון המדינה) אך בעלת מרחק תרבותי ואתני מרתק.

פעילות פולחנית ערה מתרחשת בכל רחבי צ'אנג-מאי. יש בה לא פחות מ-300 מרכזיים דתיים שונים בהם מתקיימים פולחנים של פלגים שונים של הדתות המוקבלות כיום בתאילנד כולה. המקדשים ומרכזי הפולחן מעוצבים בצורת בנייה וארכיטקטורה מרתקת השונה מאוד ממבנה אחד למשנהו. תוכלו לראות מבנים מרשימים מאוד, פסלים ענקיים (בעיקר של בודהה) מרהיבים ביופיים ועמוסי זהב ותכשיטים ופגודות יפיפיות. צ'אנג-מאי היא גם מרכז עבור מטיילים רבים היוצאים ממנה לטרקים באזורי ההרים הפראיים של צפון תאילנד. היא למעשה נקודת מוצא טובה ממנה יוצאים ואליה חוזרים כל אותם המטיילים שיוצאים לגלות את הנופים המרהיבים של מפלים ונהרות טובלים בירוק אינסופי של יערות צפון תאילנד.

אטרקציות ומקומות שלא כדאי לפספס באזור צ'אנג מאי-

ארמון פו פינג (Phu Phing) – ארמון זה הוא למעשה "ארמון החורף" הרשמי של שושלת מלכי תאילנד. הארמון המרשים מאוד ביופיו מכיל גם גנים בוטניים יפיפיים בהם ניתן לראות פריחת סחלבים ורדים נהדרת. הגנים פתוחים לביקור הקהל בסופי שבוע (ימים: שישי, שבת וראשון) בין השעות 08:30-16:00.

המקדש על הר סוטפ (Doi Suthep) – אחד המקדשים הגדולים והמפורסמים בתאילנד ממוקם בנקודת תצפית מרהיבה אל כל אזור העיר צ'אנג מאי על הר סוטפ המרשים. המקדש שהוקם במאה ה-14 מכיל על פי האגדה את שרידי גופתו של בודהה ומכאן קדושתו הרבה. הוא מכיל פסלים ענקיים ומרשימים של בודהה וגם פסל ענק של נחש בעל שבעה ראשים. האזור הוא מרכז פולחני חשוב ותוכלו לראות בו תנועה ארה והתרחשות תמידית של פולחנים בודהיסטיים מרתקים.

המעיינות החמים של סאן-קמפנג (San Kamphaeng)– אזור המעיינות מרוחק כ-36 ק"מ ממרכז העיר צ'אנג מאי. אזור זה ידוע בזכות מעיינות הגופרית החמים שבו אשר להם מיוחסים סגולות מרפא ייחודיות. ניתן לרחוץ במעיינות (תמורת תשלום כמובן) ליהנות ממסאז'ים מפנקים, מסעדות ושאר הצעות תיירותיות שקיימות במקום.

שוק הלילה (Night Bazaar)- שוק הלילה של צ'אנג מאי ממוקם ברחוב Chang Klang הוא פתוח מידי ערב ומכיל לא מעט מלאכות יד, פרטי נוי ושאר אביזרים ומזכרות ייחודיות למקום. גם אם אתם ממש לא בקטע של קניות, המראות, הצבעים והאורות של המקום שווים ביקור ללא ספק.

כפרי עבודות היד באזור Sankampaeng– כפרי עבודות היד המקיפים את העיר צ'אנג מאי הם אתר תיירותי בפני עצמו. הכפרים הסובבים את העיר רחשו לעצמם מוניטין בקרב תיירים הבאים לחזות בעבודת היד המרהיבות שעושים בני המקום בתחומי: יצירות במבוק, דפי וניירות משי, קרמיקה, צורפות כסף ועוד. במקום ניתן לעקוב אחר תהליך מלאכת היד ולקנות לעצמכם מזכרת שהיא "יצירת אומנות" לכל דבר אותה זכיתם לראות נוצרת לנגד עיניכם. במקום מתקיימים גם סיורים מאורגנים של מקומיים שמדריכים את התיירים ומעבירים אותם בין כל בתי-המלאכה המרכזיים והיפים ביותר (מומלץ אם אתם קצרים בזמן).

תחבורה– דרך ההגעה הנוחה ביותר לאזור צ'אנג מאי היא באמצעות טיסה פנימית מבנגקוק (3 שעות טיסה). זוהי גם הדרך הפופולארית ביותר בקרב מטיילים בתאילנד אשר נוחתים בשדה התעופה הבינלאומי בבנגקוק מטיילים בבירה ומשם לוקחים טיסה ל"בירת הצפון" ומשם מתחילים לטייל בכל אזור צפון תאילנד המקסים. דרך נוספת היא באמצעות רכבת (10 שעות נסיעה). מסילת הרכבת עוברת באזורים נפלאים בהם כף רגל אדם לא דרכה (חוץ מסוללי המסילות כמובן). דרך נוספת ואחרונה היא באמצעות אוטובוס, נסיעה הלוקחת כ-12 שעות כולל 12 עצירות בדרך. הזדמנות נהדרת לראות שלל נופים מרהיבים שלא תוכלו לראות בשום דרך אחרת…

הוסף תגובה