צילום: Haakon S. Krohn

פלאיה דל כרמן היא עיירת חוף קטנה הנמצאת בצד החוף הקאריבי של מקסיקו במרחק של כ- 50 ק"מ דרומית לקנקון ונחשבת לאחד המקומות המתויירים והפופולאריים ביותר בחופה הקאריבי של מקסיקו.

פלאיה דל כרמן היא עיירה שלווה עם חופים יפים שהם למעשה האטרקציה העיקרית שם, בעבר היא הייתה עיירת דייגים שקטה אשר ממנה הפליגו סירות אל האי קוזומל וחזרה והובילו אליו בעיקר צוללנים, עם הזמן הפכה העיירה לפופולארית יותר ויותר בקרב תיירים אמריקאים בעיקר ועם הזמן החלו להגיע אליה תיירים מכל רחבי העולם אשר חיפשו חופים יפים, מלונות זולים, מסעדות טובות ומקום שקט יותר מקנקון. במרוצת השנים הפך המקום למסחרי ומתוייר יותר והיום ניתן למצוא בפלאיה דל כרמן רשתות של מזון מהיר, חנויות בגדים עם מותגים בינלאומיים, סופרמרקטים והרבה מאוד מלונות. הרבה מטיילים שהגיעו בשנים האחרונות לפלאיה דל כרמן דיווחו על עלייה משמעותית במחירים – בעיקר בשיא העונה, ועל מקום שהפך למתוייר וצפוף, אך יחד עם זאת רוב המטיילים ממליצים בחום לבקר בפלאיה דל כרמן במהלך טיול בצד הקאריבי של מקסיקו ומציינים לטובה את בתי המלון, המסעדות הטובות, הבארים וחיי הלילה וכמובן חוף הים היפהפה.

האי קוזומל

האי קוזומל נמצא במרחק של כחצי שעה הפלגה מפלאיה דל כרמן ומציע חופים מדהימים, אתרי צלילה ושנירקול ומספר אתרים עם עתיקות מתקופת המאיה. האי מציע מספר מועדוני נופש, מלונות ומסעדות וידוע בעיקר הודות לשמורות האלמוגים המוגנות שלו. התקופה הטובה ביותר להגיע לקוזומל היא בחודש יולי שבו המים צלולים במיוחד וחויית הצלילה משתפרת. סירות יוצאות מפלאיה דל כרמן לקוזומל מידי שעה – כרטיס נסיעה עולה כ- 10 דולר.

פארק המים אקסל אה

פארק מים יפה המורכב למעשה מלגונה בחוף הקאריבי של פלאיה דל כרמן ומציע אפשרויות של צלילה, שנירקול, טיולים מודרכים במערות הטבעיות מסביב ללגונה, צפייה בבעלי חיים מתחת למים ואפילו שחייה עם דולפינים.

צלילה בפלאיה דל כרמן

פלאיה דל כרמן מציעה מגוון של מועדוני צלילה בהם תוכלו לצאת לצלילות באתרים הנחשבים ביותר באזור – חלקם אתרי צלילת מערות, בעיירה פזורים מועדונים רבים שישמחו לתת אינפורמציה לצוללנים שביניכם. בנוסף כמובן שהרבה תיירים שאינם מנוסים בצלילה בוחרים להעביר זמן איכות בשנירקול במים הצלולים.

מלונות בפלאיה דל כרמן

בפלאיה דל כמן תמצאו הרבה מאוד מלונות בכל טווחי המחירים – שימו לב שבעונת החגים (ינואר עד אפריל) המחירים במלונות ובעיר בכלל מתייקרים בצורה משמעותית – יש שם מלונות ברמה אירופאית גבוהה המתאימים יותר לתיירים המגיעים לתקופות קצרות – בעיקר מארצות הברית ואירופה ויחד עם זאת מלונות המתאימים יותר למטיילים. באתר הבא תוכלו לקבל מידע רב אודות מלונות בפלאיה דל כרמן בכל טווחי המחירים ועם אפשרויות מיון לפי הקרבה של המלונות לחוף הים: http://playadelcarmen.com

בית חב"ד בפלאיה דל כרמן

בפלאיה דל כרמן פועל בית חב"ד המציע מלבד ארוחות כשרות מידי ערב ושירותי דת גם שירות אחסון חפצים, אינטרנט ומידע למטיילים. המקום כמיטב מסורת בית חב"ד בעולם מזמין את המטיילים לארוחות חג כשרות, תפילות ועזרה לכולם. בית חב"ד ממוקם בשדרה ה-20 פינת רחוב 8, כתובת האימייל: chabadplaya@gmail.com , טלפונים: 984-879-4465 (52+), 984-116-3980 (521+)

תחבורה

בפלאיה דל כרמן עצמה מרבית המטיילים מתנהלים ברגל ממקום למקום, רוב המלונות ממוקמים אם לא על קו החוף אז במרחק הליכה קצרה ממנו. מתחנת האוטובוס יוצאים אוטובוסים ליעדים רבים במקסיקו, ביניהם: קנקון – לעיר או לשדה התעופה (כשעה נסיעה), טולום (כשעה נסיעה), מרידה (כ-6 שעות נסיעה), פאלנקה (כ-10 שעות נסיעה).

מזג אוויר בפלאיה דל כרמן

מזג האוויר בפלאיה דל כרמן דומה לזה שבצד הקאריבי של מקסיקו מלבד חודשים ספטמבר אוקטובר שבהם מזג אוויר יכול להיות סוער – בשאר החודשים מזג האוויר נוח. כאשר שיא העונה היא בתקופת החגים – בין ינואר לאפריל.
 

הוסף תגובה

Booking.com