פטגוניה, ארגנטינה/צ'ילה (Patagonia)

פטגוניה, ארגנטינה/צ'ילה (Patagonia)

פטגוניה היא חבל ארץ ענקי בדרום יבשת ברום אמריקה המשתרע על שטח עצום של מעל למיליון קמ"ר משטחי היבשת המשתייכות למדינות ארגנטינה וצ'ילה. האזור מיושב בדלילות (כ-2 מליון תושבים בלבד) והביקור בו הוא אחת החוויות המרשימות בדרום אמריקה וזאת בגלל נופי הטבע עוצרי הנשימה המצויים בו.

את השם "פטגוניה" קיבל האזור מפרדיננד מגלן מגלה הארצות הפורטוגזי שהפליג לאזור עם ספינתו במאה ה-16. "פטגון" בפירוש לעברית הוא "בעלי כפות רגליים גדולות". את הכינוי העניק למקום מגלן מאחר והבחין שהילידים שחיו במקום היו גבוהים בהרבה מהאירופאים אותם הכיר ובעלי כפות רגליים גדולות בהתאם.

הילידים שחיו בימיו של מגלן באזור פטגוניה הם בני שבט הטהואלצ'ה שהגיעו לאזור לראשונה לפני למעלה מ-5000 שנה! במרוצת השנים הושמדו כמעט כל תושביה הילידיים של פטגוניה- חלקם מתו ממחלות שהביא עימו האדם הלבן איתן לא ידע גופם של הילידים להתמודד וחלקם נרצחו במסגרת הטיהור האתני שערכו באזור הספרדים עם כיבושם את יבשת אמריקה.

כיום על אף שממשלת ארגנטינה מעודדת את תושביה לאלכס את אזור פטגוניה הוא עדיין מיושב בדלילות לשמחתם הרבה של המוני המטיילים הנהנים לטייל במקום לחוות את נופיו עוצרי הנשימה שמאופיינים בקרחונים מרהיבים, הרים מושלגים, מדבריות צחיחים, ערבות נרחבות, צמחייה ובעלי חיים מדהימים ונוף בתולי של "סוף העולם".

פטגוניה כולה עוצרת נשימה ומרהיבה ביופייה אך פזורים בה לא מעט אתרים ואטרקציות תיירותיות שהן בגדר "חובה" לכל מטייל ביבשת דרום אמריקה. הידוע והמפורסם הוא אזור הפארק הלאומי לוס גלאסיארס המכיל את הקרחונים עוצרי הנשימה "פריטו מורנו" הידוע גם בשמו "הקרחון המתנפץ" ואת האטרקציה של שיט לאזור קרחון "אופסלה". הפארק הלאומי של אל צ'לטן המכיל בתוכו צוקים נישאים של גרניט שחורה המושלגים ברובם המזדקרים מעל לגונות תכולות בגווני כחול מרהיבים הוא אטרקציה נפלאה לטיול ולביקור, האזור הידוע גם בשמו "פיצרוי" הוא אחד האתרים הידועים באזור פטגוניה וידוע בעיקר בשקיעות היפות הצובעות את הקרחונים והצוקים המזדקרים בו בגוונים של כתום וורוד עוצרי נשימה.

הוסף תגובה