פורט מקוורי, אוסטרליה

פורט מקוורי, אוסטרליה

 פורט מקוורי (Port Macquarie) היא עיירת חוף נפלאה במדינת ניו סאות' ווילס באוסטרליה השוכנת על קו החוף המרהיב שבין סידני לבריזביין. מיקומה המעולה על לשון יבשה קסומה המלאה באזורי חופים נפלאים, יערות ואזורים טרופים העמוסים בבעלי חיות ובעיקר בקואלות, ותרבות הבילוי השלו הופכת את פורט מקוורי לגן עד לבילוי של מספר ימים ולמקום שבהחלט שווה לצאת בו לבילוי ולהרפתקאות.
 
מה כדאי לראות ולעשות בפורט מקוורי

פורט מקוורי היא עיירה שיודעת לשלב בצורה מוצלחת בין תרבות בילוי של ים וגלישה, בלי יותר מידי תוכניות לבין אתרי תיירות חביבים שאינם עמוסים מידי או יומרניים מידי. כך תוכלו בחלק מהימים פשוט ליהנות מחופי הים הנפלאים של פורט מקוורי ובימים אחרים לבקר באתרי התיירות הנמצאים בעיר, והכל במרחק הליכה קצר- נגיש, נוח, רגוע ושליו- No Worries, כבר אמרנו?
 

מרכז המבקרים "בית הזכוכית" (Glasshouse visitor center)ממש במרכז העיר של פורט מקוורי לא הרחק מחוף הים העירוני ובצמוד לקניון מצוי מרכז המבקרים של פורט מקוורי. בית הזכוכית אשר נפתח לא מזמן הוא מרכז תרבות ומופעים שבקומתו התחתונה תוכלו לקבל מגוון של מידע תיירותי על מה ניתן לעשות באזור פורט מקוורי, איך ניתן להגיע (ענייני תחבורה ציבורית וכד') וכל פרט שיעניין אתכם. המידע האדיב מסופק על ידי דיילים משעות הבוקר ועד שעות אחה"צ המוקדמות.

 

שביל החוף וחופי הים-  שביל החוף של פורט מקוורי (Coastal walk)עובר על פני מספר קילומטרים של רצועת חוף חולית קסומה השוכנת על פני רצף של מפרצונים אשר פיסלו בטבע אזורי בילוי ונופש. מומלץ לצאת לטייל לאורך שביל החוף ולבחור את החופים המתאימים לטעמכם. החוף העירוני הוא החוף הגדול והעמוס ביותר, הוא מאוכלס בדרך כלל במשפחות ובהרבה תיירים שמגיעים אליו בעיקר מחניון הקרוואנים הסמוך, אם תמשיכו לפסוע לאורך שביל החוף תגיעו לחופים הנידחים והיפים יותר, חלקם מוגדרים כחופים למשפחות, חלקם מוגדרים כחופים לבעלי חיות מחמד, וחלקם אינם חופים מוכרזים. בטיול לאורך קו החוף יתגלה לכם היופי הקסום של חופי פורט מקוורי. השביל מתפתל עולה ויורד ומספק נקודות תצפית נפלאות מגובה רב על מימיי האוקיינוס. חדדו את ראייתכם- סיכוי טוב שבין החודשים יולי ועד נובמבר תזכו לראות גם לוויתנים!

 

חוף המגדלור והמגדלור של פורט מקוורי (Lighthouse Beach)בקצהו של שביל החוף בחלקה הדרומי ביותר של פורט מקוורי נמצא חוף המגדלור והמגדלור היפה של פורט מקוורי. אומנם יש יפים ומפורסמים ממנו לאורך קו החוף המזרחי (לדוגמא המגדלור המפורסם של ביירון ביי) אבל אם מזדמן לכם להגיע גם לאזור זה של פורט מקוורי (לא הרחק ממרכז יערות הגשם סי אייקרס- קראו להלן), אז בהחלט כדאי לעלות לנקודת התצפית של המגדלור, ולראות את הנוף הנפלא הנשקף ממנו. גם חוף הים המצוי בקרבתו נעים ולא עמוס במיוחד, בעיקר בגלל המרחק היחסי ממרכז העיר.

 

בית החולים לקואלות(Koala Hospital)- פורט מקוורי מוקפת כולה ביערות גשם, אם תביטו טוב בצידי הדרכים תראו שלטים של "האט קואלות בדרך", הדבר אינו מקרי. אוכלוסיית הקואלות שחיות ביערות העוטפים את העיר גדול ואין זה מראה נדיר לראות קואלות על העצים בסביבתה של פורט מקוורי. בית החולים לקואלות הוא אתר מיוחד ויחיד במינו באוסטרליה. לכאן מגיעות כל הקואלות החולות והפצועות שנאספו על ידי מתנדבי בית החולים ועוברות כאן שיקום בתקווה להחזירן לטבע, תוך מינימום של "ביות" או פגיעה באורח החיים הטבעי שלהן. בית החולים פתוח לביקור בחינם, בשעה 08:00 ו-15:00 מידי יום נערך בו סיור מודרך על ידי המתנדבים בזמנים המקבילים לשעות ההאכלה של הקואלות. מומלץ להצטרף לסיור המודרך. תרומות לבית החולים מתקבלות בברכה במקום בכל דרך- בין אם בתרומה ישירה, בין אם ב"אימוץ קואלות" על ידי תרומה, ובין אם על ידי קניית מזכרות בחנות המזכרות (הזולה יש לציין!) הנמצאת במקום. שעות הפתיחה: משעה 08:00-16:30.

 

מרכז יערות הגשם "סי אייקרס"(Sea Acres rainforest center and café)- בחלקה הדרומי של פורט מקוורי, מרחק נסיעה קצרה ממרכז העיר נמצא מרכז יערות הגשם "סי אייקרס" למעשה מדובר על שמורת טבע מוגנת הכוללת בתוכה שטח גדול של יערות גשם ייחודיים לאזור ובתוכם אוסף עשיר של חיות בר שמסתובבות בהם חופשי- זוחלים שונים, מיני עופות, תרנגולים ושאר חרקים שונים ומעניינים. באזור ניתן לטייל בשבילים המסומנים שמותאמים באופן מושלם לתיירים שאינם אוהבים מסלולים מפרכים- מעין גשרי עץ מעל קרקע היער על מנת לא לפגום בתוואי היער עצמו. במקום יש גם מרכז מבקרים, ובית קפה- מסעדה. ניתן להצטרף גם לסיורים מודרכים במעבה היער שמתקיימים במקום מידי יום. שעות פתיחה: בין השעות 09:00-16:30 דמי כניסה: ילד 4 דולר אוסטרלי, מבוגר 8 דולר אוסטרלי.

 

גן החיות בילאבונג (Billabong Zoo- Koala and wildlife park)לא הרחק מפורט מקוורי, נסיעה של כ-12 קילומטרים לכיוון מזרח נמצא גן החיות של בילאבונג, או כפי שהוא מכונה באופן רשמי "פארק חיות הבר והקואלות". מדובר בגן חיות חביב שבו ניתן להאכיל קנגורו שמסתובבים חופשי, לחזות בהאכלת קואלות (שעות 10:30, 13:30, 15:30) והאכלת קופים (בשעות 11:00, 15:45) ולראות עוד מגוון בעלי חיים אוסטרליים וגם כאלה שלא. הביקור מומלץ בעיקר למשפחות עם ילדים. המקום פתוח מידי יום בין השעות 09:00-17:00 ועלות הכניסה היא: 11 דולר אוסטרלי לילד, 18 דולר אוסטרלי למבוגר.

 

שיט צפייה בלווייתנים– שיאה של עונת הלווייתנים באזור פורט מקוורי הוא בין החודשים ספטמבר ועד נובמבר. בעונה ניתן לצאת לשיט לחיפוש לווייתנים על גבי סירות בגדלים שונים (חוויה אתגרית ורטובה יותר היא שיט בסירת מרוץ קטנה וקופצת על הגלים, חוויה רגועה יותר היא בסירת תיירים גדולה). בפורט מקוורי מספר חברות שעורכות את סיורי שיט הלווייתנים מידי יום, ואף מבטיחות לכם לצפות לפחות בלווייתן אחד! אם לא ראיתם, תוזמנו לסיור נוסף בחינם. עלות השיט מתחילה מ-35 דולר אוסטרלי, ויש לציין שמדובר בעלות נמוכה יחסית למקום מתויירים אחרים באזור קו החוף המזרחי.

איך מגיעים
הדרך הקלה והנוחה ביותר להגיע לפורט מקוורי היא באמצעות קווי התחבורה התיירותיים של חברת גרייהאונד (ראה הרחבה במאמר אודות "תחבורה באוסטרליה"). קווי האטובוס של גרייהאונד המקשרים בין סידני לבין בריזביין עוצרים בפורט מקוורי שלוש פעמים ביום ובעלי האכסניות וההוסטלים במקום בדרך כלל ממתינים בטרמינל העירוני הזעיר ומספקים שירותי הסעה עד להוסטל עצמו. בתוך פורט מקוורי פועלים מספר קווי אוטובוס עירוניים אך הם אינם פופולאריים במיוחד בגלל שהעיר קטנה וניתן להגיע ברגל כמעט לכל מקום.
 
אם תגיעו לפורט מקוורי בקרוואן וודאי תשמחו לדעת שבמקום יש חניון קרוואנים מסודר ומותאם למטיילי הקרוואנים בצורה מושלמת. תוכלו תמורת תשלום לא גבוהה להחנות את הקרוואן במקום שיוגדר לכם, להתחבר לחשמל ולמים וגם ליהנות ממקלחות ושירותים ציבוריים המצויים במקום. אזור חניון הקרוואנים והקמפינג מצוי לא רחוק מהחוף העירוני ובעל נוף נפלא על קו החוף.

מחירים
פורט מקוורי אינה יקרה במיוחד בהשוואה ליעדים תיירותיים אחרים באזור החוף המזרחי של אוסטרליה. ניתן למצוא בה אכסניות חביבות במחירים סבירים ביותר. אין הרבה מלונות יקרים ויוקרתיים בפורט מקוורי, אך ללא ספק העלות ללילה עולה ככל שמתקרבים לקו החוף. ניתן לישון בהוסטלים בשיטה של Dormsכמו גם למצוא מקומות עם חדרים זוגיים וחדרים עם שירותים ומקלחת צמודים. עלות ממוצעת לחדר זוגי מתחילה מ-100 דולר אוסטרלי לזוג ומעלה.

אוכל
בפורט מקוורי מספר לא מועט של מסעדות, רובן מרוכזות באזור מרכז העיר. נוסף למסעדות בהן ניתן לשבת, יש גם לא מעט רשתות מזון מהיר שמתפרנסות היטב מכל המטיילים. על הרחוב הראשי של פורט מקוורי (Gordon St.)ניתן למצוא פיצה האט, דומינוס ואחרים, כמו גם רשתות מזון מהיר אחרון המרוכזות בקניון ובמרכז העיר בסמוך לבית הזכוכית. לא הרחק משם נמצא גם סופר מרקט Colesגדול מאוד שבו ניתן לרכוש מצרכים בזול ולבשל לעצמכם בהוסטל, אם יש לכם מטבח (ברוב ההוסטלים בפורט מקוורי מציעים גם מטבחים משותפים בהם ניתן לבשל לעצמכם ארוחות טעימות).

מזג אוויר בפורט מקוורי
מזג האוויר בפורט מקוורי כמו בכל החוף המזרחי האוסטרלי מחולק לארבע עונות ההפוכות מסדר העונות בישראל. שיא עונת הקיץ היא בחודשים דצמבר-פברואר כאשר הסתיו הוא בין החודשים מרץ עד מאי ואילו החורף הוא בחודשים יוני-אוגוסט. תקופת האביב הנפלאה לביקור היא בחודשים ספטמבר ועד סוף נובמבר. קחו בחשבון שמי האוקיינוס קרים מאוד לאחר החורף ולכן אם אתם מתכננים להיכנס למים מומלץ להגיע לכאן רק לקראת שיאה של עונת הקיץ.

הוסף תגובה