פוסאן , קוריאה הדרומית- Pusan

פוסאן , קוריאה הדרומית- Pusan

פוסאן היא עיר הנמל הגדולה ביותר בדרום קוריאה והשנייה בגדולה אחרי סיאול הבירה. על אף שהיא ממוקמת בקצה השני של המדינה לחופיה הדרומיים היא מקושרת לערים הגדולות ולבירה סיאול בשלל אמצעי תחבורה מה שמאפשר את ההגעה אליה ביתר קלות. בנוסף הקרבה לים עיצבה את התרבות בפוסאן כתרבות רב גונית, מרתקת ותוססת המלאה ביורדי ים ומלחים הפוקדים את מסעדות מאכלי הים שלה, החופים, אזורי הבילוי ומרכזיי הקניות לאורך כל ימות השנה והופכים את האווירה בה לאווירה שונה ומיוחדת.

פוסאן – כרטיס ביקור
שם: פוסאן
מדינה: קוריאה הדרומית
מחוז: יונגנאם
שטח: 763 קמ"ר
אוכלוסייה: 3,635,000 נפש
שפה: קוריאנית
מטבע: וון דרום קוריאני
שעון: השעון המקומי בדרום קוריאה מקדים את שעון ישראל ב-7 שעות.
אקלים: האקלים באזור פוסאן מאופיין כאקלים "סובטרופי גשום". צורת אקלים זו מאופיינת במזג אוויר ממוזג יחסית עם טמפרטורות ממוצעות שאינן קיצוניות לא לכיוון החום בקיץ ולא לכיוון הקור בחורף. עם זאת בשל מיקומה על שפת הים פוסאן נמצאת במיקום מועד לסופות טרופיות הפוקדות אותה מספר פעמים לאורך הקיץ היא העונה הגשומה.
תחבורה: העיר פוסאן מחוברת ליתר הערים הגדולות בקוריאה הדורמית באמצעות מסילות רכבת של רכבת "התותח" שהיא הרכבת המהירה ביותר ביבשת אסיה. באמצעות רכבת זאת ניתן להגיע לסיאול הממוקמת כמעט בקצה השני של המדינה ב-150 דקות בלבד. בתוך העיר ישנם קווי אוטובוסים רבים כמו גם קווי רכבת תחתית המרושתים באופן מוצלח למדי ומחברים את כל הפינות של העיר בצורה יעילה ונוחה. בשל היות פוסאן עיר נמל חשובה של קוריאה יש בה נקודת יציאה חשובה של תחבורה ימית באמצעות מעבורות לנמלים שונים של מדינות האזור כאשר עיקר התחבורה הימית באזור מקשרת אותה עם איים הנמצאים בטווח הקרוב לה באזור יפן (הממוקמים מדרום לה).

פוסאן – מידע כללי
פוסאן נחשבת לעיר הנמל הגדולה ביותר בקוריאה הדרומית ולעיר השנייה בגדולה (מבחינת כמות האוכלוסייה) אחרי סיאול הבירה. היא ממוקמת בדרום קוריאה הדרומית לשפת הים ומכאן חשיבותה הרבה הן מבחינת מסר ימי והן מבחינת תיירות שכן היא מקשרת מבחינה ימית את קוריאה לציים הסוחרים של כל מדינות האזור. הנמל של פוסאן הוא הנמל החמישי העמוס ביותר בעולם והעיר מדורגת שמקום החמישי בעולם מבחינת נפח הסחורה העובר בה מידי יום. פוסאן משקיעה רבות בהתפתחותה הכלכלית התרבותית והפוליטית של העיר. המטרה היא לשים את פוסאן על המפה הדרום קוריאנית כאחת הערים החשובות והמשפיעות באזור. כחלק מצעדים אלו הוחלט להפוך את העיר לאזור סחר חופשי מבחינה כלכלית דבר שנועד לפתח את הצמיחה של תעשיית המסחר שלה ולעודד תעשיות חדשות. בנוסף העיר לקחה חלק בשנת 2002 במודניאל קוריאה ואף אירחה את המשחקים האסיאתיים באותה שנה. כמו כן הכריזה פוסאן על מועמדותה לאירוח המשחקים האולימפיים של שנת 2020.

פוסאן – מה לראות ומה לעשות?
פוסאן היא עיר מעניינת בעיקר בשל קרבתה לים, כמו בכל הערים בעולם שכלכלתן מבוססת על יורדי ים, ימאים ומלחים שמבקרים בה לעיתים תכופות ממקומות שונים ברחבי העולם, גם בפוסאן התפתחה תרבות פופולארית של בילויים, מסיבות ואווירה טובה לאורך קו החוף. העיר שגדושה לאורך כל ימות השנה במלחים, יורדי ים, אנשי ציים ימיים וגם סתם תיירים המגיעים אליה דרך האוויר או בעיקר דרך הים במסגרת קרוזים ומשטים ביאכטות וספינות פאר באזור מציעה מגוון אטרקציות ואזורי בילוי כמו גם מגוון מסעדות של מאכלי ים.

המעדות של פוסאן ידועות בעיקר במאכלי הים שלהם, כמו כל תושבי מזרח אסיה גם המטבח הקוריאני לא בוחל בבשר אותו הוא נוהג לבשל. כל מה שקופץ אל הצלחת יכול להיות מעדן מלכים, בעיקר כאן בפוסאן כאשר האמירה הזאת מכלילה גם את כל מה ששוחה אל הצלחת. אם אינכם בררנים אין ספק פוסאן צופנת לכם חוויה קולינארית מן המרתקות שחוויתם לאחרונה. מצד שני אם אתם לא נוהגים לאכול כל דבר מוטב שתהיו בררנים קצת יותר ובדקו מה מגיע אלכם לצלחת.

נמל פוסאן הוא אחד הנמלים העסוקים ביותר בעולם. הוא מדורג חמישי בעולם בגודלו, כמות המכולות העוברות בו מידי יום והעומס שפוקד אותו. נמל פוסאן מסוגל להכיל מעל 13 מליון מכולות לאורך שנה שלמה והוא ללא ספק עצום במימדיו ובכמויות הפועלים המועסקים בו. בין אם הגעתם דרך הים ובין אם דרך האוויר מומלץ ביותר להגיע לאזור נמל פוסאן להתרשם ממתחם הנמל, מהגודל העצום של אזור התעשייה הימית הזה שאין שני לו לפחות באזור זה של הגלובוס.

רובעי המסחר הגדולים של פוסאן הם רובע סאומיון ורובע גואבוק דונג. אזורים אלה הצמודים לאזורי האוניברסיטאות ומוסדות ההשכלה הגבוהה של פוסאן מספקים מגוון אזורי בילוי, קניות, ומסעדות. ניתן למצוא כאן שווקים לצד קניונים גדולים ומודרניים. רובע סאומיון הוא הרובע החדיש יותר, ניתן למצוא בו בעיקר קניונים ומרכזי קניות גדולים. בסמוך לרובע זה מצוי גם שוק בוז'און שנחשב לשוק המסורתי הגדול ביותר באזור פוסאן. רובע גאובוק דונג הוא הרובע המסורתי יותר מבחינה כלכלית, בו היה גם רובע העסקים הישן של העיר. כאן תוכלו למצוא מסעדות מסורתיות יותר, שוק דגים מסורתי המצוי בקרבת הנמל ומסעדות המועברות מאב לבן כבר עשרות שנים.

חוף גואנגלי (Gwangalli Beach) – הוא אחד החופים הידועים באזור קו החוף של פוסאן. מדובר בחוף נפלא שבעונת הקיץ מתעורר לחיים והופך להיות לאחד מאזורי הבילוי האהובים והפופולאריים ביותר בעיר. במקום מעבר לחוף מסודר בו ניתן לנפוש ולבלות יש גם לא מעט מסעדות המציעות מגוון מאכלי ים. בסמוך לחוף הים מתנהל גם שוק הדגים הגדול של פוסאן מה שמאפשר שיטה קולינארית מעניינת בה אתה בוחר לעצמך את הדג בשוק מביא אותו למסעדה ושם מכינים לך את הארוחה שלך לפי טעמך.

אחד מהאתרים ההיסטוריים שנחשבים לגולת הכותרת של הביקור התיירותי בפוסאן הוא ללא ספק מקדש באומאו (Beomeo-Sa Temple) המקדש הוא אחד המבנים היפים והעתיקים ביותר באזור פוסאן. הוא בנוי בסגנון אדריכלות קוריאני מסורתי ומכיל מערכת של מבנים המחברים ביניהם בגשרים וגרמי מדרגות כאשר המאפיין המשותף של כולם הוא הפגודות הנפלאות העשויות משילוב מרתק של אבן ועץ. המקדש מוקף כולו בגנים ירוקים המשווים לו מראה קסום. אין ספק שהאדריכלות הקוריאנית ששואפת ליצור התמזגות מושלמת בין הבנייה האנושית לבין הטבע ניכרת במתחם מקדש הבאומאו בצורה טובה ומרשימה ביותר.
 

 

הוסף תגובה