פוטסדאם, גרמניה (Potsdam)

פוטסדאם, גרמניה (Potsdam)

פוטסדאם, גרמניה (Potsdam)
פוסטדאם היא ללא ספק אחת הערים היפות והקלאסיות בצפון גרמניה. בירת מדינת מחוז ברנדבורג נראית כאילו יצאה הרגע מספר האגדות של האחים אנדרסן. טירות גותיות נפלאות, ארמונות מהודרים גנים ופארקים הממוקמים לצד אגמים רחבי ידיים משווים לעיר הנפלאה ניחוח של אגדה נושנה. כל שנותר הוא לעצום את העיניים ולהמתין לאבירים ולנסיכות שיקומו לחיים ויחלו אף הם לטייל ולפסוע בין הטירות והגנים.
 
פוטסדאם- כרטיס ביקור
שם: פוטסדאם
מדינה: גרמניה
מדינת מחוז: בירת ברנדבורג
שטח: 187 קמ"ר
אוכלוסיה: 150,000 נפש
שפה: גרמנית
מטבע: יורו (מטבע האיחוד האירופי)
 
פוטסדאם- מידע כללי
פוטסדאם, בירת מדינת המחוז ברנדבורג היא העיר הגדולה ביותר במחוז זה הממוקמת באזור צפון גרמניה וידועה בזכות שורת האגמים המצויים בה המחוברים זה לזה ויוצרים נופים מרשימים והמון אתרי טיולים וקיט. סגנון הבנייה בפוטסדאם מאוד קלאסי ועתיק ומטיול ברחובותיה ניכר שהזמן עצר שם מלכת ועוד רגע יצא המלך לסיור עם כרכרתו ברחובות העיר. הבתים בעלי עיטורים ופיתוח אבן נפלאים, קיימות במקום לא מעט שערים מפוארים, כנסיות נפלאות וארמונות ייחודיים כל אלה הופכים את פוטסדאם לפנינה תיירותית ולאתר שהמוני תיירים נהנים לבקר בו ליהנות מהשלווה ולהתחבר לגרמניה הקלאסית.
 
פוטסדאם- מה לראות ומה לעשות
ארמון סנסוסי (Schloss Sanssouci)אמון סנסוסי ללא ספק יכול לזכות בתואר "ארמון וורסאי הגרמני". מדובר בארמון נפלא אשר הוקדם במאה ה-18 על ידי המלך הגרמני פרידריך הגדול שהושפע מאוד מהתרבות הצרפתית, הפאר וההדר שבארכיטקטורה שאפיינה את ארמונות צרפת. המילה "סנסוסי" משמעותה בצרפתית "אל דאגה" ובבניית הארמון רצה המלך לשאוף לאותה שלווה ורוגע שהייתה חסרה כל כך בסביבה (נוכח המלחמות, המתחים והאינטריגות ששררו בין שליטי ומלכי האזור). את הארמון תכננו עבורו בקפידה, כך שיהיה מפואר, בנוי לתלפיות וכמובן רגוע. את פן השלווה והרוגע משווים לו הגנים הנפלאים המקיפים אותו מכל עבריו. הפארקים הנפלאים המקיפים את הארמון טובלים בירוק והמון פרחים ופסלים של קיסרים רומיים המשווים למקום באמת אווירה של קלאסיקה מיוחדת. הביקור כאמור- מומלץ! (נסו למצוא יום טוב מבחינת מזג אוויר בו השמש תאיר לכם פנים ותאפשר לכם לטייל בשלווה בגנים הנפלאים).
 
הארמון החדש (Neues Palais)הארמון החדש הוא ללא ספק אחת מפסגות היופי והפאר של פוטסדאם. הארמון נבנה במאה ה-18 לאחר תום מלחמת שבע השנים (אין ספק שזה הדבר הנכון לעשות אחרי מלחמה… לבנות ארמון!) וממוקם בסמוך לגני סנסוסי הנפלאים הנשקפים מבעד לחלונותיו. הארמון המעוצב בסגנון הבארוק הפרוסי בעל אולמות מפוארים, ציורים פסלים ויצירות אומנות המשוות למקום את האווירה המלכותית והייחודית השוררת בו גם כיום בימים בהם המלכים והמלכות שחיו פה פעם כבר אינם עוד. מכל עבריו של הארמון ניכרת ההשקעה האדירה בתכנון, באומנות ובחומרים מהם נבנה הארמון הבנוי שיש ומשובץ באבנים יקרות ובצדפים.
 
שער נאוונר (Nauener Tor) שער נאוונר הוא אחד מבין שלושת השערים של העיר פוטסדאם, לכשתגיעו לקרבתו תעלה במוחכם התמונה של אותם שערים מסיפורי האגדות בהן האביר עובר בדרכו להציל את הנסיכה. ואכן לא תטעו הרבה בדמיונכם. השער הבנוי בסגנון בנייה נאו-גותי הוא מתוארך בדיוק לאותם ימים בהם הנסיכים האבירים והנסיכות המחכות להצלה רווחו מאוד על אדמתה של אירופה. השער הממוקם כחלק מהחומה ותחום בני מגדלים עם צריחים מחודדים באמת נראה כמו שער מהאגדות. ניתן לעלות על הצריחים ומהם להשקיף על כל האזור וכמובן לעבור דרכו אל עבר אזורה הצפוני של פוטסדם.
 
מגדל איינשטיין (Einsteinturm)מגדל איינשטיין הוא מצפה כוכבים שממוקם בלב פארק המדע על שם איינשטיין בפוסטדאם והוא  נבנה תוך שיתוף פעולה בין אלברט איינשטיין המדען היהודי הנודע לבין האדריכל אריך מנדלסון. עד היום משמש המגדל שנבנה בראשית המאה ה-20 למצפה כוכבים בעל טלסקופ ענקי שמסייע למעבדות חקר החלל של פוטסדאם הממוקמות בתשתיתו של המגדל. בעבר נבנה המגדל על מנת לאשש את תורת היחסות של איינשטיין. הוא עצמו דרך אגב לא ממש התלהב מהמבנה וחשב שהוא מבנה ארכיטקטוני די מכוער.

 

 

 

הוסף תגובה