צילום: Mr. Theklan

פוארטו אסקונדידו, שפירוש שמו בספרדית הוא "הנמל הנסתר", הוא עיירת חוף מקסימה הנמצאת במדינת אואחקה שבמקסיקו. העיירה, הידועה ביופייה הטבעי והפראי, מושכת אליה תיירים מרחבי העולם, במיוחד גולשים ואוהבי טבע. פוארטו אסקונדידו מציעה שילוב מיוחד של חופים מדהימים, תרבות מקומית עשירה ואווירה רגועה.

פוארטו אסקונדידו הוקמה במאה ה-20 כנמל קטן לתעשיית הקפה המקומית. עם השנים, הפכה העיירה ליעד תיירותי פופולרי בזכות החופים היפים והגלים הגבוהים שלה. התרבות המקומית מושפעת מהמיזוג של מסורת אואחקית, המודגמת במטבח המקומי, במוזיקה ובפסטיבלים השונים.

חופים וגלישה

החופים של פוארטו אסקונדידו הם מהיפים והמגוונים ביותר במקסיקו. בין החופים הבולטים ניתן למנות את:

פלאיה זיקטלה (Playa Zicatela)

פלאיה זיקטלה, אחד החופים המפורסמים ביותר בפוארטו אסקונדידו שבמקסיקו, הוא יעד חלומי עבור גולשי גלים מרחבי העולם. החוף, המשתרע לאורך כ-3 קילומטרים, ידוע בגליו הגבוהים והעוצמתיים שמקנים לו את הכינוי "הצינור המקסיקני" (Mexican Pipeline). מעבר לגלישה, פלאיה זיקטלה מציע חוויות חוף נוספות לאלו המחפשים רגיעה ויופי טבעי.

מקור: Anna Bertho

פלאיה זיקטלה הוא גן עדן לגולשי גלים בזכות הגלים הגבוהים והחזקים שלו, המגיעים לגבהים של 6-12 מטרים במהלך עונת הגלים (מאי עד אוקטובר). הגלים החזקים נגרמים עקב השילוב של גלי האוקיינוס השקט והקרקע החולית התת-מימית, שיוצרים צינורות מרשימים ומאתגרים.

חוף זיקטלה מארח תחרויות גלישה בינלאומיות רבות, ביניהן תחרות ה-WSL Big Wave Tour. אירועים אלו מושכים גולשים מקצועיים מכל רחבי העולם, וגם קהל רחב של צופים נלהבים. במהלך התחרויות, החוף מתמלא באווירה תוססת ומרגשת, המשלבת את ההתרגשות מהגלישה עם חגיגה תרבותית ומוסיקלית.

למרות שהגלים הגבוהים של פלאיה זיקטלה אינם מתאימים לשחייה עבור רוב האנשים, החוף עצמו מציע אזורים רחבים ומרווחים להנאה ולהירגעות על החול הזהוב. ניתן לשכור שמשיות וכיסאות ולהנות מהנוף המרהיב של האוקיינוס ומהבריזה המרעננת.

אורך החוף פזורים מספר מסעדות וברים המציעים מאכלים מקסיקניים ובינלאומיים, כמו גם משקאות קרים ומרעננים. ניתן לשבת באחת מהמסעדות וליהנות מארוחה טעימה בזמן שרואים את הגולשים נאבקים בגלים הגבוהים.

לפני שנכנסים למים, חשוב לזכור שהגלים הגבוהים והזרמים החזקים בפלאיה זיקטלה יכולים להיות מסוכנים. מומלץ לבדוק את תנאי הים ולהתייעץ עם מקומיים או מצילים. גולשים מתחילים צריכים להיות זהירים במיוחד ולשקול לקחת שיעורי גלישה מקומיים כדי ללמוד את תנאי החוף והגלים.

התקופה הטובה ביותר לבקר בפלאיה זיקטלה היא במהלך עונת הגלים (מאי עד אוקטובר), כאשר הגלים הם הגדולים והמרשימים ביותר. עם זאת, גם בעונות אחרות החוף מציע נופים יפים ואווירה נעימה, במיוחד למי שמחפש רוגע והרפיה.

פלאיה קאריזיליו (Playa Carrizalillo)

פלאיה קריסיליו הוא חוף קטן ומקסים הממוקם במפרץ חבוי בפוארטו אסקונדידו, מקסיקו. החוף, הידוע במימיו הצלולים ובשקט הפסטורלי שלו, מציע חוויית חוף מרגיעה ואינטימית, המתאימה במיוחד למי שמחפש להתרחק מהמוני התיירים ולהנות מהטבע הפראי של חוף האוקיינוס השקט.

מקור: Fido

הגישה לפלאיה קריסיליו היא חלק מהחוויה הייחודית שלו. כדי להגיע לחוף, יש לרדת במדרגות תלולות המובילות למפרץ קטן וקסום. הירידה עשויה להיות מעט מאתגרת, אך המאמץ בהחלט משתלם כאשר מגיעים לחוף המרהיב הנמצא בתחתית המדרגות.

המימיו הצלולים והרגועים של פלאיה קריסיליו מתאימים במיוחד לשחייה ולשנורקלינג. החוף מוגן יחסית מגלים חזקים, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית עבור משפחות וילדים. בשנורקלינג ניתן לראות מגוון רחב של דגים צבעוניים ואלמוגים, וליהנות מעולם תת-ימי עשיר ומרהיב.

פלאיה קריסיליו הוא מקום מצוין ללמוד לגלוש בו. הגלים הקטנים והמתונים מתאימים במיוחד לגולשים מתחילים, וניתן למצוא מורים מקומיים המציעים שיעורי גלישה. החוף מציע תנאים אידיאליים ללימוד והנאה מהגלישה באווירה רגועה ובטוחה.

פלאיה קריסיליו מציע חולות זהובים ונקיים, ושפע של מקומות לשבת ולהירגע בהם. ניתן לשכור שמשיות וכיסאות, ולהנות מהנוף המרהיב ומהשקט הפסטורלי של החוף. זוהי הזדמנות מצוינת לקחת ספר טוב, ליהנות ממשקה קר ולהתמסר לשלווה של הטבע.

בסביבת פלאיה קריסיליו ישנן מספר מסעדות ובתי קפה קטנים המציעים מאכלים מקומיים וטריים. ניתן למצוא מנות דגים ופירות ים טריים, כמו גם מאכלים מקסיקניים מסורתיים. לשבת באחת מהמסעדות המשקיפות על החוף וליהנות מארוחה טעימה בזמן שרואים את הגלים המלטפים את החוף זו חוויה שאין כמותה.

מומלץ להביא ציוד לשחייה ולשנורקלינג, שכן המים הצלולים והחיים הימיים הם אחד מהיתרונות הגדולים של החוף. בנוסף, כדאי להביא מגבת, קרם הגנה ושמשייה, על מנת להנות מהחוף בצורה נוחה ובטוחה.

כמו בכל חוף טבעי, חשוב לשמור על הניקיון ולאסוף אחריכם את כל הפסולת. פלאיה קריסיליו הוא מקום שמור ומטופח, ויש לכבד את הטבע ולשמור עליו למען הדורות הבאים.

הזמן הטוב ביותר לבקר בפלאיה קריסיליו הוא מוקדם בבוקר או בשעות אחר הצהריים המאוחרות, כאשר החום אינו כבד מדי והחוף פחות עמוס. בשעות אלו ניתן ליהנות מהשלווה והיופי של החוף במלואם.

פלאיה קריסיליו הוא אחד החופים המיוחדים והקסומים ביותר בפוארטו אסקונדידו. עם מימיו הצלולים, חולות הזהב והאווירה הרגועה, הוא מציע חוויית חוף ייחודית שמתאימה לכל מי שמחפש מנוחה והנאה מהטבע הפראי של מקסיקו. ביקור בפלאיה קריסיליו הוא חוויה בלתי נשכחת שמומלץ לכל מטייל לכלול במסלול הטיול שלו.

פלאיה בוקראסו (Playa Bacocho)

פלאיה באקוצ'ו הוא אחד מהחופים היפים והשלווים ביותר בפוארטו אסקונדידו, מקסיקו. עם חוף רחב וחול זהוב, נוף מרהיב של האוקיינוס השקט ואווירה רגועה, פלאיה באקוצ'ו מהווה יעד אידיאלי למי שמחפש מקום לנוח ולהתנתק מהשגרה.

מקור: Pfannaflicka

פלאיה באקוצ'ו ממוקם בצפון פוארטו אסקונדידו, והוא נגיש בקלות ממספר מלונות ואזורי מגורים בעיר. ניתן להגיע לחוף ברכב פרטי, במונית או בהליכה קצרה מאזור המלונות הסמוכים. ישנם אזורי חניה נוחים בסמוך לחוף, מה שמאפשר גישה קלה ונוחה.

פלאיה באקוצ'ו מתאפיין בחוף רחב מאוד עם חול זהוב ונקי. השטח הנרחב מאפשר למבקרים למצוא מקומות פרטיים ורחוקים מהמון, ולהנות מהמרחב הפתוח. החוף מציע מקומות רבים לשבת, לשכב ולהירגע, עם שפע של שטחים שטוחים ופנויים.

הנוף בפלאיה באקוצ'ו מרהיב במיוחד, עם מים כחולים וצלולים, ועצים טרופיים המקיפים את החוף. השקיעות בפלאיה באקוצ'ו הן מחזה שאסור לפספס. בכל ערב, השמש שוקעת לאיטה במערב, צובעת את השמים בצבעים מרהיבים של כתום, ורוד וסגול, ויוצרת אווירה רומנטית וקסומה.

פלאיה באקוצ'ו מתאים לשחייה ולשיטוט רגלי לאורך החוף. המים לרוב רגועים, והחוף הרחב מאפשר הליכות ארוכות ונעימות ליד המים. זוהי הזדמנות מצוינת לשלב פעילות גופנית עם הנאה מהנוף ומהאוויר הצח.

אחת מהפעילויות הייחודיות ביותר בפלאיה באקוצ'ו היא שחרור צבי ים צעירים אל הים. באזור החוף פועלות מספר עמותות לשימור צבי הים, המאפשרות לתיירים להשתתף בתהליך המרגש של שחרור הצבים אל המים. זוהי חוויה מרגשת ומיוחדת, המשלבת חינוך סביבתי עם הנאה.

בסמוך לפלאיה באקוצ'ו ישנם מספר מסעדות ובתי קפה המציעים מגוון רחב של מאכלים מקסיקניים ובינלאומיים. ניתן למצוא מקומות נהדרים לאכול בהם ארוחת צהריים או ערב, או פשוט לשבת וליהנות ממשקה קר מול הנוף היפהפה של החוף והים.

מומלץ להביא איתכם מגבות, כובעים, קרם הגנה ומשקפי שמש על מנת להנות מהחוף בצורה נוחה ובטוחה. כמו כן, אם אתם מתכננים להישאר עד הערב, כדאי להביא בגדים חמים יותר.

פלאיה באקוצ'ו הוא חוף נקי ומטופח, וחשוב לשמור על הניקיון ולאסוף את כל הפסולת. הקפידו לשמור על הטבע ולסייע בשמירה על יופיו של החוף.

הזמן הטוב ביותר לבקר בפלאיה באקוצ'ו הוא בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים המאוחרות, כאשר השמש אינה חזקה מדי והחוף פחות עמוס. אלו השעות בהן תוכלו להנות מהשלווה ומהיופי של החוף בצורה הטובה ביותר.

פלאיה באקוצ'ו הוא חוף יפיפה ושליו המציע חוויית חוף מושלמת בפוארטו אסקונדידו. עם חוף רחב, נופים מרהיבים ופעילויות ייחודיות כמו שחרור צבי ים, החוף מתאים למי שמחפש מקום להירגע, להנות מהטבע ולהתנתק מהשגרה. בין אם אתם מחפשים יום רגוע על החול הזהוב, שחייה במים הצלולים או חוויה ייחודית של שחרור צבי ים, פלאיה באקוצ'ו הוא היעד המושלם עבורכם.

פעילויות נוספות

מלבד גלישה, פוארטו אסקונדידו מציעה מגוון פעילויות נוספות:

סיורי טבע וצפרות

האזור מסביב לפוארטו אסקונדידו עשיר בטבע ובחי. ניתן לצאת לסיורי צפרות בלאגונת מניאלטפק (Laguna de Manialtepec), שם ניתן לצפות בעופות מים רבים ולהנות משיט במים הרגועים.

שנורקלינג וצלילה

חופי פוארטו אסקונדידו מציעים גם אפשרויות לשנורקלינג וצלילה במים צלולים, בהם ניתן לראות מגוון רחב של דגים צבעוניים ואלמוגים.

קניות ואמנות מקומית

בפוארטו אסקונדידו יש שוק מקומי תוסס, בו ניתן למצוא מוצרי אמנות מקומית, תכשיטים בעבודת יד ומזכרות מיוחדות. בנוסף, ניתן למצוא חנויות המציעות בגדים ומוצרים אופנתיים.

מטבח מקומי

המטבח של פוארטו אסקונדידו מושפע מהמטבח האואחקי המסורתי. מומלץ לטעום את המנות המקומיות כמו מול (Mole), תבשיל עשיר ומתובל, וטאקו עם דגים טריים. כמו כן, האזור ידוע בקפה המקומי המצויין ובמשקאות מסורתיים כמו מזקל (Mezcal).

פוארטו אסקונדידו היא יעד תיירותי ייחודי המציע שילוב של טבע מרהיב, תרבות עשירה ופעילויות מגוונות. בין אם אתם גולשי גלים מנוסים, אוהבי טבע או סתם מחפשים מקום להירגע ולהנות, פוארטו אסקונדידו הוא המקום המושלם עבורכם. בקרו בעיירה והתרשמו בעצמכם מהיופי והקסם של "הנמל הנסתר" של

הוסף תגובה