פארק "שער הזהב", סן פרנסיסקו (ארצות הברית)- The Golden Gate Park

פארק "שער הזהב", סן פרנסיסקו (ארצות הברית)- The Golden Gate Park

פארק שער הזהב – מידע כללי
פארק "שער הזהב" הוא פארק עירוני גדול המצוי בלב ליבה של העיר סן פרנסיסקו (San Francisco) שבמדינת קליפורניה בחופה המערבי של ארצות הברית. הפארק רחב הידיים משתרע על פני שטח עצום (בקנה מידה עירוני) של 4.12 קמ"ר. הפארק בנוי בצורה מלבנית מסותתת ומדויקת ונראה ממש כפנינה ירוקה בלב ליבו של הכרך האורבאני הסואן של סאן פרנסיסקו, ובכך מהווה מעין "ריאה ירוקה" ואיזור בילוי מועדף על תושבי האזור והתיירים הרבים הפוקדים את סן פרנסיסקו כאחת הערים המתוירות והפופולאריות בקרב תיירים במדינת קליפורניה בפרט ובחופה המערבי של ארצות הברית בכלל.

פארק "שער הזהב" זכה זה מכבר במקום השלישי בתחרות הפארקים הפופולאריים בארצות הברית והוא הולם ללא ספק את התואר המכובד והאהוב. מעבר להיותו פופולארי ואהוב כל כך, פארק שער הזהב נחשב גם לאחר הפארקים העירוניים הוותיקים באזור שכן בנייתו החלה כבר בשנות ה-60 של המאה ה-19 במסגרת ניסיון של תושבי סן פרנסיסקו לספק תשובה הולמת לסנטראל פארק- שהוא ה"ריאה הירוקה" של ניו יורק שכבר הייתה באותם ימים כרך סואן ומרכזי בחופה המזרחי של ארצות הברית. בתחילת הדרך ניטעו בפרק 60,000 עצים שלימים מספרם הוכפל והיום ניתן למצוא בפארק מעל ל-150,000 עצים מסוגים וזנים שונים שצובעים את סן פרנסיסקו בצבעי ירוק נפלאים שמשווים לה חן ייחודי, מעין פיסת טבע בלב העיר.

פארק "שער הזהב"- מה לראות ומה לעשות?
פארק עשר הזהב עמוס באטרקציות והצעות לבילויי להמוני התיירים שגודשים אותו לאורך כל ימות השנה. מעבר להיותו פארק ירוק עמוס בעצים שמהווה אתר התכנסות ובילוי לתושבי המקום בעיקר בשבתות וחגים ישנם גם לא מעט אתרים ייחודיים ואזורי בילוי מגוונים המציעים שלל פעילויות ואזורי טיול נפלאים לכל הגילאים.

גן התה היפני (Japanese Tea Party)– רבים מדרגים את גן התה היפני בתור אחת האטרקציות האהובות ביותר באזור פארק "שער הזהב". הגן נבנה בשנת 1894 ומתפרש על 20,000 מטרים רבועים הבנויים בסגנון יפני מסורתי. הגן נחשב גם כ"גן היפני הציבורי" הראשון בארצות הברית. הגן כולל מבנים יפניים מסורתיים כמו פגודות עץ נפלאות המעוצבות בקפידה על פי מיטב המסורת היפנית, גשרים, פסלים יפניים, פינות חמד ובית תה יפני מסורתי בו ניתן לשתות תה יפני אמיתי ולטעום עוגיות מזל.

מוזיאון דה יאנג (De Young Museum)– מוזיאון דה יאנג לאומנות הוא המוזיאון העתיק ביותר בסן פרנסיסקו. מוזיאון דה יאנג ששופץ ונפתח מחדש לקהל בשנת 2005 מכיל תערוכות קבועות ומתחלפות של אומנות אמריקאית בשילוב עם תערוכות של מגוון יצירות אומנות מתקופות שונות ומארצות שונות בעולם. ניתן למצוא במקום ציורים של מיטב הציירים האמריקאיים, תערוכות של אומנות אפריקאית, תערוכת תחפושות ותלבושות מסורתיות ממקומות שונים ואזוטריים בעולם ועוד.

אצטדיון קזאר (Kezar Stadium)– אצטדיון קזאר ממוקם בקצה הדרום מזרחי של פארק "שער הזהב" ומכיל 10,000 מקומות ישיבה. האצטדיון נבנה בשנות ה-20 של המאה ה-20 ונחנך בשנת 1925. כשנפתח לקהל בשנות ה-20 מנה האצטדיון 59,000 מקומות והוא היה לאחד האצטדיונים הגדולים באזור, עם זאת האצטדיון הישן פורק בשנת 1989 שופץ ולמעשה נבנה מחדש מהייסוד כאצטדיון מודרני וחדיש המכיל כיום כמות נמוכה יותר של מקומות ישיבה, אך הותאם לסטנדרטים המודרניים של אצטדיונים בארצות הברית. כיום מהווה האצטדיון אכסניה לאירוח תחרויות ספורט מקומיות וכאצטדיון בית של קבוצות כדורגל ופוטבול מקומיות.

חממת הפרחים (Conservatory Of Flowers)– חממת הפרחים נחשבת לאחת מחממות הפרחים הגדולות, המפורסמות והוותיקות בעולם. היא נפתחה לקהל הרחב שבנת 1879 והיא נחשבת כאהובה במיוחד על המוני התיירים הפוקדים את פארק "שער הזהב" היא בנויה משילוב של עץ, וזכוכית המאפשרות יצירת תנאי אקלים ייחודיים ומשתנים בכל אחת מ-4 מבני השימור בהם מטופחים לא פחות מ-1700 זנים שונים של צמחים מיוחדים הגדלים במקום בחלוקה לארבעה אזורי אקלים תוך הקפדה על פרמטרים של טמפרטורה ולחות משתנים.

גן הוורדים (Rose Garden)– גן הוורדים תוכנן ועוצב בשנת 1961 ופתח לקהל הרחב בשנות ה-60. הוא מכיל זנים רבים של וורדים בצבעים שונים ומגוונים. הטיול בפארק גן הוורדים הוא חוויה נפלאה וריחנית במיוחד.

האקדמיה למדעים של קליפורניה (California Academy Of Sciences)– האקדמיה למדעים של קליפורניה נפתחה לקהל במתכונתה הנוכחית בשנת 2008 וכוללת מספר מבנים חדשים ומעוצבים הכוללים סוגים שונים של מדעים ותחומי מחקר מרתקים בתחום הבוטניקה, הביולוגיה, הזואולוגיה וההיסטוריה של הטבע. הביקור במתחם האקדמיה הוא אטרקציה נפלאה לחובבי הטבע מכל הגילאים- מקטנים עד גדולים ימצאו בו תחומי עניין מרתקים וגילויים חדשים ומסעירים.
 

 



הוסף תגובה