פארק הדינוזאורים הפרובינציאלי, קנדה

פארק הדינוזאורים הפרובינציאלי, קנדה

פארק הדינוזאורים הפרובינציאלי – מידע כללי
פארק הדינוזאורים הוא אחד האזורים המרהיבים ביופיים בפרובינציית אלברטה בדרום מערב קנדה. הוא ממוקם כ-200 קילומטרים דרומית מזרחית לקלגרי (העיר הגדולה ביותר בפרובינציית אלברטה) והוא אחד מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר באזור עבור תיירים וסקרנים רבים הפוקדים אותו ובאים להתרשם מהמייצגים והממצאים הארכיאולוגים מתקופות פרה היסטוריות קדומות הפזורים בו על פני שטח עצום.

הפארק הוכרז בשנת 1979 כאתר מורשת עולמית מטעם ארגון אונסק"ו של האום והוא נחשב עד היום כשטח בו נמצאה כמות המאובנים הגדולה ביותר של דינוזאורים מתקופות פרה היסטוריות שמתוארכות לתקופות של לפני 75 מליון שנים. המאובנים הפזורים ברחבי הפארק נחשבים למאובנים מתקופה יחסית מאוחרת של הדינוזאורים שחיו בעשרת מיליוני השנים שקדמו להיעלמותם המסתורית המתוארכת לתקופה של לפני 65 מליון שנים.

ברחבי הפארק נמצאו לאורך השנים מאובנים רבים של דינוזאורים ענקיים ובעלי חיים פרהיסטוריים בגדלים שונים (החל מיונקים ענקיים וכלה ביצורים מיקרוסקופים קטנים) צורות חיים קדומות ועוד. חלקם נמצאים כיום במוזיאון טיירל המלכותי לדינוזאורים (Royal Tyrrell Museum) המצוי בקרבת מקום ואחרים מפוזרים במוזיאונים ארכיאולוגים ופרה היסטוריים שונים ברחבי העולם.

פארק הדינוזאורים ממוקם בעמק נהר האייל האדום (Red Deer River), כ-100 קילומטרים צפונית לפארק הדינוזאורים עצמו הוקם בשנת 1985 מוזיאון טרייל המלכותי לדינוזאורים שכיום אוצר בתוכו את כל הממצאים ההיסטוריים המרשימים ממשיכים להתגלות בשטח מידי שנה ככל שמעמיקים ומרחיבים את החפירות במקום. שטח הפארק הפתוח כיום לקהל מוגבל ורק חלקים קטנים ממנו נגישים לציבור. חלקים אחרים הנמצאים עדיין בתהליכי חשיפה של הקרקע וגילוי מאובנים הטמונים במקום סגורים על מנת להגן על אוצרות הטבע הפרה היסטוריים.

אחת מהדרכים היפות באזור עמק נהר הצבי האדום הוא כביש "נתיב הדינוזאורים" (Dinosaur Trill) זהו כביש שמספרו 838 החוצה את העמק ומאפשר לנוסעים בו את ההרגשה כאילו חזרו כמה עשרות מיליוני שנים לאחור. עם קצת דמיון והרבה רצון תוכלו להרגיש כאילו אתם נוסעים ומוקפים בדינוזאורים מתקופות פרה היסטוריות מוקדמות. ההרים, הגיאולוגיה והטופוגרפיה של השטח נראים באמת כאילו הוצאו ממש עכשיו מדפי ההיסטוריה הנושנים של עידן הדינוזאורים הקדום.

הסיור בפארק הדינוזאורים הוא ללא ספק חוויה מרשימה ומיוחדת לכל המשפחה. אם אתם מטיילים עם ילדים מומלץ לשלב במקביל לנסיעה גם צפייה באחד מסרטי הדינוזאורים הטובים שהפיקה הוליווד בשנים האחרונות (הסרט "דינוזאור" של אולפני דיסני או הסרט פארק היורה של סטיבן שפילברג) היכולת לראות את חיי הדינוזאורים בצבעים תמחיש עבור הילדים את עוצמת החוויה והביקור באזור פארק הדינוזאורים בהווה ותקל עליהם את היכולת לדמיין את העבר.

באזור מוזיאון הדינוזאורים ישנן הרבה תצוגות שמנסות לגרות את הדמיון בקרב מבוגרים וצעירים, באמצעות מוצגים ייחודיים ניתן לראות כיצד נראה השלד כיום וכיצד היה נראה הדינוזאור בעבר, כמוכן ישנן פינות יצירה לילדים, מופעי דינוזאורים משעשעים והכל על מנת להפוך את מלאכת הדמיון של החיים לפני 75 מליון שנה לקלה וברורה יותר עבור הילדים.

 

הוסף תגובה