פאי, תאילנד – Pai, Thailand

פאי, תאילנד – Pai, Thailand

אם הגעתם לצפון תאילנד והתחלתם להרגיש בעומס של התיירים הישראלים, אתם רוצים להתרחק אך עדיין להישאר בצפון תאילנד המקסימה – פאי היא העיירה בשבילכם.

פאי היא עיירה קטנטנה בצפון תאילנד, המורכבת מ-4 רחובות ראשיים, כמה רחובות צדדיים והרבה שבילי עפר מסביב לעיירה. המגיעים לפאי לרוב מעוניינים להתרחק מהאווירה המאוד תיירותית של צפון תאילנד ובפאי הם מקבלים בדיוק את מה שהם מחפשים. בהתחלה קשה מאוד להבין מה יש לחפש בפאי ולפעמים מתאכזבים העיירה בהשוואה לשאר האזורים בצפון תאילנד, אך לאחר לילה אחד בדיוק כבר מוצאים בקלות את קסמה של פאי ומתחילים ליהנות.

בפאי עצמה אין יותר מידי מה לעשות מלבד כמה פאבים נחמדים ברחוב הראשי והעיירה עצמה "נסגרת" באופן יחסי מוקדם מאוד, לא תמצאו הצעות מסאז' רגליים וגוף עד השעות הקטנות של הלילה מכיוון שגם מכוני המסאז'ים נסגרים לכל המאוחר בשעה 01:00 לפנות בוקר. אך כל זאת לא משנה מכיוון שאת האטרקציות העיקריות שלכם בפאי (או יותר נכון מסביב לפאי, תוכלו למצוא דווקא בשעות היום).

אז אחרי שהתעוררתם מההלם הראשוני של חוסר האדם והמעש בעיקר, מבינים שאין ברירה אלא לשכור קטנוע (או נהג פרטי ליום אחד). כמובן שכמו בכל תאילנד מחירי השכרת הקטנועים מצחיקים ונעים בין 150 – 200 באט ליום בהתאם לנפח המנוע שאתם רוצים, סכום קטן נוסף לביטוח, שיעור של עשר דקות (למי שמעולם לא רכב על קטנוע/אופנוע) וקדימה לדרך.

באופן יחסי, לחסרי הניסיון בקטנועים, בטוח יותר להתחיל את הנסיעה הראשונה בפאי, מכיוון שהיא פחות הומת אדם וקטנועים ואין בעיה ללמוד את עיקרי הנהיגה בשביל צדדי כלשהו ללא מכוניות (שימו לב שבתאילנד נוהגים הפוך מאיתנו – בצד שמאל של הכביש).

לאחר שהשתלטתם על הנהיגה אפשר לקבל מפה של האטרקציות מסביב לפאי בכל אחד ממשרדי התיירות/משכירי הקטנועים ולצאת לדרך. מסביב לפאי יש מגוון רחב של כ-8 מפלים מהממים שונים, מהרות, חוות פילים ומכוני ספא רבים לחלקם תצטרכו ללכת קצת ברגל לאחר שהגעתם אליהם עם האופנועים ולחלקם תוכלו להגיע ממש עד שפת הנחל/המפל עם הקטנוע עצמו.

הנוף מסביב לפאי מדהים ביופיו וכמעט ריק מאדם. מומלץ לתכנן מראש את הטיול מסביב לפאי ולחלקו ליומיים שונים כדי להספיק ליהנות מן הנוף והחוויה. בשונה משאר תאילנד, בפאי, במרחקים קצרים מאוד מאטרקציה לאטרקציה תוכלו לנוע בקלות בעצמכם ולשלוט בקצב הטיול.

דרכי ההגעה לפאי יחסית פשוטות ולא מומלץ להגיע באופן עצמאי על קטנועים מאחר והדרך אל פאי קשה והררית מאוד. דרך צ'אנג מאי או מה הונג סון (Mae Hong Son) תוכלו לקחת אוטובוס או מיניבוס במחירים הנעים בין 60 ל90 באט לאדם ומגיעים תוך 3-4 שעות בלבד.

הלינה בפאי פשוטה יותר ומלבד מספר מקומות ספציפיים הגווסט-האוסים שם ברמה נמוכה יותר מהאזורים המתויירים יותר בתאילנד. לינה בגווסט האוס ממוצע תעלה בין 500-600 באט ותכיל מזגן ולעיתים מיני-בר.

קישורים שימושיים

מפת העיירה

מפת אטרקציות מסביב לפאי

הוסף תגובה