עמק ספיטי, צפון הודו

עמק ספיטי, צפון הודו

עמק יפה ומיוחד בצפון מזרח מדינת הימצ'ל פראדש שבצפון הודו. 'ספיטי' הוא השם המשמש לציון העמק, הנהר שזורם בו, שם העם היושב במקום ושם השפה המדוברת בעמק.

העמק הוא מדבר גבוה – בצל גשם. ענני הגשם הבאים מהאוקיאנוס ההודי שבדרום, נחסמים על ידי רכס ההימלאיה האדיר – Great Himalayan Range ומורידים את כל הגשם בשיפוליו הדרומיים של הרכס.

מדבר אלפיני זה מחובר לעולם בארבעת חודשי הקיץ. עם בוא הסתיו והשלג למעברי ההרים, נכנסים תושביו הבודהיסטים לבידוד ומנותקים משאר חלקי העולם כ- 8 חודשים בשנה.

מומלץ לבקר ב"מנזר טאבו", מתחם גדול עם 9 מקדשים, אשר נשתמרו בו ציורי קיר בני 1000 שנים על קירות הבוץ. המקום נחשב למנזר הפעיל העתיק ביותר בהודו. במנזר "קי"Ki Monastery" ,", המנזר הגדול והחשוב ביותר בעמק ספיטי כיום. ובמנזר דנקר – "Dhankar Gompa" העתיק היושב על מצוק מרשים.

בעמק ספיטי נמצאים כפרים גבוהים ביותר (4,200 מ' ואף יותר), הנחשבים להתיישבויות הגבוהות בעולם.

בירת העמק היא העיירה קאזה, שיכולה להוות בסיס טוב לטיולים באזור. מי שמתכוון להמשיך מספיטי לעמק קינור, צריך להוציא אישור מיוחד לכך בקאזה.

אל עמק ספיטי ניתן להגיע בנסיעה נוחה ומדדורגת יפה מבחינת הגבהים, מעמק קינור. מכיוון שעוברים מאד קרוב לגבול עם טיבט (הכבושה על ידי סין) יש להוציא אישור מעבר מיוחד ב"רקונג- פאו" – בירת קינור.

ניתן להגיע לספיטי גם ממנאלי (פחות מומלץ בגלל הקפיצה הלא מדורגת לגבהים). או מלדאק (יומיים נסיעה).

דורון בן חיים
לגעת בהודו
www.lagaatbehodu.com
lagaatbehodu@gmail.com

הוסף תגובה