סנטיאגו דה קובה, קובה – Santiago de Cuba

סנטיאגו דה קובה, קובה – Santiago de Cuba

סנטיאגו דה קובה היא העיר השנייה בגודלה בקובה (אחרי הבירה הוואנה), היא מרוחקת מהוואנה הבירה 900 ק"מ ועל כן שונה ממנה מאוד ומהווה ללא ספק "מתחרתה הראויה" בכל הקשור לתרבות, בילויים, אתרים, מורשת, היסטוריה ובעצם בכל תחומי החיים.

סנטיאגו דה קובה, המצויה לחופיה הקריביים של קובה היא עיר קריבית טיפוסית. האווירה הקריבית השוקקת בה עוצבה בעיקר על ידי מהגרים צרפתים ומקומיים מהאיטי שהיגרו אליה במאה ה-19 לאחר כיבושה של האיטי. רבים היגרו לקובה על מנת להתחיל שם בחייהם החדשים והקימו את ביתם ועסקיהם בין היתר בסנטיאגו דה קובה. לא מעט עבדים הובבו לכאן מהאיטי וג'מייקה השכנות מה שהופך את רוב אוכלוסייתה של סנטיאגו דה קובה כיום לקובנים שחורים מה שתורם עוד רובד לאווירה הקריבית הייחודית האופפת את העיר.

העיר מהווה מרכז תרבותי והיסטורי חשוב לעם הקובני. בעיר נמצאים כמה מהשרידים העתיקים ביותר להתיישבות באזור. יש כאן מבנים מהעתיקים ביותר שקיימים כיום ברחבי המדינה, ארמונות ובתים של ראשוני המתיישבים על האי וגם מצודת בקאסטיו דל מורו ממנה הגנו תושבי סנטיאגו דה קובה על עירם מפני מתקפות חוזרות ונשנות של שודדי הים הקריביים שאיימו לפגע בנמלי העיר ובסירות השטות באזור. מבחינה היסטורית הייתה זו סנטיאגו דה קובה ממנה החלה המהפכה הקובנית שהביאה לסיום משטרו הטוטליטרי של בטיסטה ועל כן זוכה היא לזכות ראשונים ולתשומת לב רבה מבחינת חשיבותה ההיסטורית והתרבותית בה היא מעפילה במובנים מסוימים על הבירה הוואנה.

סנטיאגו דה קובה היא עיר יפה וקלאסית מאוד. כמו בכל ערי קובה גם בסנטיאגו יש תחושה שהזמן עצר מלכת. הרחובות המעוצבים בצורה מסוגננת וקלאסית כאילו לא חלפו מאה שנה מאז תחילת המאה העשרים. המכוניות העתיקות הנוסעות ברחוב תורמות אף הן לאווירת ה"מסע בזמן" האופפת את הטיול ברחובותיה של העיר.

יש כאן לא מעט מרכזי תרבות ופולקלור קובניים מקומיים על טהרת מוסיקת הסלסה הקובנית הסוחפת, הסיגרים הקובניים המשובחים, קוקטל המוחיטו וה"קובה ליברה" והמסעדות המקומיות הנהדרות. כמעט מכל פינה בוקעת מוסיקה מסורתית נהדרת ולעת ערב לובשת העיר חג- המועדונים נפתחים, הפאבים מגישים את מיטב המשקאות והאווירה- קרנבל קובני אמיתי.

הוסף תגובה