סנטה קלרה, קובה – Santa Clara

סנטה קלרה, קובה – Santa Clara

סנטה קלרה היא אחת הערים הגדולות ביותר בקובה. העיר הממוקמת במערב המדינה בעלת ערך חשוב במהפכה הקובנית והיא הייתה לאחד מסמליה הגדולים והחשובים של המהפכה הקובנית של שנות השישים במאה העשרים.

סנטה קלרה הפכה במרוצת השנים למוקד עניין עבור כל מעריצי המהפכן צ'ה גווארה אשר קבור בעיר זאת וכאן קיים את אחד מהקרבות המפורסמים והיודעים ביותר שלו בשנת 1958 כאשר הכריע עם צבא המורדים שלו את גורל המהפכה והכניע את חייליו של בטיסטה הרודן תוך השתלטותם על רכבת עמוסת כלי נשק וציוד. הכיבוש של סנטה קלרה התבצע למעשה על אנשיו של צ'ה גווארה ללא כל התנגדות מצד הכוחות הלוחמים של בטיסטה שהיו כבר שבורים מרצף הקרבות.

הקרב על סנטה קלרה היה אבן דרך משמעותית ולמעשה חרץ את גורלה של תקופת שלטונו של בטיסטה וסלל את דרכו של פידל קאסטרו לשלטון בקובה, דבר שמיתג את סנטה קלרה בתור אחת הערים החשובות במהלך שלטונו של פידל.

המוני המעריצים של צ'ה גווארה לא מוותרים על ביקור בקברו כמו גם במונומנט המפואר שהוקם לזכרו בכיכר מרכזית בעיר (Monumento Ernesto Che Guevara). לא תמיד היה צ'ה גווארה קבור על אדמתה של קובה. רק בשנת 1997 הוצאו עצמותיו מקבר האחים בו היה קבור עם לוחמיו והובאו לקבורה מכובדת בסמוך לאנדרטה שהוקמה לזכרו בסנטה קלרה. במקום דולקת "אש תמיד" אותה הדליק הנשיא פידל קאסטרו בעת ההלוויה הרשמית שהתקיימה למהפכן בשנת 1997.

בסמוך למונומנט ולקברו של צ'ה גווארה קיים מוזיאון אודות המהפכן ואודות קרב סנטה קלרה שהפך למפורסם וידוע בהיסטוריה ובמורשת הקובנית. ברחבי העיר פזורים עוד לא מעט אתרים שמציינים ציוני דרך במהלך הקרב והמערכה לשחרור קובה כולה. תוכלו לבקר בכולם אם חפצה בכך נפשכם, אך רוב המטיילים חותמים את ביקורם באזור אנדרטת צ'ה גווארה וממשיכים לנקודות העניין האחרות ברחבי קובה.

תחבורה– אל סנטה קלרה ניתן להגיע באמצעות קווי תחבורה סדירים המחברים אותה עם ערים מרכזיות ברחבי קובה כמו גם באמצעות רכבת מהערים הגדולות- מהוואנה במזרח ועד לסנטיאגו דה קובה במערב.

הוסף תגובה