סן קריסטובל דה לאס קסאס, מקסיקו – San Cristobal de las Casas

סן קריסטובל דה לאס קסאס, מקסיקו – San Cristobal de las Casas

סן קריסטובל היא עיירת שוק מרהיבה המושכת אליה תיירים רבים המבקרים במקסיקו על אף שאינה נמנית בין אתרי התיירות המובלים לחופי מקסיקו, במדינת יוקטן. סן קריסטובל היא דווקא עיירת הרים קולוניאליסטית ומסורתית מאוד המצויה בין יערות והרים המקיפים אותה במדינת צ'יפאס ולמעשה היא הייתה הבירה הראשונה של מדינה זו כבר לפני שנים רבות.

סן קריסטובל כיום היא מוקד עליה לרגל לתיירים רבים הרוצים לחוות את מקסיקו "האמיתית" ו"המסורתית". המירכאות הכפולות חשובות כאן משום שבשנים האחרונות סן קריסטובל עברה מהפיכה תיירותית משמעותית וכבר פחות אוטנטית מבעבר, אך עדיין ניתן למצוא בה לא מעט בני שבטים מסורתיים המוכרים בה את מרכולתם ואת מלאכות ידיהם המרהיבות בשווקים הפתוחים של העיר כמו גם בשוק האומנים המצוי בכיכר המרכזית והוא שוק מקורה ומאורגן מאוד.

סן קריסטובל היא עיר קולוניאלית אופיינית וקלאסית. היא סובבת סביב כיכר מרכזית, יש בה בתים קטנים וצבעוניים עם רחובות צרים וסמטאות מרוצפות באבנים משתלבות. יש בה מספר כנסיות ואף קתדראלה גדולה ומרשימה הניצבת ליד הכיכר המרכזית. בכיכר המרכזית תוכלו לחזות במראה ספק עצוב ספק אוטנטי של עשרות בנות אינדיאניות צעירות המוכרות את מרכולתן: לרוב צמידים, בובות ומלאכות יד. הן יתחננו למעט כסף – שימו לב שאם תתנו לאחת מהן יעוטו עליכם כל השאר ולא תוכלו לרכוש צמידים מכולן- אחרי הכל כמה צמידים אדם אחד צריך…

השוק האינדיאני לאומנויות המתקיים בסופי שבוע בעיר הוא אחד המקומות היפים ביותר במקסיקו לקנייה של מוצרי אומנות ומלאכות יד. המראה המלבב של אינדיאניות מסורתיות עם צמות שזורות בסרטים בשלל צבעים המוכרות את מרכולתן ועובדות במקביל על מלאכות היד הבאות שלהן שוות את הכל- גם אם כלל לא תכננתם לקנות שום דבר. (למרות שרוב הישראלים לא מצליחים לעמוד בפיתוי)

מסן קריסטובל יציעו לכם לא מעט סוכנויות תיירים טיולים יומיים לקניון דל סומידרו הסמוך לעיר ולערים סן חואן צ'אמולה וסן לורנסו סינקטאן. הטיול לקניון מורכב מהסעה עד לאזור ושיט בקניון המרשים ובלגונות היפות שלו (שימו לב שרוב סוכנויות המטיילים יציגו לכם תמונות של לגונות כחולות מרהיבות- הנוף האמיתי קצת פחות כחול אך עדיין מרשים מאוד). הביקור בכפרים השבטיים נותן אפשרות לביקור וצפייה באורך החיים המסורתי של אנשי ההרים של מקסיקו המשמרים את אורח חייהם כפי שהיה לפני מאות ואלפי שנים.

לצד החיים המסורתיים בסן קריסטובל עם רדת החשיכה היא מתעוררת לחיים. בעיר יש לא מעט בתי קפה, פאבים ומועדונים בהם תוכלו ליהנות ממופעי סלסה וריקודים לטיניים לצלילי תזמורת חיה ורקדניות (חוויה נהדרת!) פאבים מעולים המציעים את מגוון הבירות המקומיות וגם לא מעט מסעדות ובתי קפה שמציעים אוכל מקסיקני מעולה כמו גם אוכל לטיני מכל מדינות מרכז ודרום אמריקה.

התחבורה

הטובה ביותר בסן קריסטובל היא הרגליים. העיר לא גדולה ועל כן רוב הטיול בעיר יכול להיעשות ברגל. וודאו שבחרתם לעצמכם הוסטל שאינו רחוק מידי מממרכז העיר וכיכר השוק ואז כל האטרקציות התיירותיות יהיו במרחק הליכה מכם. סן קריסטובל נחשבת ליעד תיירותי מאוד בקרב המטיילים במקסיקו ועל כן יש אליה וממנה תחבורה למגוון יעדים וערים גדולות במקסיקו. ישנן חברות אוטובוסים רבות שמקיימות קווים תיירותיים לפלנקה (למגיעים מאזור גואטמאלה), קנקון (הנמצאת באזור החופים של מדינת יוקטן) ועוד.

לינה

בסן קריסטובל גם היא לא משימה מסובכת במיוחד. עם הירידה בתחנה המרכזית יעוטו עליכם לא מעט בעלי הוסטלים שיציעו לכם "מבצעים מטורפים וחסרי תקדים" חלקם יפנו אליכם גם בעברית. אל תתפתו, קחו מהם את הפליירים וחפשו הוסטל בעצמכם. העיר מלאה בהוסטלים מעולים במחירים נוחים. חלק מההוסטלים גם מנוהלים על ידי ישראלים אך הם אינם ההוסטלים המשובחים במיוחד. מה שחשוב הוא שלא תתרחקו ממרכז העיר על מנת שתוכלו לטייל בעיר ברגל ולא להסתמך על מוניות.

הוסף תגובה