סן פדרו לה לגונה, גואטמלה – San Pedro La Laguna

סן פדרו לה לגונה, גואטמלה – San Pedro La Laguna

סן פדרו לה לגונה או בשמה היותר מוכר "סן פדרו" היא עיר קטנה לשפת אגם הטיטלאן שהוא אחד האגמים היפים והמרשימים בגואטמלה המושך אליו מטיילים רבים ונחשב לאחד האתרים שחייבים לראות בגואטמלה.

בשל מרכזיותו של אגם הטיטלאן על מפת התיירות של גואטמלה הכפרים הסובבים אותו הפכו לכפרים תיירותיים מאוד אשר עיקר עיסוקם הוא תיירות (הוסטלים, מסעדות וכו'). סן פדרו הפכה במרוצת השנים האחרונות לאחת הערים האהובות ביותר עבור ישראלים ורבים משתקעים בה למספר לא מועט של ימים (ולפעמים שוכחים לעזוב). סן פדרו היא קטנה הרבה יותר מאשר פנחצ'ל (העיר הגדולה לשפת האגם) והאווירה בה נעימה וטובה הרבה יותר.

הישראלים "כבשו" את סן פדרו באופן חד משמעי. לאורך כל ימות השנה מאות ישראלים גודשים את העיר המנומנמת והופכים אותה לפסטיבל אחד שלם. אומנם, ואת זה חשוב לציין, עם גלי הישראלים מגיעים גם גלי "ישראליאדה" שלהם השפעות קצת פחות נחמדות, אך מי שאוהב ונהנה מוזמן…

התיירות בעיר שוקקת מאוד, הרחוב המרכזי (ויש אחד כזה) הוא הקרוב ביותר לשפת האגם המקסים שהוא למעשה לוע של הר געש רדום (ומכאן שטמפרטורת המים שלו חמימה ונעימה). לאורך הרחוב הראשי מצויים המון הוסטלים נפלאים, נסו למצוא לעצמכם הוסטל שצופה אל האגם, יש כאלו שהמרפסות ממש נושקות לשפת האגם וכך הרווחתם "בקתה על המים". המיקום הקרוב לאגם לא בהכרח יקר יותר ולכן מומלץ למצוא הוסטל נעים. אחד ההוסטלים היפים והמומלצים הוא "הוטל מריה הלנה", ההוסטל מצטיין בחדריו הנקיים והחדשים הצופים אל האגם בצורה פשוט מושלמת!

לאורך שעות היום ניתן להשכיר סירות קאנו וקיאקים על מנת לחתור אל מרכז האגם וליהנות ממימיו הנפלאים. ניתן לטייל לאורך הרחוב הראשי ולהתרשם ממרכולתם של המקומיים העוסקים במלאכות יד מסורתיות, לנסוע בסירת מנוע (אוטובוס על האגם) לעיר הגדולה- פנחצ'ל וגם לצאת למספר טראקים נפלאים באזור, ביניהם טיפוס על וולקן סן פדרו- הר געש רדום אליו ניתן לצאת בליווי מדריך מקומי, או לצאת לטרק של מספר ימים של הקפת אגם הטיטלאן היוצא מסן פדרו.

עם רדת הלילה לובשת סן פדרו פנים אחרות, המוני ישראלים יוצאים למועדוני הטראנס והטכנו הפזורים לאורך הרחוב הראשי. הסמים נגישים מאוד ברחבי העיר והמשטרה מעלימה עין. סוחרי הסמים פועלים בה כמעט באין מפריע לשמחתם של התיירים שהפכו את המקום "לבירת הסמים של האזור". גם לאורך היום תתקלו בסוחרי סמים או סתם מקומיים שיציעו לכם סמים (גם בעברית). מומלץ כמובן שלא לקנות מהם, אך דעו שהעישון שכיח מאוד במקום על אף שנחשב לא חוקי ברחבי גואטמלה.

לאורך הרחוב הראשי פזורות לא מעט מסעדות שמוכרות אוכל מסורתי מקומי כמו גם אוכל פופולארי מכל העולם ואפילו מסעדה אחת של ישראלים שמוכרת בורקס וג'חנון.

ההגעה לסן פדרו מתאפשרת בדרך כלל ב"שאטל" (מעין מונית שירות) מאנטיגואה. השאטלים יוצאים מאנטיגואה מידי יום וההרשמה לשאטלים נעשית יום לפניכן בכל אחת מסוכנויות הטיולים בעיר.

הוסף תגובה