סן אנטוניו, טקסס

סן אנטוניו, טקסס

סן אנטוניו- כרטיס ביקור

שם: סן אנטוניו (San Antonio)
מדינה: טקסס (ארצות הברית)
מחוז: בקסאר
שטח: 1067 קמ"ר
אוכלוסיה: 1,386,000 נפש
שפה: אנגלית, ספרדית
מטבע: דולר אמריקני

סן אנטוניו – מידע כללי

סו אנטוניו היא העיר השנייה בגדולה במדינת טקסס (לאחר העיר יוסטון) ונחשבת לאחת הערים הגדולות ביותר בארצות הברית כולה. היא נמצאת בחלקה הדרומי של מדינת טקסס ונחשבת למקוד משיכה לתיירים רבים המגיעים אליה מטקסס עצמה וממקסיקו השכנה. היא משלבת בתוכה מורשת היסטורית חשובה של האומה הטקסנית, מרכזי בילויים ותיירות מודרניים ומרכזי קניות אטרקטיביים עבור המוני התיירים שמגיעים לכאן ורוצים ליהנות ממנעמי המקום. באזור סן אנטוניו הוקם לפני שנים רבות האווטלט הראשון של טקסס אשר זכה וזוכה עד היום לפופולאריות עצומה על אף שכבר הוקמו יפים וגדולים ממנו. העיר סן אנטוניו הייתה ועודנה מרכז צבאי חשוב, יש בה לא מעט בסיסים צבאיים ומרכזים של צבא ארצות הברית ועל כן ניכרת בה תכונה של כוחות צבא גם בעיתות שלום ושגרה. ההתפתחות התיירותית של סן אנטוניו ידעה תנופה ניכרת בשנים האחרונות, מלונות רבים הוקמו בה בעיקר סביב אזור טיילת ה"ריבר ווק" ופארקי השעשועים שנפתחו בשטחה מושכים אליה תיירות פנים וחוץ רבה אשר מספרה עולה וגואה משנה לשנה.

סן אנטוניו – מה לראות ומה לעשות?

• טיילת "הריבר ווק" (The River Walk)– זוהי אחת מהנקודות המפורסמות ביותר בסן אנטוניו המושכת אליה תיירים ומבקרים מכל העולם. נראה שטיילת הריבר ווק היא ללא ספק אחת מסמליה החשובים של סן אנטוניו. מדובר על מעין "ונציה קטנה". הטיילת מלווה שורה של תעלות מים שהם למעשה מערכת סגורה של תעלות מלאכותיות שנחפרו באזור זה ושעל גדותיהם התפתחה תעשייה תיירותית נרחבת של בתי קפה, מסעדות, פאבים ובארים רובם בסגנון מקסיקני. האוכל שניתן לאכול באזור הריבר ווק הוא בעיקר אוכל מקסיקני ואוכל הנקרא TaxMax כלומר אוכל מעורב מקסיקני-טקסני. הטיול לאורך התעלות יפה בעיקר בשעות הערב ובעונת הקיץ. ניתן לשוט על התעלות בסירות מנוע וליהנות מבעלי החיים (ברווזים, ציפורים, ברבורים ועוד) השטים להנאתם בין התעלות.

• מבצר האלמו (The Alamo)– אחד מהמבנים החשובים בהיסטוריה הטקסנית הוא ללא ספק מבצר האלמו. המבנה שנראה היום כמו בית חד קומתי בסגנון החצרות המגודרות העתיקות היה בעבר מבצר חשוב ששמו נקשר במלחמת העצמאות של טקסס ושחרורה ממקסיקו אשר שלטה בה בעבר. במבצר האלמו שהיה מעוזם של המתיישבים האמריקאים הראשונים בטקסס התנהל קרב עקוב מדם שבו נרצחו מעל 400 לוחמים אמריקאים שנרצחו על ידי המקסיקנים המקומיים. הלוחמים האמריקאים שלחמו בעוז אל מול ההמון המקסיקני הזועם היוו קו הגנה חשוב שאפשר לצבא האמריקאי בראשותו של הגנרל יוסטון להתארגן ולצאת למלחמת חורמה במקסיקנים ולשחרר את טקסס כולה מידיהם של המקסיקנים. כיום האלמו הוא מוזדיאון היסטורי ואתר מורשת חשוב אליו עולים לרגל אזרחים מכל רחבי טקסס אשר גדלים ומתחנכים על סיפור הגבורה של לוחמי האלמו.

• "עולם המים" (Sea World)– פארק עולם המים הוא אחת האטרקציות המרכזיות של סן אנטוניו ושל טקס בכלל. עולם המים של סן אנטוניו הוא "פארק אח" לפארקי "עולם המים" האחרים המצויים בסן דייגו בחוף המערבי של ארצות הברית ובאורלנדו בחוף המזרחי. בפארק עולם המים תצוגה מרהיבה של בעלי חיים ימיים כמו דולפינים, אריות ים, לווייתנים מסוג "שאמו", כרישים, צבי ים, פינגווינים ועוד. במקום מתקיימים מופעי ראווה שונים של מאמני בעלי החיים לצד מתקני לונה פארק מלהיבים כמו רכבות הרים, מתקני אבובים ועוד.

• לונה פארק סיקס פלאגס (Six Flags)– עוד אטרקציה מרכזית בסן אנטוניו אך לא ייחודית לעיר זו הוא לונה פארק "סיקס פלאס" מרשת הפארקים של "סיקס פלאגס" הפרוסה בכל רחבי ארצות הברית. הפארקים של סיקס פלאגס מתמחים בעיקר במתקני שעשועים מאתגרים ומפחידים במיוחד כמו רכבות הרים מטורפות עמוסות פיתולים ולופים ומתקנים שמותחים עד כמעט קצה גבול היכולת את כוחות המשיכה והמהירות (ויש שיאמרו גם את כוחות הסבל האנושיים…). לחובבי ההרפתקאות ופארקי השעשועים מן הסוג המופרע במיוחד יהיה פארק סיקס פלאגס אטרקציה מלהיבה וכיפית במיוחד!

 

הוסף תגובה