סיאטל, ארצות הברית – Seattle

סיאטל, ארצות הברית – Seattle

סיאטל, על אף ששמה נקשר באפרוריות וגשם, זורחת תיירותית לאורך כל ימות השנה. נכון שהעיר אינה זוכה לימים רבים של שמש, נכון שהאקלים בה קריר וצפוני, אך אין הדבר אומר שהעיר אינה שוקקת ומלאה אטרקציות וחיי תרבות נפלאים שיכולים לספק חוויות תיירותיות נהדרות להמוני התיירים המבקרים בה לאורך כל ימות השנה.

סיאטל – כרטיס ביקור
שם: סיאטל
מדינה: וושינגטון
פדרציה: ארצות הברית
שטח: 369 קמ"ר
אוכלוסייה: 580,000 נפש
שפה: אנגלית
מטבע: דולר אמריקאי

סיאטל – מידע כללי
סיאטל היא עיר במדינת וושינגטון ונחשבת לעיר הגדולה ביותר בצפון מערב ארצות הברית. סיאטל נמצאת מרחק של 155 קילומטרים בלבד דרומית לגבול קנדה ארצות הברית מה שהופך את האקלים בה לקריר. העיר נפרשת לאורך הרים מושלגים התוחמים אותה ממזרח והרוחות הקרות המגיעות אליה מן הצפון המושלג של קנדה.

כאשר יושבה סיאטל על ידי המתיישבים הראשונים בשנת 1851 (המאה ה-19) נבחר לה שם מאוד מעניין- ניו יורק. סיאטל הייתה למעשה ניו-יורק של צפון מערב ארצות הברית, אך לאחר מכן על מנת לא להתחרות עם המדינה ניו-יורק ועם העיר ניו-יורק החליפו את שמה לסיאטל על שמו של הצ'יף נואה סיאטל שהיה הצ'יף של שני השבטים המקומיים שישבו באזור זה בטרם התיישב בה האדם הלבן.

סיאטל היא מרכז אקדמי חשוב ויש בה מספר אוניברסיטאות מהחשובות בארצות הברית. כמו כן תעשיית הקפה של סיאטל משגשגת ורשתות קפה כמו סטארבאקס החלו את דרכן המוצלחת מסנפים מעטים בעיר סיאטל שהתפשטו והפכו להיות הצלחה אמריקאית בינלאומית אדירה.

סיאטל – התמצאות
סיאטל, הנחשבת למדינה המערבית ביותר בארצות הברית, ממוקמת כאמור במדינת וושינגטון על שפת אגם וושינגטון המרהיב. תעלת הספינות של אגם וושינגטון הוא המחלק את העיר לשני חלקים מרכזיים האזור הצפוני והאזור הדרומי. בדרומה של העיר ממוקמות שכונות הדאונטאון הקפיטול היל (Capitol Hill) והקווין אן (Queen Anne) ובצפון ממוקם אזור יו דיסטריקט (U District). אזור דאונטאון סיאטל קל מאוד ונוח להתמצאות. מרכזו של האזור הוא בפיוניר סקוור אשר בסביבתו רוב אתרי התיירות המרכזיים והחשובים. מומלץ לבקר באזור זה ברגל וליהנות ממגוון האטרקציות שלעיר יש להציע.

סיאטל – תחבורה
סיאטל נוחה מאוד להתמצאות מבחינת תחבורה. אזור הדאונטאון של סיאטל (האזור הדרומי) מרושת כולו ברשת החשמליות של Seattle Trolley Tours. החשמליות נוסעות במהירות בין נקודות העניין החביבות על התיירים ועל כן מומלץ מאוד להיעזר בהן ולחסוך לעצמכם פקקים ועומסי תנועה רבים המאפיינים את סיאטל בשעות היום. בנוסף כמובן שדה תעופה בינלאומי ממוקם מחוץ לעיר ואוטובוסים מרושתים בפריסה מצוינת ונוחה בכל אזורי העיר, גם האזורים הנידחים יותר.

סיאטל – מה לראות ומה לעשות?
מגדל מחט החלל (Space Needle Tower)- אחד מסמלי ההיכר המפורסמים ביותר של סיאטל הוא בניין התצפית הבולט על פני קו הרקיע שלה. הבניין המתנשא לגובה של 184 מטרים נבנה בשנת 1982 לכבוד יריד אקספו העולמי לטכנולוגיה שנערך בעיר. מאז הוא כבר הפך להיות בן בית בסיאטל וממנו ידוע לכל ניתן לזכות בתצפית היפה ביותר על העיר ממעוף הציפור.כשמו כן הוא צר וארוך, ממש כמחט כאשר בקצהו העליון כדור "המשופד" על המחט. הכדור הוא נקודת התצפית ואף מסעדה יוקרתית מסתובבת. כך ניתן לשבת בארוחת ערב יוקרתית (ויקרה) וליהנות מהנוף המרהיב של קו הרקיע של סיאטל המסתובב בקצב איטי (אין חשש לבחילות) לאורך הארוחה. המחירים במסעדה מרקיעי שחקים כמעט כמו הרקיע הנמצא קרוב מאוד לסועדים- ראו הוזהרתם!

מוזיאון התעופה של סיאטל– אחת מהאטרקציות הנפלאות לכל המשפחה הוא מוזיאון התעופה של סיאטל. המוזיאון מגולל את סיפורה של ההיסטוריה של התעופה מתחילת הניסיונות הראשונים של האחים רייט, דרך המטוסים הראשונים, מטוסי הקרב הראשונים ששרתו את צבאות בעלות הברית במלחמות העולם ובשאר הקרבות ההיסטוריים וכלה בתחום חקר החלל- פיתוח תחנות החלל, המעבורות המתקדמות של נאס"א ועוד. הביקור מלא באטרקציות ומוצגים מרהיבים. המוזיאון רחב ידיים ומאכלס בתוכו כמות מרשימה של מטוסים שלמים בגודל טבעי.

טיולי טבע באגם וושינגטון– אגם וושינגטון שהוא הנכס הטבעי החשוב והמעניין ביותר המצוי באזור סיאטל מזמין את המטיילים מביניכם, אלו ששבעו מהנוף האורבאני המאפיין כל כך את הערים והמטרופולינים של ארצות הברית, לצאת לטיול בטבע אפילו מבלי לצאת את תחומי העיר. באזור הסובב את אגם וושינגטון ניתן למצוא פארקים נפלאים בהם עשרות מסלולי הליכה, מסלולי אופניים ומסלולי טיול לאורך החופים, פינות חמד וטבע נהדרות המציעות טיולים נפלאים של מספר שעות בהם נוטשים את העירוניות וטועמים לא מעט טבע יפיפה. פארקים מומלצים המציעים טיולי טבע בסיאטל הם בסווארד פארק (Seward Park), גרין לייק פארק (Green Lake Park), שביל האופניים ברק-גילמן טרייל (Burke-Gilman Trail) ועוד.

אתרי הסקי של סיאטל- בזכות מיקומה הצפוני, והאקלים הקריר שבה ישנם מספר אתרי סקי פופולאריים באזור סיאטל ההופכים להיות אטרקטיביים בעיר בעונת החורף. סיאטל שמספר ימי השמש בה מועטים מאוד קיבלה פיצוי הולם בדמות הרים מושלגים ואתרי סקי נפלאים. אתרי הסקי נמצאים בפרברים העוטפים את סיאטל במרחק נסיעה לא גדול (כשעה נסיעה). ניתן להגיע לאתרים הללו באמצעות רכב ובמידה ואין ברשותכם תוכלו להתעניין על מעין טיולים מאורגנים לאתרי הסקי היוצאים ממרכז סיאטל מידי יום ונקראים "אוטובוסי הסקי". ניתן לערוך טיולי יום לאזור הסקי ולחזור למרכז העיר לעת ערב.

שוק פייק פלייס (Pike Place Market)- אחד מאתרי התיירות האהובים והמוכרים ביותר בסיאטל הוא שוק פייק פלייס. השוק הוותיק (בן 100 שנים לפחות) הוא מהססגוניים והאהובים באזור. מידי בור מתמלא השוק בעשרות רבות של דוכנים המוכרים סחורה טרייה של דגים, פירות ים ויתר שרצים שנמשים בעיקר מאזור אגם וושינגטון. לצד הדגים כמובן גם פירות וירקות טריים ושאר מיני מצרכים אשר הסוחרים מוכרים בעיקר למקומיים שזהו מקום הקניות העדיף עליהם. לצד שוק הפירות והדגים תוכלו גם למצוא לא מעט דוכנים של אומנים המציעים את מרכולתם- תוצרי אומנות שונים, מלאכות יד וכד'. הסיור באזור מומלץ בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות של ימי החול בהם מתקיים מסחר ער. הביקור בשוק מעבר להיותו חוויה תיירותית נחמדה הוא גם חוויה תרבותית מעניינת, המפגש עם הרוכלים הציוריים כאילו יצאו מספרי האגדות מספקת חוויה מרגשת וחד-פעמית.

יו דיסטריקט (U District)- שכונת ה"יו דיסטריקט" המצויה מצפון לתעלת הספינות של אגם וושינגטון הוא האזור האוניברסיטאי-אקדמי של סיאטל. במקום מצוי קמפוס האוניברסיטה של סיאטל ושל מדינת וושינגטון והגנים הנפלאים המקיפים אותו. המקום מלא באווירה סטודנטיאלית צעירה, ישנם אזורי בילוי נפלאים ואווירה צעירה ותוססת. באזור האוניברסיטאי מומלץ לבקר בבמוזיאון ברק (Burke Museum) בו ניתן לחזות בתצוגת שלדי דינוזאורים משוחזרים מרשימה ובאזור הגנים הבוטאניים המציגים לראווה אלפי זנים ומינים של צמחים נדירים שהובאו לאזור ומטופחים בו לטובת התיירים, וכמובן לטובת המחקר האקדמי.

 





הוסף תגובה