סאפה, וייטנאם- Sapa

סאפה, וייטנאם- Sapa

סאפה הוא אזור ירוק ונפלא הנמצא מצפון להאנוי הבירה, אשר הפך בשנים האחרונות לאטרקציה תיירותית עבור מטיילים רבים בעיקר הודות לנופים הנפלאים הנשקפים בנקודה זו של וייטנאם והודות לשבטי ההרים הייחודיים החיים באזורים אלה.

סאפה נחשבת למוקד המשיכה של צפון וייטנאם עבור המטילים הרבים ומשם ניתן לצאת לסיורים וטיולים רגליים וממנועים בין כפרי השבטים הססגוניים של צפון המדינה.

בסופי שבוע עולים כל בני השבטים אל העיר המרכזית שם מתקיים יריד ושוק ססגוני בו הם מוכרים את מרכולתם, החל ממצרכי יסוד מוצרי מזון וירקות וכלה במלאכות יד ואומנויות מסורתיות ומקומיות.

סאפה נחשבת לאחד המקומות הרגועים והשלווים ביותר בוייטנאם, במרחק נסיעה של כ-9 שעות מן הבירה התוססת האנוי תוכלו למצוא את עצמם בעולם אחר, עולמה המסורתי של וייטנאם, זה שבו האוויר צלול, הנוף ירוק, והאנשים ססגוניים, מסורתיים ומסבירי פנים.

סאפה, כרטיס ביקור
שם: סאפה
מדינה: וייטנאם
מחוז: לאו צ'אי
אוכלוסייה: 140,000 נפש
מטבע: דונג
חשמל: 220 וולט
אקלים: החודשים החמים באזור סאפה הם יולי-אוגוסט בהם הטמפרטורות מטפסות עד כמעט 30 מעלות, בחודשים הקרים צונחות הטמפרטורות כמעט ל-0 מעלות. בחודשי הקיץ החמים מגיעה גם שיאה של עונת המונסונים ולכן הקיץ בסאפה כמו בוייטנאם כולה היא העונה הגשומה.

סאפה- תחבורה
רבים בוחרים להגיע לאזור סאפה בעזרת רכבת לילה מהאנוי הבירה. הרכבת נוחה למדי ויש בה קרונות שינה (שימו לב שחלקם אינם ממוזגים ועל כן אם אתם עושים נסיעה זו בעונת הקיץ החמה והמעיקה מומלץ להזמין מקומות מראש!). הנסיעה אורכת 9 שעות אשר חולפות במהירות ויש לציין שבנוחות מפתיעה. בתוך סאפה ניתן לשכור נהג שהוא גם מדריך מקומי אשר יוביל אתכם לטיול באזור הכפרים של בני שבטי ההרים הסובבים את העיירה המרכזית. זו ללא ספק הדרך לשלב גם ניידות וגם התמצאות בעת ובעונה אחת.

סאפה- מה לראות ומה לעשות
רבים התיירים המגיעים לסאפה מידי שנה על מנת להתרשם משבטי ההרים המסורתיים והססגוניים המקיפים בכפריהם את העיירה המרכזית. החשובים והמפורסמים שבשבטים הללו הם שבט המונג (Hamong) אשר הכפר שלו המכונה קט-קט (Cat-Cat) מצוי ממש בכניסה לסאפה ומרוחק ממנה 4 ק"מ של הליכה בלבד בשביל מתפתל אל עבר עמק יפיפה הביקור בקט-קט מתאים בתור טעימה ראשונה של בני שבטי ההרים הוייטנאמים. הירידה אל העמק של בני המונג לא קשה ומתפתלת בין שדות אורז וטראסות כמו שרואים בסרטים ובתמונות. תוכלו לראות את בני המונג מעבדים את אדמותיהם וסוחבים על גבם את משאות יבוליהם הכבדים. הדרך בעלה השביל קצת יותר קשה, על כן או שתשאירו לכם מספיק זמן בתומו של הביקור לעשות זאת באופן איטי או שתשכרו את שירותיהם של המקומיים שישמחו להקפיץ אתכם על גבי הקטנועים שלכם (תמורת תשלום מאוד סמלי כמובן).

בני שבטים נוספים הפזורים סביב סאפה הם בני שבט הדאו (Dao) ובני שבט קין (Kinh) אליהם תוכלו לנסוע (מומלץ עם מדריך מקומי) ולהתרשם מאורח החיים הססגוני והמרתק שלהם. אם תחילטו להסתפק בביקור ב"קט-קט" תוכלו להמתין עד ליום שבת בו מגיעים כל בני השבטים אל השוק המרכזי המתקיים בסאפה. אז עושים את דרכם כל האיכרים ונשותיהם אל מרכז העיר ומקימים בו יריד ססגוני להפליא בו תוכלו לרכוש אומנות מקומית, מלאכות יד ולהתרשם מסגנון החיים הייחודי לאזור זה.

לא הרחק מסאפה (מרחק של 9 ק"מ לעירך) מצוי הר פאנסיפאן. הר זה נחשב להר הגבוה ביותר בוייטנאם (מתנשא לרום של 3,140 מ'). מסאפה יוצאים אחת לכמה ימים טרקים של טיפוס העפלה לפסגת הפאנסיפאן. אורח הטרק כ- 4 ימים ויש להצטייד במדריך מקומי שייסע לכם לנווט את דרכם לפסגה כמו גם בציוד מתאים מאחר ותנאי השהייה על ההר לא פשוטים.

אם שבעתם משבטי המקום, תוכלו להביט סביבכם על הירוק הנפלא בו טובל האזור כולו ולשוטט להנאתם בין שדות האורז, הטראסות של המקומיים כמו גם לטייל באופן עצמאי בשבילים המקיפים את העיר אשר יושבת ממש בליבו של אחד האזורים היפים ביותר של וייטנאם העמוס בזני צמחים ייחודיים ואופייניים למקום, פלגי מים זורמים ונופים של הרים וגבעות עוצרי נשימה התוחמים את סאפה כמעט מכל עבריה.

הוסף תגובה