סאיל, מקסיקו – Sayil

סאיל, מקסיקו – Sayil

אתר העתיקות של סאיל הוא למעשה אחת מאתרי עתיקות המאיה היפים והפחות משוחזרים במקסיקו מה שמאפשר למבקרים במקום לראות את השרידים כפי שהם כמעט כמו שנחשפו לראשונה לפני עשרות שנים. אז נכון- הארמונות פחות מושלמים ונראים פחות יפים מארמונות המאיה המשוחזרים באתרים השונים הפזורים ברחבי מקסיקו- אך אין ספק כי האוטנטיות של המקום מרהיבה והידיעה כי פיסות ההיסטוריה המונחות לנגד העיניים הם המבנים האותנטיים והמקוריים ללא כל תוספות של שימור או שחזור.

פירוש המילה סאיל הוא "המקום של הנמלים". האתר הוכרז בשנת 1996 כאתר מורשת עולמית מטעם ארגון אונסק"ו של האו"ם. האתר ממקום בצפון חצי האי- יוקטן שנמצא בדרום מדינת מקסיקו.

במרכז האתר קיימת פירמידה גבוהה וגדולה המכילה 90 חדרי שנה (הארמון המרכזי). הפירמידה בנויה משלושה מפלסים נפרדים ההיסטוריונים סבורים שבמקום חיו לא פחות מ-350 בני שבט המאיה שאכלסו את המבנה על כל חדריו וקומותיו. בכל רחבי האתר המפרש את שטח רב קיימים עוד שרידים של ארמונות ומבנים מרכזיים כמו גם אתר בו התגלו 7 מזבחות ששימשו לפולחנים פאגאניים של בני המאיה.

במקום נשתמרו גם לא מעט פסלים ומונומנטים ייחודיים של בני המאיה המעוצבים בצורת בעלי חיים ומגולפים ומסותתים מאבן הגיר הפזורה במקום.

מחירי הכניסה לאתר– 27 פזו מקסיקניים.
דרכי הגעה– האתר ממוקם דרומית לאתר העתיקות הגדול אושומאל וכשעה וחצי נסיעה ממרידה.

הוסף תגובה