ניז'ני נובגורוד, רוסיה – Nizhniy Novgorod

ניז'ני נובגורוד, רוסיה – Nizhniy Novgorod

ניז'ני נובגורוד, העיר הרביעית בגודלה ברוסיה, נמצאת כ-190 ק"מ דרומית לסנט פטרבורג וכ-400 ק"מ מהבירה מוסקבה. העיר המודרנית שוכנת על גדות נהר הוולגה ומהווה מרכז מסחרי חשוב בכלכלה הרוסית. העיר ככל עיר מודרנית וסואנת מלאה באזורי בילוי, מסעדות, קניונים ואתרים נפלאים בהם כדאי לבקר וכמובן שלא להחמיץ שיט באזור נהר הוולגה.

ניז'ני נובגורוד – כרטיס ביקור
שם: ניז'ני נובגורוד
מדינה: רוסיה
אוכלוסייה: 1,278,000 נפש.
מטבע: רובל רוסי.
שעון: השעון המקומי בניז'ני נובגורוד מקדים את שעון ישראל בשעה אחת.
תחבורה: בניז'ני נובגורוד אמצעי תחבורה רבים, שדה תעופה בינלאומי מצוי במרחק של כחצי שעה נסיעה ממרכז העיר, אך ניתן להגיע גם בנסיעה ברכבת מסנט פטרבורג. בתוככי העיר קיימת רכבת תחתית (בחלקה התחתון בלבד) רשת חשמליות פרוסה ומגיעה למגוון יעדים ואתרים, רשת אוטובוסים מצוינת וגם ניתן כמובן לשכור רכב.

ניז'ני נובגורוד – מידע כללי והתמצאות
 ניז'ני נובגורוד היא העיר הרביעית בגודלה ברוסיה, היא ממוקדמת על גדות נהר הוולגה ונחשבת כעיר הבירה של מחוז ניז'ני נובגרוד שכאמור אף נושא את שמה. העיר הממוקמת כ-400 ק"מ ממוסקבה ועל אף בידודה היחסי ומרחקה משאר הערים הגדולות, עצם מיקומה האסטרטגי על נהגר הוולגה הופך אותה לעיר נמל חשובה ומרכזית בכלכלה הרוסית וכמרכז מסחרי חשוב. ניז'ני מחלוקת לשני חלקים עיקריים: ניז'ני העליונה וניז'ני התחתונה כאשר רוב מרכז העיר הוא בחלקה של ניז'ני התחתונה, שם קיימת גם רכבת תחתית המקלה על הניידות בתוך תחומי העיר. בניז'ני נובגורוד קיימת קהילה יהודית גדולה יחסית המונה 12,000 יהודים על פי נתונים רשמיים. במקום קיים בית חב"ד ורב יהודי נציג חב"ד מישראל אשר מנהל את הקהילה היהודית במקום.

ניז'ני נובגורוד- מה לראות ומה לעשות
 ניז'ני נובגורוד היא עיר מודרנית מתועשת וסואנת, עבור תיירים אין בה ייחודיות מיוחדת פרט לאתרים המאפיינים כל עיר מודרנית. האטרקציה המרכזית באזור ניז'ני הוא אזור גדות נהר הוולגה שם ניתן לצאת לשיט וליהנות מהנוף היפה בעיקר באביב ובעונת הקיץ. בחורף קופא רוב השטח והעיר מתכסה שלג לבן. ברחבי העיר יש מגוון אזורי בילוי ותרבות, ישנן מסעדות, פאבים מועדונים וכד'.

מבחינת ארכיטקטורה עתיקה לניז'ני נובגורוד לא היה מזל רב, היא נהרסה באופן שיטתי ע"י הנאצים בתקופת מלחמת העולם השנייה וקודם לכן ע"י איוואן האיום השליט הרוסי האכזר. נותרו בה לא מעט מבנים היסטוריים, אך לא כמו שיכלו להיוותר אלמלא ההרס הרב לאורך ההיסטוריה. במקום מצוי קרמלין (מצודה) ובו כנסיות יפות קתדראלות מעוטרות וכד'. סיור באזור הקרמלין מומלץ לחובבי ארכיטקטורה ביזאנטית וחובבי אומנות של תקופת ימי הביניים שכן הכנסיות מלאות ביצירות אומנות ודיוקנאות המתוארכים לתקופות מוקדמות של ההיסטוריה של ימי הבייניים.

בזכות הקהילה היהודית הגדולה (יחסית) והשוקקת קיימים מספר אתרים ברחבי העיר העוסקים בתרבות ובמורשת יהודית. רב הקהילה שמעון ברגמן מנהל את מרכז הקהילה ואת חיי התרבות היהודים בעיר בתור הרב הראשי לניז'ני נובגורוד. בית הכנסת המרכזי (והיחיד) של ניז'ני נובגרוד נמצא ברחוב גרוזינסקאיה 5A (Gruzinskaya) ומהווה את מרכז החיים של הקהילה היהודית ומומלץ מאוד לבקר בו, במקום קיימת גם מסעדה כשרה הפתוחה בכל ימי החול (פרט ליום א').

בעיר קיימת בנוסף למסעדה הכשרה בבית הכנסת גם חנות מכולת כשרה בשם "צימעס" פרטים על מיקומה תוכלו למצוא בבית הכנסת.

מידי שנה בחודש יולי מתקיים היריד המסחרי הגדול של ניז'ני נובגרוד, מזג האוויר הנוח מביא אל העיר אלפי מקומיים ותיירים מידי יום הבאים ליהנות מאחד הירידים הגדולים והמפורסמים של רוסיה.

הוסף תגובה